|
Vantage HD 7100TS |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||||||||||||||||||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10472 |
Sendt: 27-Januar-2009 kl. 21:27 | |||||||||||||||||
Giver det her håb om, at de eksisterende MPEG4 > MPEG2 CA moduler alligevel kan benyttes, men kun give stereolyd? Flemming |
||||||||||||||||||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||||||||||||||||||
fast2night
Guld medlem Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
Sendt: 27-Januar-2009 kl. 21:28 | |||||||||||||||||
Det er jeg ikke sikker på. Der er jo stor forskel på hvordan underteksterne ser ud på de kanaler som anvender DVB-Subs, så det vil give nogle sære bieffekter på nogle kanaler hvis der generelt ændres på udseenet. Jo forresten - En enkelt feature ville være rigtig god, nemlig at kunne nedtone underteksterne, da f.eks. DR1's undertekster godt kan være barske at se på ind imellem, især i en dunkel film, men det er ren ønsketænkning. Det får vi aldrig Vantage til at ændre på. Jeg vil såmænd være ganske tilfreds hvis de vil flytte boksens TTX subs ned hvor de skal være, for det må da være irriterende at se film på TV1000 og C+ kanalerne, hvor denne tekstform anvendes og have dem hængende så højt oppe i billedet. Redigeret af fast2night - 27-Januar-2009 kl. 22:06 |
||||||||||||||||||
Mvh Hans
|
||||||||||||||||||
Bruger slettet
-- Oprettet: 31-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1200 |
Sendt: 27-Januar-2009 kl. 22:56 | |||||||||||||||||
Det er et godt spørgsmål, da jeg spurgte om HE-AAC, så var det ud fra den forudsætning af det er en MPEG4 receiver med AAC understøttelse. Jeg kan ikke helt gennemskue hvordan Neotion virker, men den kommer til at virke som dekoder, så vil jeg gå ud fra at den skal kunne klare både billede og lyd og lave det om til noget brugbart for en MPEG2 receiver. Så hvis CA modulet ikke har AAC, så kan den ikke få fat i kernen og dermed kan den ikke bæres til receiveren. Som jeg har forstået AAC og HE-AAC, så svarer det lidt til DTS vs. DTS HD master, hvor HD master ikke er et nyt codec, men er bygget på og bærer kernen fra DTS og dermed er DTS HD master kompatibel med ældre DTS dekodere, man vil bare kun få fat i kernen og dermed miste de udvidede muligheder. Så hvis Neotion kan få fat i AAC kernen og give den videre til MPEG2 dekoderen i en form den kan bruge, så burde det vel virke. Men alt det kræver jo et forsøg, lige nu er det hvad der teoretisk burde virke og hvad andre har skrevet om HE-AAC vs. AAC. |
||||||||||||||||||
Bruger slettet
Sendt: 27-Januar-2009 kl. 23:08 | |||||||||||||||||
Og vi er nogle der er taknemmelige for de standhaftiges kamp for at få dem til at forbedre produktet Jeg er enig i det med teksterne, valgfrie tekster ville være fedt. Personligt vil jeg hellere have biograftekster, fremfor den halvgennemsigtige sorte filmrulle der altid skal ligge bag teksterne og tage et stykke af billedet. |
||||||||||||||||||
foreigner
Ny bruger Oprettet: 28-Januar-2009 Status: Offline Point: 7 |
Sendt: 28-Januar-2009 kl. 17:05 | |||||||||||||||||
Som begynder men flittig læser her i forummet vil jeg gerne bidrage med svaret på mit spørgsmål til Vantage-Digital fra i går. Her er oversættelsen: "Vi har undersøgt det der med licenserne og software igen og vi kan meddele dem, at vi også understøtter HE-AAC." Nu må man se tiden an for at se eller høre, om Vantages ord holder. Her originalteksten: Hallo und guten Tag, wir haben das noch einmal mit den Lizenzen und der Software geprüft und wir können Ihnen Mitteilen das wir das HE-AAC auch unterstützen. ------------------------------------------------------------
Office: +49 7248 93566-0 |
||||||||||||||||||
Slettegaard
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2006 Sted: Nordfyn Status: Offline Point: 923 |
Sendt: 28-Januar-2009 kl. 18:58 | |||||||||||||||||
Jamen det lyder jo herligt.
|
||||||||||||||||||
Mvh Lars.
|
||||||||||||||||||
Bruger slettet
Sendt: 28-Januar-2009 kl. 20:24 | |||||||||||||||||
Gode nyheder kan man ikke få nok af |
||||||||||||||||||
Slettegaard
Sendt: 29-Januar-2009 kl. 18:15 | |||||||||||||||||
Jeg har bestilt et Boxer kort i dag. Det bliver spændende at prøve i min 7100TS. Jeg håber jeg får kortet hurtigt.
|
||||||||||||||||||
Mvh Lars.
|
||||||||||||||||||
Slettegaard
Sendt: 01-Februar-2009 kl. 15:32 | |||||||||||||||||
Tank, jeg vil lige nævne en ting for dig. Hvis du tilslutter ekstern harddisk fungerer 7100TS som en hver anden harddiskoptager. Du kan faktisk samtidigt optage to programmer og se et tredie eller se en tidligere optaget udsendelse uden problemer. Det eneste men er, at det du optager og samtidig vil se skal enten være DVB-T eller DVB-S. Altså du kan på samme tid optage TV2Film, TV2Zulu og se DR2. Og 7100TS har kun en DVB-T tuner og en DVB-S tuner.
|
||||||||||||||||||
Mvh Lars.
|
||||||||||||||||||
Tank
Bruger Oprettet: 09-November-2004 Status: Offline Point: 159 |
Sendt: 02-Februar-2009 kl. 00:20 | |||||||||||||||||
Det lyder rigtig godt. Ved du om den også kan køre med kort fra Canal Digital ? |
||||||||||||||||||
Slettegaard
Sendt: 02-Februar-2009 kl. 06:59 | |||||||||||||||||
Har ikke selv prøvet, men efter hvad jeg kan læse i andre forum skulle det virke. Læs evt. mere i dette forum: http://www.maxteknik.se/forum/viewforum.php?f=53 De skriver lidt om, at CD vil skifte til nye kort som er knyttet til modtageren. Om problemet kan løses med emu software ved man ikke, men det forventer man. Ellers kan man købe et cam som CD har godkent. |
||||||||||||||||||
Mvh Lars.
|
||||||||||||||||||
Slettegaard
Sendt: 03-Februar-2009 kl. 17:34 | |||||||||||||||||
Jeg venter stadig på at få mit Boxerkort med posten. Damn hvor er ventetiden lang . Hvor langt er der lige til Sverige?
|
||||||||||||||||||
Mvh Lars.
|
||||||||||||||||||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |