recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VGA opløsning på Sony 52z5500
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVGA opløsning på Sony 52z5500

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Ergo behøver man ikke have DVI/HDMI for at få fuld opløsning.

Jo, hvis man har et TV, som kun understøtter lavere opløsning via VGA.

At man kan købe TV, som understøtter fuld opløsning via VGA, ændrer ikke på, at den modsatte opførsel er helt normal.

At hovedparten af den danske befolkning har blå øjne, ændrer heller ikke på, at brune øjne er helt normalt.

Den sammenligning holder da ikke en meter. Den er faktisk så langt ude, at jeg ikke ved hvordan du kom på den.

Når man køber et Full HD tv, endda en rigtig dyr model, som TS har, så er det at forvente, at man kan udnytte denne opløsning på VGA-indgangen. Især, når Sony skriver dette i produktoplysningerne.

Som jeg skrev i min første post, må der enten være noget galt med PC'en, driverne, eller også er tv'et defekt, for ifølge manualen, side 21, understøtter tv'et en masse forskellige opløsninger via VGA, bl.a. Full HD: http://pdf.crse.com/manuals/4151686131.pdf

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af r214si r214si skrev:

Ja, der er jo desværre kun VGA out i min PC :-(

Kører jeg pc´en med en alm. pc monitor kan den sagtens vise højere opløsning.

Det der pusler mig mest er at den egentligt godt kan vise en højere opløsning på tv´et, men der står en stor popup med "ikke-understøttet format, juster PC skærmstyring" som er vildt irriterende, samt det faktum at jeg i tv´ets menu ikke kan få adgang til skærmstyring som den beder mig om :-(

nu ved jeg ikke om det er en bærbar du skal bruge.
ellers koster et grafikkort med dvi eller hdmi ikke mange kroner i dag

personligt har det lidt med vga som analog tv.
der var en gang man brugte vga og analog tv

Redigeret af xcardman - 14-Marts-2010 kl. 11:43
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 16:36
Mit 37W5500 understøtter ifølge manualen kun xxGA opløsninger op til 1280x1024@60Hz og 1360x768@60Hz, mens der skal HDMI til for at få 1920x1080. Måske der gælder tilsvarende begrænsning for 52Z5500 ?
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Den sammenligning holder da ikke en meter. Den er faktisk så langt ude, at jeg ikke ved hvordan du kom på den.

Den holder fuldt. Jeg kan gøre den endnu værre: Det er helt normalt at have rødt hår. Det betyder ikke, at alle har rødt hår, og dermed beviser talrige eksempler på blonde og sorthårede heller ikke, at påstanden er forkert.

Nøjagtigt det samme gør sig gældende her:
Dine eksempler modbeviser ikke, at det er helt normalt, at TV ikke understøtter fuld opløsning via VGA.

Resten af dit indlæg er en argumentation mod noget, jeg ikke har skrevet. Jeg har aldrig hævdet, at det pågældende TV ikke understøtter FullHD via VGA. Jeg kender ikke modellen, så det har jeg ikke belæg for. Jeg har kun skrevet, at det er helt normalt, at TV ikke gør.
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 19:20

Den holder fuldt. Jeg kan gøre den endnu værre: Det er helt normalt at have rødt hår. Det betyder ikke, at alle har rødt hår, og dermed beviser talrige eksempler på blonde og sorthårede heller ikke, at påstanden er forkert.

Nøjagtigt det samme gør sig gældende her:
Dine eksempler modbeviser ikke, at det er helt normalt, at TV ikke understøtter fuld opløsning via VGA.

Resten af dit indlæg er en argumentation mod noget, jeg ikke har skrevet. Jeg har aldrig hævdet, at det pågældende TV ikke understøtter FullHD via VGA. Jeg kender ikke modellen, så det har jeg ikke belæg for. Jeg har kun skrevet, at det er helt normalt, at TV ikke gør.

Før du kommer i selvsving med dine pseudo-filosofiske, quasi-faktuelle eksempler, skal du definere hvad ordet "normalt" dækker over. Hvad er "normalt", når det kommer til hår? At man har hår? Hvis ja, hvad så med dem, som ikke har noget? Hvis nej, hvad så?

Men ellers er du ude på et sidespor. Er det meningen, at man skal hjælpe TS, eller filosofere? Ifølge mine erfaringer, er det IKKE normalt, at man ikke kan få Full HD via VGA. På 6 af de ca. 8 fladskærme, jeg har haft, kunne jeg, nogle gange med besvær, få FHD til at køre via VGA. For mig er det altså normalt, at man kan køre FHD via VGA.

Du har så nogle andre kriterier for hvad normalen er, og det er ok. Normalt er et vidt begreb. 
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 21:32
Jeg forsøger såmænd bare at forklare dig, at "normalt" i almindelig dansk sprogbrug hverken betyder "udelukkende" eller "mest hyppigt".

Vores TV her i huset understøtter ikke FullHD via VGA. Der har været tråde her på recordere om andre TV, som heller ikke understøttede det. Andre har skrevet i denne tråd om TV, som ikke understøtter det. Ordet "normalt" er ganske dækkende.

Hvis trådstarterens TV understøtter FullHD via VGA, så er det da fint. Men medmindre man er sikker på, at denne specifikke model understøtter det, skal man ikke fare ud og påstå, at det skal kunne komme til at virke. Det vil bare give falske forhåbninger.
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 22:50

Jeg forsøger såmænd bare at forklare dig, at "normalt" i almindelig dansk sprogbrug hverken betyder "udelukkende" eller "mest hyppigt".

Tak, det var meget informativt. Du formåede at forklare mig noget, som alverdens bøger og professorer ikke kunne. Jeg er dig evigt taknemmelig. Næste gang jeg støder på et uoverkommeligt problem af lingvistisk/filosofisk/retorisk/etisk art, tager jeg straks kontakt til dig. 

Du har dog stadig ikke defineret hvad "normalt" betyder. Du kommer frem til, at det hverken er det ene eller det andet, men hvad er det? Nu har du selv viklet dig ind, kan du vikle dig ud igen?

Hvis trådstarterens TV understøtter FullHD via VGA, så er det da fint. Men medmindre man er sikker på, at denne specifikke model understøtter det, skal man ikke fare ud og påstå, at det skal kunne komme til at virke. Det vil bare give falske forhåbninger.

Jeg baserer mine udtalelser på information fra producenten. Hvis det ikke virker, er det producenten, der skaber falske forhåbninger og så må TS tage det op med dem. Personligt ville jeg være forarget over, at der i manualen beskrives en funktion, som i virkeligheden ikke fungerer. HVIS den altså ikke fungerer. TS har ikke været god til at svare på spørgsmål eller uddybe hvad han (ikke) har gjort, og derfor famler vi lidt i blinde hér...

Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Maj-2009
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 23:24
Med hensyn til hvorfor det er en fin feature at full hd over VGA er understøttet kan jo bla nævnes.

Absolut ingen form for HDCP over VGA.
Ingen billedbehandling, der kan være irriterende hvis skærmen bruges som PC monitor.

Sjovt nok fravalgte jeg Sony for lang tid siden netop fordi deres skærme ikke understøtter ful HD.
Samsung eksvis. har altid supporteret full HD over VGA
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 00:06
Er det her en tråd om VGA opløsninger på et Sony Z5500 eller en tråd om hvem, der kan skrive det mest sarkastiske indlæg om definition på ordet "normalt" ? Ermm
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 13:44
Nåh det der med følge en tråd!

Der er eller må vel være en grund til Fladskærme overhovedet HAR en VGA indgang, selv  i en SONY 52Z5500.

Jeg går stærkt ud fra at VGA skærme og deres opløsninger netop ikke må kunne vise HD, fordi det er derfor HDCP er udviklet. Så Nej, VGA skærme må ikke vise noget "Ordentlig kvalitet".  Så tilbage til Scart.

Redigeret af moho - 15-Marts-2010 kl. 13:47
Til top
r214si Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Januar-2008
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 18:00
Hej igen

Sorry den lange svartid, men jeg måtte lige have fat i en anden PC for at teste om det var grafikkortet på PC1 den var gal med..... og det tog lige lidt tid :-)

Noget tyder ihvertfald på det, for med PC2 kan jeg kører 1280x768 men ikke 1280x720 ????

Så noget tyder på at Z5500 godt kan køre andre opløsninger, men hvis opløsningen er for høj, f.eks 1600x1200 er det helt umuligt at se hvad der sker på skærmen når man sidder mere end 2-3 M væk, så jeg må "nøjes" med 1280x768, men det er også fint nok.

Tak for alle indlæg og svar :-)
(undtagen de indlæg om definitionen "normal", det kan vi godt undvære næste gang ;-)

Frank

Redigeret af r214si - 22-Marts-2010 kl. 18:01
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 19:13
Heyy, jeg havde ret. Nu kan jeg igen sove roligt om natten. Approve