recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vantage HD 7100TS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVantage HD 7100TS

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10472
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2009 kl. 21:27

Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Da jeg så at det ville være HE-AAC gik jeg i vanlig stil i panik da jeg ikke vidste hvad det ville betyde og kontaktede straks en tekniker, som fortalte at resultatet med HE-AAC lyd og ingen direkte HE-AAC decoder software, ville være et stereo lydspor, altså ville der være lyd på, selv med en AAC decoder, men selvom han er væsentlig klogere end mig, så ville jeg gerne vide hvorfor.

Giver det her håb om, at de eksisterende MPEG4 > MPEG2 CA moduler alligevel kan benyttes, men kun give stereolyd?

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2009 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af Slettegaard Slettegaard skrev:

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Det skal du ikke regne med de vil bruge tid på.

Det har du nok ret i. Men det kunne være fedt.

Det er jeg ikke sikker på. Der er jo stor forskel på hvordan underteksterne ser ud på de kanaler som anvender DVB-Subs, så det vil give nogle sære bieffekter på nogle kanaler hvis der generelt ændres på udseenet.

Jo forresten - En enkelt feature ville være rigtig god, nemlig at kunne nedtone underteksterne, da f.eks. DR1's undertekster godt kan være barske at se på ind imellem, især i en dunkel film, men det er ren ønsketænkning. Det får vi aldrig Vantage til at ændre på.

Jeg vil såmænd være ganske tilfreds hvis de vil flytte boksens TTX subs ned hvor de skal være, for det må da være irriterende at se film på TV1000 og C+ kanalerne, hvor denne tekstform anvendes og have dem hængende så højt oppe i billedet.

Redigeret af fast2night - 27-Januar-2009 kl. 22:06
Mvh Hans
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2009 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Giver det her håb om, at de eksisterende MPEG4 > MPEG2 CA moduler alligevel kan benyttes, men kun give stereolyd?

Flemming

Det er et godt spørgsmål, da jeg spurgte om HE-AAC, så var det ud fra den forudsætning af det er en MPEG4 receiver med AAC understøttelse.
Jeg kan ikke helt gennemskue hvordan Neotion virker, men den kommer til at virke som dekoder, så vil jeg gå ud fra at den skal kunne klare både billede og lyd og lave det om til noget brugbart for en MPEG2 receiver. Så hvis CA modulet ikke har AAC, så kan den ikke få fat i kernen og dermed kan den ikke bæres til receiveren.

Som jeg har forstået AAC og HE-AAC, så svarer det lidt til DTS vs. DTS HD master, hvor HD master ikke er et nyt codec, men er bygget på og bærer kernen fra DTS og dermed er DTS HD master kompatibel med ældre DTS dekodere, man vil bare kun få fat i kernen og dermed miste de udvidede muligheder.

Så hvis Neotion kan få fat i AAC kernen og give den videre til MPEG2 dekoderen i en form den kan bruge, så burde det vel virke.
Men alt det kræver jo et forsøg, lige nu er det hvad der teoretisk burde virke og hvad andre har skrevet om HE-AAC vs. AAC.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2009 kl. 23:08

Hej Kim.

Jeg kan kun give dig ret. Deres til tider ret hyppige sw opdateringer beviser at de mener det seriøst.

Det har dog været en lang og sej kamp at få Vantage til at implementere NorDig. Jeg har måttet bombardere dem med mails i godt et halvt års tid, sendt dem stream af DR og TV2, link til NorDig-standarden og kontaktpersoner hos DR. Men det lykkedes til sidst.

Mit næste plan er at få Vantage til at forbedre underteksterne. Det ville være fint hvis man selv kunne vælge mørk eller lys baggrund til teksterne, tekststørrelse samt placering af underteksterne (afstand til underkant billede).  Det må kunne lade sig gøre og det ville være herre fedt .

Og vi er nogle der er taknemmelige for de standhaftiges kamp for at få dem til at forbedre produktet
Jeg er enig i det med teksterne, valgfrie tekster ville være fedt. Personligt vil jeg hellere have biograftekster, fremfor den halvgennemsigtige sorte filmrulle der altid skal ligge bag teksterne og tage et stykke af billedet.
Til top
foreigner Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Januar-2009
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 17:05

I forlængelse af Kim Jespersen´s kanonforklaring  poster jeg min mailkorrespondance jeg har haft med Vantage i går/i dag:

Hallo und guten Tag,

wir unterstützen das Format AAC ob HE-AAC

kommen wird können wir noch nicht sagen.

DVB-T haben wir MPEG2 und MPEG4  

------------------------------------------------------------
Mit freundlichen Grüßen / Best Regards

VANTAGE Digital GmbH
Badhausweg 7
76307 Karlsbad-Ittersbach
Germany

Office: +49 7248 93566-0
Fax:+49 7248 93566-09

Web: http://www.vantage-digital.com

Diese EMail ist vertraulich und darf weder an Dritte,
noch in irgend einer Form zitiert,
weitergegeben, kopiert oder veröffentlicht werden.

UstId: DE814128007
HRB 110741 Mannheim
Bankverbindung:
Konto: 638 870
BLZ: 666 500 85
Sparkasse Pforzheim
IBAN: DE31 666 500 850 000 638 870
Swift: PZHSDE66

Original Message     
   processed by David InfoCenter 
Subject: 
generalInfo (25-Jan-2009 17:50)
From:    
To:      

slettegaard@privat.dk

Betreff: generalInfo
Gerät: HD7100TS
Anfrage: Ich habe eine Frage an Sie. Unterstütz Vantage HD7100TS HE-AAC Audio-Format? Und DVB-T mpeg4?

Som begynder men flittig læser her i forummet vil jeg gerne bidrage med svaret på mit spørgsmål til Vantage-Digital fra i går. Her er oversættelsen:

"Vi har undersøgt det der med licenserne og software igen og vi kan meddele dem, at vi også understøtter HE-AAC."

Nu må man se tiden an for at se eller høre, om Vantages ord holder.

Her originalteksten:

Hallo und guten Tag,

wir haben das noch einmal mit den Lizenzen und der Software geprüft und

wir können Ihnen Mitteilen das wir das HE-AAC auch unterstützen.  

VANTAGE Digital GmbH
Badhausweg 7
Germany

Til top
Slettegaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2006
Sted: Nordfyn
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 18:58
Jamen det lyder jo herligt.
Mvh Lars.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af foreigner foreigner skrev:

Som begynder men flittig læser her i forummet vil jeg gerne bidrage med svaret på mit spørgsmål til Vantage-Digital fra i går. Her er oversættelsen:

"Vi har undersøgt det der med licenserne og software igen og vi kan meddele dem, at vi også understøtter HE-AAC."

Nu må man se tiden an for at se eller høre, om Vantages ord holder.

Her originalteksten:

Hallo und guten Tag,

wir haben das noch einmal mit den Lizenzen und der Software geprüft und

wir können Ihnen Mitteilen das wir das HE-AAC auch unterstützen.  

VANTAGE Digital GmbH
Badhausweg 7
Germany

Gode nyheder kan man ikke få nok af
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 18:15
Jeg har bestilt et Boxer kort i dag. Det bliver spændende at prøve i min 7100TS. Jeg håber jeg får kortet hurtigt.
Mvh Lars.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 15:32
Tank, jeg vil lige nævne en ting for dig. Hvis du tilslutter ekstern harddisk fungerer 7100TS som en hver anden harddiskoptager. Du kan faktisk samtidigt optage to programmer og se et tredie eller se en tidligere optaget udsendelse uden problemer. Det eneste men er, at det du optager og samtidig vil se skal enten være DVB-T eller DVB-S. Altså du kan på samme tid optage TV2Film, TV2Zulu og se DR2. Og 7100TS har kun en DVB-T tuner og en DVB-S tuner.
Mvh Lars.
Til top
Tank Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-November-2004
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 00:20

Tank, jeg vil lige nævne en ting for dig. Hvis du tilslutter ekstern harddisk fungerer 7100TS som en hver anden harddiskoptager. Du kan faktisk samtidigt optage to programmer og se et tredie eller se en tidligere optaget udsendelse uden problemer. Det eneste men er, at det du optager og samtidig vil se skal enten være DVB-T eller DVB-S. Altså du kan på samme tid optage TV2Film, TV2Zulu og se DR2. Og 7100TS har kun en DVB-T tuner og en DVB-S tuner.

Det lyder rigtig godt. Ved du om den også kan køre med kort fra Canal Digital ?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 06:59

Har ikke selv prøvet, men efter hvad jeg kan læse i andre forum skulle det virke. Læs evt. mere i dette forum: http://www.maxteknik.se/forum/viewforum.php?f=53

De skriver lidt om, at CD vil skifte til nye kort som er knyttet til modtageren. Om problemet kan løses med emu software ved man ikke, men det forventer man. Ellers kan man købe et cam som CD har godkent.

Mvh Lars.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2009 kl. 17:34
Jeg venter stadig på at få mit Boxerkort med posten. Damn hvor er ventetiden lang . Hvor langt er der lige til Sverige?
Mvh Lars.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu