Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
steenm
Bruger
Oprettet: 05-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 221
|
Sendt: 31-Maj-2006 kl. 10:12 |
Jeg vil nu også selv købe et plasma 37" eller 42".
Et billerørs på 42" vil nok virke voldsomt
Man skal nok regne med udviklingen indfor teknologien kommer til at gå hurtigere og hurtigere og at et TV købt i dag er forældet indenfor 5 år.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
|
Sendt: 31-Maj-2006 kl. 10:15 |
steenm skrev:
Man skal nok regne med udviklingen indfor teknologien kommer til at gå hurtigere og hurtigere og at et TV købt i dag er forældet indenfor 5 år. |
Forældet er måske så meget sagt, men mon ikke der bliver "frigjort" en del store fladskærme ind til soveværelset ![](smileys/smiley1.gif)
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
DonJensen
Guld medlem
Oprettet: 13-April-2005
Point: 841
|
Sendt: 31-Maj-2006 kl. 10:24 |
Forbrugerrådet, EB, uanset hvad så stinker de test der har været der.....denne her.....og dem der kommer i fremtiden (lidt overdrevet måske )
Her bliver en billig model 32", sammenlignet med en meget dyrere 42", hvilket slet ikke er seriøst i mine øjne.
Jeg har haft denne samling "tryksager" p.g.a. en sådan test, og jeg kan ikke anbefale det.
|
|
steenm
Bruger
Oprettet: 05-Juli-2004
Point: 221
|
Sendt: 31-Maj-2006 kl. 10:54 |
Lars skrev:
steenm skrev:
Man skal nok regne med udviklingen indfor teknologien kommer til at gå hurtigere og hurtigere og at et TV købt i dag er forældet indenfor 5 år. |
Forældet er måske så meget sagt, men mon ikke der bliver "frigjort" en del store fladskærme ind til soveværelset ![](smileys/smiley1.gif)
/Lars
|
Der er vel sket en hel del de sidste 5 år kvalitetsmæssigt på fladskærmområdet og i dag udvikles der ikke på billedrørstv; men udelukkende fladskærme.
Hvad mon en 42" plasma kostede for 5 år siden.
|
bulk
Guld medlem
Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 976
|
Sendt: 31-Maj-2006 kl. 11:09 |
Fender56 skrev:
Ja og om 2 år siger de så igen, vent et par år så kommer der noget bedre.
Hvor gamle regner de med at mennesket bliver, LEV NU og ikke om 2 år.![](smileys/smiley2.gif)
|
ja men kan tydelig hører hvem der ikke har kunnet vente længere ![](smileys/smiley36.gif)
og hvem der har fladskærme i jeres kommentar ... men jeg venter gerne et par år ... så kan det osse være de er blevet lidt bedre !.. og ikke mindst væsentligt billigere ![](smileys/smiley17.gif)
og den der med at hvor gamle tror de vi bliver hahaha er da til at grine af.... jeg mener der er vel ingen herinde der har været ude og invester i blueray endnu er der ?? jeg mener hvorfor vente ?? ja det blir kun billigere med tiden og nyere... personligt syntes jeg det er for dyrt for de fladskærme for jeg syntes desværre stadig der er ulemper ved dem. kan godt leve med mit 32" sony endnu anlæg og højtalere fylder alligevel osse noget udfra væggen..... ![](smileys/smiley4.gif)
|
Mollerup
Guld medlem
Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 566
|
Sendt: 31-Maj-2006 kl. 11:16 |
Blueray er første generation og mit PV60 er 9 generation og det gør en stor for
skel
|
Langemor84
Guld medlem
Oprettet: 13-December-2005
Point: 708
|
Sendt: 31-Maj-2006 kl. 11:41 |
>Bulk
Denne her diskution er blevet taget rigtig mange gange efterhånden. Jeg mener slet ikke der er noget at diskutere eftersom billedrørstv'et er dødt. De er umulige at skaffe til butikkerne i dag og de få modeller der er rundt omkring er gamle og slet ikke ligeså gode som dem man kunne købe for bare et par år siden for ca. 5000-6000 kroner.
Hvis man skal have tv i dag, så SKAL det være en fladskærm ellers skyder man sig selv i foden. Selvfølgelig kan det være ærgeligt at købe en fladskærm, der falder 2000 kroner i værdi i måneden, men sådan er det bare. Sådan var det også med PC'ere for 4-5 år siden. Har man derimod et billedrørstv, hvor man er tilfreds med kvaliteten og ikke har noget problem med det fylder, så fred være med det, men skal det skiftes ud, så bliver det en flad.
Hvis du venter 5 år kan du ifølge fremtidsforskerne få 42" i kanon kvalitet for omkring 1700 kroner, men så er Philips nok færdige med at udvikle Hologram-TV og så er det sådan et du gerne vil ha' i stedet for og så koster det 40.000 kroner.
Giv nu op Billedrørstv-apostle!
P.S. Jeg har selv et billedrørstv fordi jeg er fattig, men så snart jeg bliver en holden mand, så er det slut!
|
Mollerup
Guld medlem
|
Sendt: 31-Maj-2006 kl. 11:45 |
Langemor84 skrev:
P.S. Jeg har selv et billedrørstv fordi jeg er fattig, men så snart jeg bliver en holden mand, så er det slut!
|
Der er det man har Kreditkort til![](smileys/smiley15.gif)
Jeg regner nu heller ikke med at have mit PV60 mere end et par år![](smileys/smiley4.gif)
Redigeret af Mollerup - 31-Maj-2006 kl. 11:46
|
Langemor84
Guld medlem
Oprettet: 13-December-2005
Point: 708
|
Sendt: 31-Maj-2006 kl. 11:46 |
>Mollerup.
Jeg har desværre valgt 3 uger i syden i stedet. Ved godt det er gudsbespottende at skrive sådan noget herinde, men det har jeg og jeg slår mig selv med brændeneller hver dag klokken 14 for det.
|
Gooferen
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Point: 505
|
Sendt: 31-Maj-2006 kl. 12:18 |
Jeg har nu overvejet at købe mig en fladskærm.
Det jeg går og overvejer er om billedet på en fladskærm er lige så godt som på et gammelt billedrørstv?
Det er jo desværre ikke muligt at sammenligne det før man kommer hjem i stuen og får det sat op ved siden af sit gamle crt, men er der nogen af jer derude der har prøvet det og hvad synes i?
|
Bruger udmeldt 31
--
Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
|
Sendt: 31-Maj-2006 kl. 12:22 |
Gooferen skrev:
Det jeg går og overvejer er om billedet på en fladskærm er lige så godt som på et gammelt billedrørstv?
|
Kort sagt: Nej! Kommer selvf. an på hvor gammelt dit billedrørs TV er ![](smileys/smiley2.gif) Der er dog enkelte ting en flad er bedre til, f.eks. at være PC skærm og tekst TV står også rigtig godt på en flad.
Redigeret af Pallec - 31-Maj-2006 kl. 12:23
|
Mollerup
Guld medlem
|
Sendt: 31-Maj-2006 kl. 12:31 |
Det er forkert at sige nej, det kommer an på kilden, HD ser klart bedre ud på en HD flad i forhold til en CRT(jeg hade et 36" Grundig til 25.000.-)
|