recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vent med fladskærme- EkstraBladet i dag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVent med fladskærme- EkstraBladet i dag

 Besvar Besvar Side  <1 789
Forfatter
Besked
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2006 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:




Oprindeligt skrevet af Naim Naim skrev:

Så længe fladskærme ikke kan vise fodbold/sport ordenligt, så bliver guldet sgu liggende i mine lommer indtil de bliver bedre end min nuværende CRT-skærm

 

Der findes flade fjernsyn, der kan gøre det ordentligt – jeg vil dog ikke udtale mig personligt på vegne af mit nye fjernsyn før jeg selv har testet fodbold eller formel 1. Dvs. jeg skal tvinge mig til at se noget sport – hvilket jeg ellers aldrig ser.

 

[




Hvad er det for nogle fladskærme du mener der kan vise fodbold? Har set fodbold på topmodeller fra Samsung, Sony, Jvc og her er jo helt tydeligt, at græsset ligner en stor grødmasse
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2006 kl. 18:19

Oprindeligt skrevet af Naim Naim skrev:



Hvad er det for nogle fladskærme du mener der kan vise fodbold? Har set fodbold på topmodeller fra Samsung, Sony, Jvc og her er jo helt tydeligt, at græsset ligner en stor grødmasse

Jeg har selv haft Samsung M61 (LCD), det var ikke godt nok. Langt fra.

Jeg skiftede så til Panasonic PV60 (Plasma), og der er *ingen* problemer. Det er fuldt ud lige så godt som CRT.
Jeg har ikke prøvet det andet end hvor jeg bor, hvor vi har ret godt signael på fællesantennen, så ved ike hvordan det ter sig under dårlige forhold. Men her er det helt perfekt.

Det er dog en hel religionskrig det her, og jeg forventer ikke du tror mig. Du svare garanteret om lidt at du har set det, og at det også er dårligt. Og sådan kan vi så blive ved.

Jeg siger blot at jeg ikke betaler 17.000kr for et TV som ikke er som det skal være! Også til sport. Hvilket også var grunden til jeg nettop returnerede Samsungen. Og med det signael jeg modtager er det ikke skyggen af problemer.

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2006 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af Naim Naim skrev:

Hvad er det for nogle fladskærme du mener der kan vise
fodbold? Har set fodbold på topmodeller fra Samsung, Sony, Jvc og her er jo
helt tydeligt, at græsset ligner en stor grødmasse


En stor grødmasse skyldes højst sandsynligt mere kildens MPEG-
komprimering end skærmen.
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem
Avatar

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2006 kl. 11:11

Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:

Hvis nu vi lover at komme en anden dag, vil du så ikke forklare hvorfor alligevel?

Den korte version (jeg vender tilbage til denne diskussion om et par dage, når jeg har bedre tid): Der forsvinder langt mere opløsning "undervejs" i tv'et end forskellen mellem de to opløsninger. Du ser ganske enkelt ikke den fulde opløsning af hverken signalet eller tv'ets opløsning, når du kigger på billedet. At købe dét tv der har det største antal fysiske pixels er ikke det samme som at købe det tv der har den højeste opløsning!

Med andre ord: du skal gå efter dét tv der har den højeste opløsning. Men opløsningen afgøres ikke (kun) af antallet af pixels! Det fremgår jo faktisk også af Tænk's test: Pioneer skærmen roses for sit HD-billede, selv om den har "for lav opløsning til HD". Vi er ude i min fladskærms-tese nummer ét: Lad være med at forsøge at tænke dig til hvad der er bedst, og kig på billedet. De tab af billedkvalitet der ligger i at tv'ene teknisk set ikke er perfekte, er for intet at regne i forhold til det tab af billedkvalitet der ligger i at købe et kvalitetsmæssigt dårligt produkt.

EDIT: Det skal iøvrigt ikke tolkes sådan at jeg mener Samsung'en er dårlig, det er netop en interessant sammenligning fordi Samsung'en er en LCD i den gode ende.



Redigeret af Otto, TC - 02-Juni-2006 kl. 11:13
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem
Avatar

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2006 kl. 11:14

Oprindeligt skrevet af jens0804 jens0804 skrev:

Lige nysgerrig, hvordan fik du tilsluttet et HDTV signal til en CTR skærm. Skal man have HD, skal man bruge HDMIeller DVI ikke scart, for så bliver det til PAL

Det er netop dét der er interessant - HD nedskaleret til PAL og vist på et godt PAL display, ser BEDRE ud end HD vist som HD på et dårligt HD display. Kvalitet, kvalitet, KVALITEEEEEEEET... Kvalitet overtrumfer al teori.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-November-2005
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2006 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:

Oprindeligt skrevet af Naim Naim skrev:



Hvad er det for nogle fladskærme du mener der kan vise fodbold? Har set fodbold på topmodeller fra Samsung, Sony, Jvc og her er jo helt tydeligt, at græsset ligner en stor grødmasse

Jeg har selv haft Samsung M61 (LCD), det var ikke godt nok. Langt fra.

Jeg skiftede så til Panasonic PV60 (Plasma), og der er *ingen* problemer. Det er fuldt ud lige så godt som CRT.
Jeg har ikke prøvet det andet end hvor jeg bor, hvor vi har ret godt signael på fællesantennen, så ved ike hvordan det ter sig under dårlige forhold. Men her er det helt perfekt.

Det er dog en hel religionskrig det her, og jeg forventer ikke du tror mig. Du svare garanteret om lidt at du har set det, og at det også er dårligt. Og sådan kan vi så blive ved.

Jeg siger blot at jeg ikke betaler 17.000kr for et TV som ikke er som det skal være! Også til sport. Hvilket også var grunden til jeg nettop returnerede Samsungen. Og med det signael jeg modtager er det ikke skyggen af problemer.

 

Jeg ved ikke om det kan have noget at gøre med følgende (omtalt på en anden tråd her på siden).

Fandt lige dette indlæg på et engelsk forum om hvorfor man bør slå dynamisk kontrast fra.

To put it short, Dynamic Contrast (at least in the old models, not sure about the new R7x series which i still haven't seen in action) gets rid of a lot if not all details in dark areas by making them totally black and give the impression that blacks are darker, when in fact they aren't. The same happens on the other end, with the whites. In practice, it makes things that aren't black, look totally black, and things that aren't white, look totally white.
That gives the impression that the contrast is much higher, but in fact it just erases detail which lots of people like.

The fact is that as long as you spend 2 minutes tweaking the brightness/contrast settings, you can get blacks that are just as black as with Dynamic Contrast ON, and still retain detail that is lost when it's ON.

For an example, look at some brunette's hair on TV. With Dynamic Contrast ON, it will most probably look totally black, with no detail whatsoever, with it OFF you will see the detail in her hair. Things that aren't black shouldn't be black, and what Dynamic Contrast does is just that, just to give more of a WOW effect.

Turn it OFF, change the brightness/contrast a little bit so that blacks are black, and look at how much detail you were missing out when the feature was ON.

If you then prefer it when it was ON, then that's fine, in the end it's your TV and your eyes, if you prefer it like that, we can't tell you what to do. Beauty is in the eye of the beholder! All we can say is that you get more detail when the feature is OFF.


DNIe  is totally different and is needed in order to make the images better as it handles, among other things, motion, colour and sharpness and i think it does a good job.

 

Samt ydermere problemet med 50Hz - som skulle forbedres i den nye M71 model - med Smooth Motion 100 Hz.

Mike



Redigeret af MikeOne - 02-Juni-2006 kl. 11:20
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2006 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af Maxburner Maxburner skrev:

Vælger i så at købe flade kun udelukkende pga DVD film ? (16:9)

- Og er I så ligeglad med almindelig TV udsendelser i 4:3 og i 50 fps?

Nej slet ikke. Det er rigtigt dejligt at se antenne tv 2,5 meter fra sit nye Panasonic 42-PV60E.

 

MVH

Flemming Larsen

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7879
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2006 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af Maxburner Maxburner skrev:

Vælger i så at købe flade kun udelukkende pga DVD film ? (16:9)

- Og er I så ligeglad med almindelig TV udsendelser i 4:3 og i 50 fps?

Nej - antennesignal står vildt godt på mit nye JVC LT-37M60 - og jeg ville aldrig købe et fjernsyn udelukkende for at se DVD på det og udelukke almindelig fjernsynskigning.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 789
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu