recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VHS til CD eller DVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVHS til CD eller DVD

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sufidk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Maj-2004
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Emne: VHS til CD eller DVD
    Sendt: 25-Maj-2004 kl. 14:22

Hvad skal man bruge af udstyr for at for at få sine VHS bånd ( ikke org. film ) puttet over på CD eller DVD.

Hilsen Sufidk

Til top
Claus O. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2004 kl. 15:35

Jeg har lige fået en Panasonic E55 recorder, og jeg har kopieret nogen familievideoer over på DVD-R helt uden problemer. Jeg smed VHS-båndet i videoen og satte den til recorderen med et alm. scartstik. Jeg valgte derefter den rigtige indgang på recorderen og trykkede hhv. play og record.

Det fungerer helt fint, og det er meget let. Men skal du lave menuer og alt muligt andet fancy, så er en PC med brænder nok smart at have ved hånden

Til top
ehelmer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2004 kl. 20:27

Forbind en VHS afspiller med en DVD optager. Det er ligeså nemt som at optage en TV udsendelse.

Hvis du er så heldig at have en optager med +RW, kan du lave pæne menuer med billeder  og indholdsfortegnelser. Skiverne med +RW kan du evt. bagefter kopiere over på billigere +-R skiver med din PC og derefter genbruge de dyre +RW skiver.

Hvis du vil redigere mere i optagelserne og menuerne end DVD optageren selv kan klare, anbefaler jeg TMPG DVDAuthor på din PC.

Erik

 

 

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2004 kl. 22:39
Et alternativ er at anvende en DVD optager med harddisk. Først spille videoen over på HDD, dernæst klippe lidt, og til sidst spille over på DVD - evt. med high speed, med anvendelse af de menu muligheder, der måtte være. Harddisken giver nogle fordele, bl.a. at man ikke behøver anvende DVD-RW, men kan anvende de lidt billigere DVD-R direkte.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu