Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
|
Sendt: 23-April-2010 kl. 13:19 |
Mercu skrev:
Tja overvejer om jeg skal ringe til min Onkel som er advokat fuldmægtig senere (meget passende har vi også samme efternavne), hvis han er i sit gode hjørne sender han en fin mail fra sin firma mail og fortæller ham om 57 forskellige paragraffer som han kan stævnes efter.
Det har før hjulpet, specielt ved en getmore RMA.
Omend det set fra sælgers side også er utrolig træls at måtte betale for noget han (måske) faktisk har sendt. Men omvendt er jeg tosset og vil ha mine penge eller endnu bedre mine film.
Halvskade i denne sag ville nok være den mest rimelige løsning.
|
Lad mig sige det på den måde. Hvis jeg modtog en mail fra en sølle advokatfuldmægtig, så ville jeg flække af grin, og gå fuldstændigt og meget bevidst helt i baglås - tro mig, Jeg er en hård negl.
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
kskruger
Guld medlem
Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
|
Sendt: 23-April-2010 kl. 13:20 |
Der findes desværre en del fupmager på den avis, så jeg ville holde øje med sælger, om han evt senere sælger samme film igen. Eller bliver ved med, at sælge mange andre film.
Så kunne du evt. kontakte Den Blå Avis, at du ikke har modtaget dine vare fra denne sælger, hvis andre skulle opleve det samme som du.
|
ghost-the-man
Guld medlem
Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
|
Sendt: 23-April-2010 kl. 13:21 |
Det rigtig øv Mercu,heldigvis er der også godtfolk til,jeg har købt en vare her via forumet i påsken,har heller ikke modtaget noget i nu,men her går sælger så ind og tilbyder at han tilbageføre mit beløbet til min konto,hvis den ikke dukker op,her tager sælger ansvar.![Clap Clap](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley32.gif)
|
|
thor-thor
Guld medlem
Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
|
Sendt: 23-April-2010 kl. 13:23 |
Mercu skrev:
Jeg skriver også altid selv når jeg sælger ting med "lavere" (0-400kr) at køber selv bestemmer forsendelsesmetoden.
Men hvis han vælger brev er det på eget ansvar!
Men det har han ikke gjort her. Jeg bød 200inkl porto og han sender som brev - derfor må det være hans ansvar.
|
Efter min mening er det primært købers ansvar. Som du selv skriver så er det køber der bestemmer hvordan der skal sendes/hvilken risiko der accepteres. At i så ikke har aftalt det, er jo i mindst lige så høj grad din skyld, selvom sælger selvfølgelig også kunne have gjort forsendelsesmetoden helt klar forinden.
Så hvis i ikke kan finde ud af det, fordi det er påstand mod påstand, mener jeg at du skal droppe det og gøre op med dig selv om hvor risikovillig du er mht. forsendelse næste gang.
|
thor-thor
Guld medlem
|
Sendt: 23-April-2010 kl. 13:28 |
Mercu skrev:
Omend det set fra sælgers side også er utrolig træls at måtte betale for noget han (måske) faktisk har sendt. Men omvendt er jeg tosset og vil ha mine penge eller endnu bedre mine film.
Halvskade i denne sag ville nok være den mest rimelige løsning.
|
Hvis jeg var sælger og havde sendt noget som brev ville jeg som udgangspunkt heller ikke slå halvskade, når det kunne være køber der er uærlig.
|
Mercu
Super bruger
Oprettet: 01-Marts-2010
Point: 357
|
Sendt: 23-April-2010 kl. 13:35 |
Nu kan jeg jo fremvise dokumentation fra flere fora, hvor jeg har mange positive handelskarakterer - hvorfor skulle jeg så være uærlig?
|
Samsung LE32R87BDX 32" Supra Kabler Popcorn hour A-200 m. 1tb hdd Synology DS410 2x 2tb seagate 5900rpm PS3 40gb FAT
|
Mercu
Super bruger
Oprettet: 01-Marts-2010
Point: 357
|
Sendt: 23-April-2010 kl. 13:36 |
Det er optil sælger at gøre forsendelsesmetoden klar..
Det er ikke optil mig at bede om, hvordan han sender det.
|
Samsung LE32R87BDX 32" Supra Kabler Popcorn hour A-200 m. 1tb hdd Synology DS410 2x 2tb seagate 5900rpm PS3 40gb FAT
|
thor-thor
Guld medlem
|
Sendt: 23-April-2010 kl. 13:46 |
Mercu skrev:
|
Selvfølgelig er det også op til dig!
Mange sælgere vil sende på billigste måde, medmindre andet er aftalt, hvilket er fair nok efter min mening.
Personligt sørger jeg altid for at gøre dette helt klart for køber, så der ikke bliver uenighed om dette efterfølgende.
Efter min mening må du acceptere en god del af ansvaret for at i ikke har aftalt forsendelsesmetode, istedet for bare at sige at sælger skulle/burde have sørget for alt.
Indtil andet er bevist er sælger at betragte som ærlig og har sendt varen som han siger, hvorfor han ikke kan stilles til ansvar for noget som helst.
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 23-April-2010 kl. 13:46 |
Nu må det sku stoppe - vi orker ikke endnu en fjollet "frostsag"
Trådstarter, læg sag an - og betal kassen for sagen, gør din onkel til ubehjælpelig til grin, men helt ærlig glem sagen - der er ikke en pind i din sag. ![Wink Wink](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley2.gif)
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
bibihest
Guld medlem
Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
|
Sendt: 23-April-2010 kl. 13:49 |
Mercu skrev:
|
Men hvis du ville være sikker, KUNNE du havde bedt ham om det. Du kender jo usikkerheden ved breve. Hvis der begyndte at komme trusler fra en advokat til mig pga sådan noget her, så havde jeg helt sikkert heller ikke betalt noget tilbage. Det her er nok en af de sager man bare må sige shit happends og så komme videre.
|
Mufti
Guld medlem
Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
|
Sendt: 23-April-2010 kl. 13:55 |
Det er altid super træls når man får stjålet noget eller mister penge. Man kan faktisk sammenligne følelsen med sorg.
Hvis jeg var dig ville jeg acceptere tabet og se at komme videre.
Jeg har selv sendt breve der ikke er nået frem. Rygtet siger at tyven sætter en label på med en anden addresse. Brevet ryger så i tyvens postkasse. Derfor skriver jeg altid med store bogstaver der fylder hele brevet. Det gør det svært at sætte en label på der dækker.
Den blå avis har faktisk en CPR validering. Køb kun af folk der er CPR valideret, hvis vare skal sendes.
|
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 23-April-2010 kl. 14:00 |
Mufti skrev:
Jeg har selv sendt breve der ikke er nået frem. Rygtet siger at tyven sætter en label på med en anden addresse. Brevet ryger så i tyvens postkasse. Derfor skriver jeg altid med store bogstaver der fylder hele brevet. Det gør det svært at sætte en label på der dækker. |
den er sgu kreativ... for gør modtageren noget ulovligt??... og det er vel svært at finde og bevise en forkert adresse er påsat
|
Mvh
René
|