Slettegaard skrev:
Jeg bruges sw 2.44.01.
Jeg har ikke noget Viaccess cam i modtageren. Jeg anvender det øverste af de indbyggede.
I Sverige bruger de også kort fra Boxer i de indbyggede kortlæsere. De bruger ikke et "løst" Viaccess cam.
Jeg tror at ham jeg talte med hos Boxer nærmest læste op fra en "sådan besvarer du dumme spørgsmål fra kunder"-manual. Jeg fik i hvert fald tudet ørerne fulde af godkendte og ikke godkendte modtagere. |
Mig bekendt er Boxers kanaler Viaccess kodede, så du slipper altså ikke udenom et CA-Modul, eller også er det den hackede fw som driller dig, hvilket også er en mulighed.
(Rediger)
Jeg vil gerne uddybe: Dit problem er at kortet ikke kan opdateres i kortlæseren, hvilket gør at du skal bruge et standard Viaccess CAM i stedet.
Det kan jo heller ikke lade sig gøre at bruge kortet alene i alle de TV som har indbygget DVB-T tuner, og som er godkendt til Boxer. De har jo ingen indbygget kortlæser, men udelukkende mulighed for et CA-Modul.
Der findes ganske givet en række godkendte modtagere, hvor kortlæseren faktisk kan opdatere kortet, men det er så ikke tilfældet med din Vantage.
Kan du ikke låne dig frem til et Viaccess CAM og prøve?
Redigeret af fast2night - 06-Februar-2009 kl. 17:59