recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vantage HD 7100TS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVantage HD 7100TS

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Slettegaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2006
Sted: Nordfyn
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 17:36

Sidebemærkning. Modtageren har stået på TV2Film med kort isat i den tid vi har været ude og købe fredagsslik. Tæt på en time men uden held. Stadig intet billed.

Mvh Lars.
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af Slettegaard Slettegaard skrev:

Jeg bruges sw 2.44.01.

Jeg har ikke noget Viaccess cam i modtageren. Jeg anvender det øverste af de indbyggede.

I Sverige bruger de også kort fra Boxer i de indbyggede kortlæsere. De bruger ikke et "løst" Viaccess cam.

Jeg tror at ham jeg talte med hos Boxer nærmest læste op fra en "sådan besvarer du dumme spørgsmål fra kunder"-manual. Jeg fik i hvert fald tudet ørerne fulde af godkendte og ikke godkendte modtagere.

Mig bekendt er Boxers kanaler Viaccess kodede, så du slipper altså ikke udenom et CA-Modul, eller også er det den hackede fw som driller dig, hvilket også er en mulighed.

(Rediger)

Jeg vil gerne uddybe: Dit problem er at kortet ikke kan opdateres i kortlæseren, hvilket gør at du skal bruge et standard Viaccess CAM i stedet.

Det kan jo heller ikke lade sig gøre at bruge kortet alene i alle de TV som har indbygget DVB-T tuner, og som er godkendt til Boxer. De har jo ingen indbygget kortlæser, men udelukkende mulighed for et CA-Modul.

Der findes ganske givet en række godkendte modtagere, hvor kortlæseren faktisk kan opdatere kortet, men det er så ikke tilfældet med din Vantage.

Kan du ikke låne dig frem til et Viaccess CAM og prøve?

Redigeret af fast2night - 06-Februar-2009 kl. 17:59
Mvh Hans
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 18:23

Ja, din forklaring giver mening. Modtageren kan læse og bruge kortet men kortet kan iike blive opdateret. Men i Sverige har de åbenbart ikke det problem. Her er et svar til mig fra forummet Maxteknik.se:

slettegaard skrev:
Boxer er nu på vej i Danmark og det glæder vi os til. Jeg har en Vantage 7100TS. Har i erfaringer med Vantage 7100TS, DVB-T signal og Boxer. Går det bra? Boxer vil anvende Viacess så jeg må mindst købe et Viacess cam. Men er der andre problemer?

Boxerkortet går alldeles utmärkt i de inbyggda kortläsarna.
Jag har också provat i en Viaccess-cam - det går också bra men behövs alltså inte.
Jag har själv ett Boxerabonnemang och det har aldrig varit några problem i min Vantage HD7100TS.

Hälsningar / Hans R H

Mvh Lars.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 18:24

Ja, din forklaring giver mening. Modtageren kan læse og bruge kortet men kortet kan iike blive opdateret. Men i Sverige har de åbenbart ikke det problem. Her er et svar til mig fra forummet Maxteknik.se:

slettegaard skrev:
Boxer er nu på vej i Danmark og det glæder vi os til. Jeg har en Vantage 7100TS. Har i erfaringer med Vantage 7100TS, DVB-T signal og Boxer. Går det bra? Boxer vil anvende Viacess så jeg må mindst købe et Viacess cam. Men er der andre problemer?

Boxerkortet går alldeles utmärkt i de inbyggda kortläsarna.
Jag har också provat i en Viaccess-cam - det går också bra men behövs alltså inte.
Jag har själv ett Boxerabonnemang och det har aldrig varit några problem i min Vantage HD7100TS.

Hälsningar / Hans R H

Der er også en forskel. I sverige kører de stadigvæk mpeg2.
Mvh Hans
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 14:19

Så har jeg brugt penge igen. Jeg har købt et Boxer-godkent Viaccess cam til min Vantage. Og bingo, så var der billed på.

Hans, mine unger kunne ikke vente på forsendelse fra Tysklan. derfor købte jeg cam hos Midtdata. Pris kr. 699,-. Til gengæld er det det sikre valg da det er et Boxergodkent cam. Hvis det så ikke virkede, ja så ville min Vantage nok aldrig komme til det. Her er lidt billeder:

Redigeret af Slettegaard - 07-Februar-2009 kl. 14:21
Mvh Lars.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 14:44

Tank, jeg vil lige nævne en ting for dig. Hvis du tilslutter ekstern harddisk fungerer 7100TS som en hver anden harddiskoptager. Du kan faktisk samtidigt optage to programmer og se et tredie eller se en tidligere optaget udsendelse uden problemer. Det eneste men er, at det du optager og samtidig vil se skal enten være DVB-T eller DVB-S. Altså du kan på samme tid optage TV2Film, TV2Zulu og se DR2. Og 7100TS har kun en DVB-T tuner og en DVB-S tuner.
Jeg bemærkede i går da jeg optog TV2 at det kun var muligt at se DR1 eller DR2 samtidig med at jeg optog TV2. Alle de andre kanaler fra Boxer var fadet ud og kunne ikke vælges. Tuneren låser sig derfor til enten mpeg2 eller mpeg4.

Redigeret af Slettegaard - 07-Februar-2009 kl. 14:45
Mvh Lars.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 15:18

Jeg bemærkede i går da jeg optog TV2 at det kun var muligt at se DR1 eller DR2 samtidig med at jeg optog TV2. Alle de andre kanaler fra Boxer var fadet ud og kunne ikke vælges. Tuneren låser sig derfor til enten mpeg2 eller mpeg4.

Nej - Det har ikke noget med mpeg2 eller 4 at gøre. Du kan kun optage og se en anden kanal indenfor den samme MUX, forudsat at kanalerne er ukodede.

På de kodede kanaler fra Boxer kan du kun se den kanal du optager. Hvis du skifter væk fra kanalen du optager, vil optagelsen blive kodet på harddisken, og du kan så ikke redigere den på en PC. Jeg er ikke engang sikker på at optagelsen fortsætter hvis du skifter væk fra kanalen, men det kan du jo selv afprøve.

Redigeret af fast2night - 07-Februar-2009 kl. 16:12
Mvh Hans
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu