recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vi vil ha kanal 5HD på stofa!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVi vil ha kanal 5HD på stofa!!

 Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2008 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af Kristjan Kristjan skrev:

Så fik jeg endelig svar på, om stofa kunne tænke sig at sende kanal 5 hd ud!

 

Tak for din henvendelse.
 
Beklager den lange svartid.
 
Kanal 5 HD skulle komme på i løbet af foråret, men helt præcis, hvornår og hvilken pris kan jeg ikke sige endnu.
 
Ved svar retur, besvar venligst denne mail, så tidligere mailkorrespondance medfølger.
 

Venlig hilsen

Dennis
Teamkoordinator, Butik

Telia Stofa A/S
Søren Frichs Vej 34 C               Telefon:     88 30 30 30
8230 Åbyhøj                             
Danmark                              Fax:         88 13 15 89
www.stofa.dk                             

Det er da helt fint at de nu har en tidshorisont!!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
pjoska Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2008 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Blev det ikke vedtaget ved lov man måtte sætte en Parabol op? Jeg mener på den måde Canal Digital siger nogle kanaler ikke må fordeles via Kabler, overhovedet.

Vi må i Århus C ikke opsætte paraboler iflg. lokalplanen... Det ville jo også se lidt voldsomt ud!

og det er lige præcis sådanne regler som skaber monopol ufatteligt vi har borgerlig regering og de ikke tager fat på tv områdets monopol tilstande

Til top
djtj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-December-2007
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 00:12

Jamen nu må vi glæde os til vi får Kanal 5 HD. Men jeg kan kun givet ét råd - forvent nu ikke for meget. For hos Stofa aner højre hånd ikke hvad venstre hånd laver. Og personerne i butikken er ikke for engagerede. (Nu har jeg kun kendskab til dem i Slagelse)

Men en lille historie:
I slutningen af december henvendte jeg mig i butikken og spurgte til TV-Sport HD. Og fik at vide at det var der ingen planer om - ikke hvad de vidste. Jeg skriver til en mail med att.: content afdelinge - som er dem der styrer indholdet på Stofa. Mailen bliver fra Stofa sendt tilbage tilbutikken hvor jeg får det samme tåbelige svar som tidligere. Jeg svarer tilbage at findet deres svar meget utilfredsstillende. For som med Kanal 5 HD - vil man jo bare vide hvordan landet ligger - er det om 6 mdr. - jamen så har man jo det at forholde sig til.

Nå - men efter at have øffet over deres elendige svar - går jeg ind faktisk bare for sjov søger kanalerne igennem igen. Og hvad sker der - til min glæde ser jeg TV-sport HD på mit TV. NFL i super kvalitet.

Så var det også at jeg jo var NØDT til at informere Stofa butikken om at de nu havde TV-2 Sport HD i deres pakke.

Det jeg bare vil sige er at min generelle erfaring med Stofa er at "det sker når det sker". Syntes nogen tidligere nævnte ordet monopol lignende tilstande

Men det kunne da være interessant at få at svar for chefen for "content afdelingen" - det må vi vel kunne regne med.

PS:
Nogen nævner den borgerlige regering i forbindelse med Monopol på tv-området. Jeg er ENIG! Og hvad er det for nogle ambitioner at HD først bliver en del af DR/TV2 sende flade i 2012!!! Godt med en kulturminister med ambitiøse planer.

 

 

Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-Januar-2008
Status: Offline
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 01:51
Oprindeligt skrevet af djtj djtj skrev:

...

PS:Nogen nævner den borgerlige regering i forbindelse med Monopol på tv-området. Jeg er ENIG! Og hvad er det for nogle ambitioner at HD først bliver en del af DR/TV2 sende flade i 2012!!! Godt med en kulturminister med ambitiøse planer.




I mellemtiden så kan vi da i det mindste glæde os over at de få "premium" HD-kanaler man kan få med diverse programpakker så småt begynder at se rimeligt lovende ud.
Okay, måske er det ud over Discovery HD faktisk kun en enkelt jeg tænker på - Canal+ Film HD, men det er da trods alt også bedre end ingenting, især da fordi at de udover bare film også sender flere populære serier i HD, bl.a. Dexter, Monk og Heroes.

Silver HD er til gengæld ikke lige mig - jeg er ikke den store fan af alle de der "små" uafhængige film - og mens jeg heller ikke lige er den helt store sportsfan, så håber jeg da meget på at vi senere på året får noget motorsport at se på TV2 Sport HD, omend det sikkert er for meget at håbe på at formel 1 sæsonen kommer i HD (ikke at det så nødvendigvis vil være TV2's skyld, sidste år blev vist kun en håndfuld løb produceret i HD).

Kommer Kanal 5 HD så også rimelig snart med (jeg har dog endnu ikke rigtigt fundet ud af om de faktisk sender nyere serier - CSI, Numb3rs etc. - i HD, eller stadig kun køber det meste hjem i SD-format, med undtagelse af film?), så er vi måske godt nok kun oppe på på en tre-fire HD-kanaler jeg selv har nogen interesse i, men som til gengæld rimeligvis dækker mine interesser.

Og så håber jeg sandelig da også at der også vil komme et par andre HD-kanaler til i løbet af året - National Geographic HD ville være en god start. BBC HD heller ikke så tosset (okay, endnu er der måske kun Robin Hood og Torchwood der trækker på den kanal, men mon ikke også den snart bliver bedre - omend den nye sæson af Dr. Who tilsyneladende ikke bliver i HD), men den kanal er måske noget mindre sandsynlig.
Til top
boxz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2008 kl. 18:55
Any news omkring Kanal 5 HD til stofa folket??
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2008 kl. 14:52
Tror der går lidt tid - jeg er ret sikker på at Kanal 5 og YouSee har fedtet sig rigtig godt ind i hinanden. Bemærk at alle filmene og den slags altid præsenteres af YouSee
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
WilliamP Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 23:49
idag - 12 minutter til onsdag d. 9. juli 2008:

stadig INGEN kanal5 HD hos Stofa.

Gad vide om du har ret Mike S. - Kanal 5 må sq have et eller andet kørende
med Yousee.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 10:50

Jo men heldigvis virker trusler ikke denne vej.

Igennem årene hjalp det ikke prøve tvinge folk væk fra Stofa og over på TDC. Hverken med DK4 eller nu kanal5 HD. Boligforeninger/Afdelinger blev immune eller vaccinerede imod trusler og pres for skifte til TDC/YouSee.

Og hvorledes tror man det går her i Århus hvor nok mange fravælger stor pakke og det digitale spejl hos Stofa. At YouSee skulle have flere Selector kunder "End De nu har" tror jeg ikke på.

Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2008 kl. 16:23
Noget nyt omkring Kanal 5 HD ved stofa?
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
Brian Broe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2008 kl. 18:50
Jeg spurgte i Stofa butikken i Århus for et par uger siden, og der fik jeg at vide, at den var for dyr og sikkert ikke kom med i pakken.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2008 kl. 18:59

 

 For dyr.??? Langt hen af vejen er det Upscalet SD, Hos you See er det en gratis bonuskanal, som også TV2 Sport er det, da de jo i forvejen har kanalerne i SD udbuddet.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2008 kl. 21:58
Nu kan de, SBS mener jeg de hedder, godt kræve 100000 kr. pr. seer for en kanal som kun sender prøvebillede hvis
de ønsker det.

At Yousee har den som en bonus kanal, ja det er nok enten noget med at de har flere penge, har en aftale med
kanal5 eller også kan tjene det hjem på det noget dyrer kort afgift.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu