recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vantage 8000s parabolproblem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vantage 8000s parabolproblem

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
chaugaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chaugaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vantage 8000s parabolproblem
    Sendt: 04-Januar-2012 kl. 09:22
Hej,
Jeg har netop købt en Vantage 8000s, tilsluttet den de to paraboler jeg har, men modtager intet signal fra Canal Digital. Hvis jeg flytter antennen tilbage til den gamle modtager eller til mit TV, fungerer alt fint. Jeg har kopieret indstillingerne fra den gamle modtager til Vantage, men intet hjælper, der er intet signal overhovedet. Har nogen et forslag til, hvad der kan være galt? Den anden parabol jeg har, fungerer fint, og der modtages masser af kanaler.
Carsten
Panasonic TX42GT30Y
Vantage 8000s
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 10:05
Er de to paraboler koblet til hver sin indgang på modtageren, eller er begge koblet til begge indgange via en diseqc switch? I begge tilfælde tyder det på en forkert indstilling i din modtagers menu.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
chaugaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chaugaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 10:26
Den nuværende indstilling er med een parabol forbundet og begge modtagere med fælles signal. Kablet kommer direkte fra parabolen. Jeg tror også, at det er indstillingerne der ikke er rigtige, jeg kan bare ikke gennemskue de forskellige indstillinger.
Carsten
Panasonic TX42GT30Y
Vantage 8000s
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 10:46
Først skriver du to paraboler, og siden kun én. Du mener formentlig én parabol med to LNBer. Er disse to LNBer forbundet med en diseqc switch så der kun er ført ét kabel ned til modtageren? I så fald skal du tjekke dine disqc indstillinger i modtagerens menu, altså vælge den korrekte indgang for hver LNB (sattelitposition).
Og du skriver begge modtagere - er det de to tunere i din nye modtager, eller er det den ene i den nye og den gamle? Med andre ord er din opstilling ikke beskrevet godt nok til at det er nemt at vejlede dig.
 
Flemming


Redigeret af fltk - 04-Januar-2012 kl. 10:47
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Status: Offline
Point: 1004
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ullum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 10:51
Har du indstillet Antenna settings for begge tunere ?
Har du foretaget kanalsøgning på de satellitter som parabolen er indstillet mod (Thor 0.8W for CD) ?
 
Har du sat LNB power til ON (er OFF som default) ?


Redigeret af Ullum - 04-Januar-2012 kl. 10:54
Til top
chaugaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chaugaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 10:59
Jeg kan godt forstå, at jeg forvirrer lidt :-)
Min receiver har to modtagere.
Jeg har to helt adskildte paraboler med en lnb på hver.
Begge paraboler fungerer perfekt på min gamle receiver og mit tv med DVB-S
På min nye Vantage 8000s receiver virker kun den ene parabol, den der er indstillet på Thor, giver intet signal fra sig, så jeg kan ikke finde Canal Digital kanalerne.
Jeg har overført alle parabolindstillinger fra den gamle receiver til den nye, men det hjælper ikke.
 
 
Carsten
Panasonic TX42GT30Y
Vantage 8000s
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Status: Offline
Point: 1004
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ullum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 11:07
Har du prøvet at bytte om på kablerne for at kontrollere om signalet fra den parabol som virker også virker på den anden tuner - hvis ikke kan den ene tuner være stået af. 
Til top
chaugaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chaugaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 11:11
Jeg har parallelforbundet de to modtagere, dette gøres elektronisk på receiveren, da jeg ønsker at kunne optage to programmer på samme tid, dette giver kun en mulighed for indstilling af parabol. Jeg har også prøvet at adskille de to modtagere og prøvet at forbinde parabolen til henholdsvis den ene og den anden. Jeg har også prøvet at skifte mellem de to paraboler på den samme modtager, for at se, om der ikke kom noget signal, altså uden søgning, men det gør der ikke. Jo, der er strøm til lnb'en, ellers ville det være en oplagt fejlmulighed.
Carsten
Panasonic TX42GT30Y
Vantage 8000s
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 12:12
Det vil sige at begge modtagerens 2 tunere virker med den ene parabol?
Så er der vel kun tilbage, alene at tilslutte den parabol som ikke virker og lave en kanalsøgning på Thor.
Det er vel utænkeligt, at dit signal fra Thor er så svagt at din nye modtager ikke kan tage det selv om den gamle kan? Der er jo forskel på tuneres følsomhed, og hvis parabolen ikke er indstillet 100% korrekt til max. signal, så måske!!
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Peter49 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Juni-2008
Status: Offline
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af chaugaard chaugaard skrev:

Den nuværende indstilling er med een parabol forbundet og begge modtagere med fælles signal. Kablet kommer direkte fra parabolen. Jeg tror også, at det er indstillingerne der ikke er rigtige, jeg kan bare ikke gennemskue de forskellige indstillinger.

Du skal ikke vælge fælles signal, men separated (engelsk) måske hedde det adskilt på dansk, og så indstille 
tuner 2 til Thor.
Til top
chaugaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chaugaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 12:52
Jeg har nu prøvet at dreje den parabol der dur ind på Thor, men med samme resultat, mystisk....
Carsten
Panasonic TX42GT30Y
Vantage 8000s
Til top
Bent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 293
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 13:01
hvor dan har du indstille die to 2 tuner på Vantage HD8000S
du skal ind under menu og ind  i Installation og under tuner 1 søger du på skærm 1 og under tuner 2 søger du på skærm 2  du skal huske at ind stille sinal under tuner 2
tuner : Same signal på input a & b 2 kable ind fra 1 lnb på 1 skærm
Tuner: Seperate  input a = tuner 1  input b = tuner 2 for 2 skærme
Tuner: Loopthrough  sinal fra 1 skærm til input a fra udput a til input b


Redigeret af Bent - 04-Januar-2012 kl. 13:50
Bent Dueholm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu