recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valget står imellem disse - hjælp!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValget står imellem disse - hjælp!

 Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Emne: Valget står imellem disse - hjælp!
    Sendt: 12-Maj-2010 kl. 11:27
Så har jeg bestemt mig til at det skal være en af disse receivere jeg skal have. Hvilken mener I
er bedst. Det skal sættes til et Focal sib sæt og I skal IKKE tænke på prisen men KUN hvad I mener der er bedst af disse. Det skal bruges til Blu-Ray / PS3. Jeg vil have power og et godt billede. Jeg glæder mig til at høre fra jer og håber I vil komme med forslag når jeg nu har fastlagt mig på disse.

YAMAHA
http://www.av-connection.dk/?PGr=4083&ML=1386 

http://www.av-connection.dk/?PGr=4082&ML=1386

Denne kan jeg ikke finde på deres hjemmeside men har jeg også kig på: Yamaha RXV367

ONKYO

 
 
 
 
 
 
 

 
 


Redigeret af Strange - 12-Maj-2010 kl. 11:33
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 11:47
608eren. der får du det hele til det halve, undtagen hvis du skal tage hensyn til konen, så er den ikke så fancy at se på.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 11:49
Så den er bedre end Yamahaerne? Mht. power, lyd osv.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Så den er bedre end Yamahaerne? Mht. power, lyd osv.
 
Det kan man ikke svare på medmindre man har hørt receiveren på dine højtalere. Det er lige meget hvor mange tråde du opretter om helt det samme emne. Der er ingen der kan svare dig på hvilken af disse receivere som lyder bedst, hvis man ikke har hørt dem sammen med de højtalere du har.Smile
 
Der er nogle som mener yamaha har en lidt mørk lyd, derfor lyder den nok lidt anderledes end de onkyo du linker til. DERFOR er det altså vigtigt du selv lytter til dem. Ingen kan jo bestemmer hvad DU synes lyder bedst. Jeg hader den mørke lyd, så jeg vil aldrig forslå yamah og marantz, men derfor kan det jo godt være at DU synes den mørke lyd er kanon og så går du sku glip af en god lyd ( i dine øre) hvis du vælger en onkyo eller denon fordi det er dem jeg råder dig til at købe. Det samme gør sig gældende hvis du vælger yamaha og egentlig bedre kan lide onkyo's klang.
Så du kan altså ikke hverken stole blindt eller vælge blindt ud fra hvad vi herinde skriver til dig.


Redigeret af furious jt - 12-Maj-2010 kl. 12:00
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 11:59
Jeg kan sagtens følge dig :-)

Men jeg har ikke tid til at tage ud og lytte til dem alle. Derfor jeg prøver at få gavn af folks erfaringer/opfattelser af tingene her. Umiddelbart mener jeg altid at folk roser Onkyo og jeg synes ikke man hører så meget om Yamaha....
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 12:02
Det er også helt fint, jeg vil bare have at du skal vide hvor vigtigt det er at vælge ud fra hvad du synes er bedst ellers kan du ende med at købe katten i sækken som jeg selv har gjort engang. Det er DEN erfaring jeg vil give videre:)
 
Der er mange som synes yamaha laver nogle rigtig gode receivere. Der er bare ikke mange af dem herinde. Derfor vægter onkyo højest herinde, hvorfor ved jeg ikke. Markedsføring her på siden måske...
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 12:22
Arghh, det er bare svært synes jeg... Tror det bliver en Onkyo...meeen... Alle erfaringer tages imod med kyshånd :-) bestemmer mig nok senest mandag.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 12:31
Har du slet ikke hørt en Onkyo? Eller en Marantz? Eller Yamaha? Eller en helt fjerde?
 
Du må sku' få lettet numsen og komme ud og høre, røre og se hvad der er.Tongue
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 12:50
Jo det har jeg.. Har selv haft en Onkyo 507 og den synes jeg var rigtig god... det hjælper jo heller ikke så meget at komme ud og lytte når jeg ikke kan lytte med egne højttalere. :-)
Desuden er mine dage meget meget pressede... derfor (blandt andet) jeg elsker dette forum :-)

Så med dem jeg har listet er det et spørgsmål til jer om hvorvidt den ene er bedre end den anden når det kommer til specs, power osv. osv. Jeg ved godt selv at lyden kan være en anden i virkeligheden...


Redigeret af Strange - 12-Maj-2010 kl. 12:51
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 12:56

Hvis du syntes så godt om din tidligere onkyo 507 og syntes den havde power nok, så vil jeg gå imod min holdning om at råde i blinde, og råde dig til at vælge  onkyo 608'eren hvis det er den som budgettet rækker/strækker sig til.

Så ved du havd du får. En receiver som lyder mindst lige så godt som din tidligere 507'er, har mindst lige så meget power og så er den nogenlunde fremtidssikker med hdmi 1.4.
 
Så glem alt om at der måske findes en receiver i et andet mærke til samme pris eller billgere som gør det en lille smule bedre, for i den prisklasse er der nok ikke den store forskel alligevel. Med Onkyo ved du jo bare hvad du får da du HAR haft en og som du oven i købet syntes godt om.
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 13:00
Enig! Hvis ikke du har tiden og overskud'et til at komme rundt og høre, se og røre. Så hold dig til det du ved hvordan lyder...Wink
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 13:01
Det lyder fornuftigt hvad I siger!

Denne er ved at udkomme og kan fås til en rigtig god pris... Den vil vel (ren spec mæssisigt og watt mæssigt) ikke kunne måle sig med Onkyo 608 vel?

Yamaha RXV367


Redigeret af Strange - 12-Maj-2010 kl. 13:02
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu