recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vantage HD 7100TS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVantage HD 7100TS

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Tank Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-November-2004
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Emne: Vantage HD 7100TS
    Sendt: 25-Januar-2009 kl. 01:14

Jeg overvejer at købe en Vantage HD 7100TS, men jeg er i tvivl om det er er godt køb. Kan den fx tage de kommende mpeg4 kanaler som sendes det det digitale jordnet, eller er det kun fra sattelitter. Findes der et bedre alternativ ? og hvor får jeg den bedste pris ?

Jeg håber, at der er nogen som kan hjælpe med et godt råd.

Til top
Slettegaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2006
Sted: Nordfyn
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2009 kl. 15:17

Umiddelbart burde den kunne modtage MPEG4.

Audio / Video Dekoder
Video Format 4:3 & 16:9 [ Letter Box, Pan & Scan ]
Video Auflösung 1080i, 720p, 576p, 576i(SCART)
Transport Stream MPEG ISO 2 / 4
Audio Dekoder MPEG Audio Layer 1 & 2

Redigeret af Slettegaard - 25-Januar-2009 kl. 15:18
Mvh Lars.
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2009 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af Slettegaard Slettegaard skrev:

Umiddelbart burde den kunne modtage MPEG4.

Audio / Video Dekoder
Video Format 4:3 & 16:9 [ Letter Box, Pan & Scan ]
Video Auflösung 1080i, 720p, 576p, 576i(SCART)
Transport Stream MPEG ISO 2 / 4
Audio Dekoder MPEG Audio Layer 1 & 2

Den må også støtte HE-AAC lyd ellers blir det vel ikke noe lyd.
Til top
Tank Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 01:37
Er der nogen som ved, om Vantage HD 7100TS har HE-AAC lyd?  Det vil være rart om den ikke bare har billede, men også lyd.
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 16:05
Vantage HD7100TS og HD8000TS understøtter i øjeblikket kun AAC, men og her er et rigtigt stort, fremhævet og understreget men, for jeg tror jeg er blevet klogere i dag.

Da jeg så at det ville være HE-AAC gik jeg i vanlig stil i panik da jeg ikke vidste hvad det ville betyde og kontaktede straks en tekniker, som fortalte at resultatet med HE-AAC lyd og ingen direkte HE-AAC decoder software, ville være et stereo lydspor, altså ville der være lyd på, selv med en AAC decoder, men selvom han er væsentlig klogere end mig, så ville jeg gerne vide hvorfor.

Så jeg undersøgte det lidt og her var det jeg nok blev lidt klogere alligevel.

HE-AAC består af 3 dele, AAC, Spectral Band Replication (SBR) og HE-AACv2 indeholder også Parametric Stereo (PS) og nu er det, det bliver sjovt.
AAC er selve lydsporet
SBR er fremhævet tale
PS pakker et stereolydspor ned i ét lydspor

"Since the SBR data is placed within the AAC auxiliary fields, the enhanced signal will be accepted by both an
existing AAC and a new HE AAC decoder. If sent to an AAC decoder, only the low-frequency audio signal will
be recognized and decoded. If sent to an HE AACdecoder, the SBR and the AAC will be decoded to recreate
the full frequency signal. This technique makes the new Profile forward compatible with AAC. Also, since the
HE AAC decoder contains a full-fledged AAC decoder, it is able to decode both the “Plain AAC” and “Highefficiency
AAC” MPEG-4 Audio profiles. This combination makes HE AAC backward compatible with AAC."
Kilde: Streamguys

"If the player is not capable of using the side information that has been transmitted alongside the "normal" compressed audio data, it may still be able to play the "baseband" data as usual, resulting in a dull (since the high frequencies are missing), but otherwise mostly acceptable sound. This is for example the case if a mp3PRO is played back with an mp3 software incapable of utilizing the side information."
Kilde:Wikipedia

iTunes understøtter kun AAC og ikke HE-AAC, hverken version 1 eller version 2.
"iTunes will play HE-AAC files, but ignores the spectral-band replication, and parametric stereo information, playing them as though they were standard AAC-LC files."
Kilde: Wikipedia

Så efter lidt "let" eftermiddagslæsning er jeg kommet frem til, at det betyder at en AAC decoder, som er i Vantage HD7100TS, stadig vil få fat i og afspille AAC delen af HE-AAC, altså stereo lyden, men uden fremhævet tale (SBR).

Vantage oplyser iøvrigt at de muligvis vil implementere HE-AAC på et senere tidspunkt.

Lidt mere nyttig læsning
Coding technologies om AACPlus (HE-AAC)

Redigeret af Kim Jespersen - 26-Januar-2009 kl. 16:07
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 16:52

I forlængelse af Kim Jespersen´s kanonforklaring  poster jeg min mailkorrespondance jeg har haft med Vantage i går/i dag:

Hallo und guten Tag,

wir unterstützen das Format AAC ob HE-AAC

kommen wird können wir noch nicht sagen.

DVB-T haben wir MPEG2 und MPEG4  

------------------------------------------------------------
Mit freundlichen Grüßen / Best Regards

VANTAGE Digital GmbH
Badhausweg 7
76307 Karlsbad-Ittersbach
Germany

Office: +49 7248 93566-0
Fax:+49 7248 93566-09

Web: http://www.vantage-digital.com

Diese EMail ist vertraulich und darf weder an Dritte,
noch in irgend einer Form zitiert,
weitergegeben, kopiert oder veröffentlicht werden.

UstId: DE814128007
HRB 110741 Mannheim
Bankverbindung:
Konto: 638 870
BLZ: 666 500 85
Sparkasse Pforzheim
IBAN: DE31 666 500 850 000 638 870
Swift: PZHSDE66

Original Message     
   processed by David InfoCenter 
Subject: 
generalInfo (25-Jan-2009 17:50)
From:    
To:      

slettegaard@privat.dk

Betreff: generalInfo
Gerät: HD7100TS
Anfrage: Ich habe eine Frage an Sie. Unterstütz Vantage HD7100TS HE-AAC Audio-Format? Und DVB-T mpeg4?
Mvh Lars.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 16:58
Umiddelbart ser jeg ingen problemer i almindelig TV-kiggeri med min Vantage når Boxer går i luften. Og jeg er sikker på at Vantage med tiden understøtter HE-AAC.
Mvh Lars.
Til top
Tank Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 21:21
Det var en flot forklaring fra Kim Jespersen. Jeg er imponeret! Nu har jeg et godt grundlag for at beslutte mig. Tak for hjælpen til alle.
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2009 kl. 18:42
@Tank, velbekomme. Jeg er glad for hvis det har hjulpet 

@Slettegaard, Vantage understøtter jo også NorDig nu selvom Danmark, Norge og Sverige ikke er deres primære marked. Det sådan noget, udover billedkvaliteten, der gør at det er svært at forbinde Vantage med discount og som et firma der er ligeglad.
Jeg er selv ret lun på HD8000TS og har ingen skrupler med at anskaffe mig den, da jeg er 99% sikker på at HE-AAC dukker op i de 2 HD kombi receivere, det er blot et spørgsmål om tid.
Men der er kun et forsøg når Boxer går i luften, der endeligt kan svare på om der er et problem, teoretisk set, ser der i hvert fald ikke ud til at blive et problem

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2009 kl. 19:10

Hej Kim.

Jeg kan kun give dig ret. Deres til tider ret hyppige sw opdateringer beviser at de mener det seriøst.

Det har dog været en lang og sej kamp at få Vantage til at implementere NorDig. Jeg har måttet bombardere dem med mails i godt et halvt års tid, sendt dem stream af DR og TV2, link til NorDig-standarden og kontaktpersoner hos DR. Men det lykkedes til sidst.

Mit næste plan er at få Vantage til at forbedre underteksterne. Det ville være fint hvis man selv kunne vælge mørk eller lys baggrund til teksterne, tekststørrelse samt placering af underteksterne (afstand til underkant billede).  Det må kunne lade sig gøre og det ville være herre fedt .

Mvh Lars.
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2009 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af Slettegaard Slettegaard skrev:

Mit næste plan er at få Vantage til at forbedre underteksterne. Det ville være fint hvis man selv kunne vælge mørk eller lys baggrund til teksterne, tekststørrelse samt placering af underteksterne (afstand til underkant billede).  Det må kunne lade sig gøre og det ville være herre fedt .

Det skal du ikke regne med de vil bruge tid på. Nu har de endelig fået DR1's undertekster til at stå uden forvrængning, og bortset fra den lyse kontur man ind imellem kan se på kanten af tekstmasken, er der intet at udsætte på udseenet.

Det er trods alt TV stationerne som bestemmer hvordan deres DVB-Subs skal se ud, og DR1's tekster er nu engang i ren hvid med sort maske, hvor andre kanaler anvender tekster med omrids og en mere eller mindre gennemsigtig maske.

Til gengæld har jeg flere gange gjort dem opmærksom på, at boksens TTX subtitles er placeret alt for højt i billedet, og det er endelig lykkedes mig at trænge igennem. De vil flytte dem ned hvor de skal være, men jeg fik dog bemærkningen at de mente det blot var en lille ting, og ikke en egentlig fejl.

Jeg er dog helt sikker på, at hvis rollerne var byttet rundt, og det var dem som var afhængige af undertekster, så ville de også blive irriteret over at TTX teksten var placeret 1/3-del oppe i billedet, men det er dælme svært at argumentere overfor nogen i et land som ikke bruger undertekster.

Redigeret af fast2night - 27-Januar-2009 kl. 21:20
Mvh Hans
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2009 kl. 21:14

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Det skal du ikke regne med de vil bruge tid på.

Det har du nok ret i. Men det kunne være fedt.

Mvh Lars.
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu