recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Viasat+CanalDigital+Sky+Astra ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketViasat+CanalDigital+Sky+Astra ?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2009 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af nunbaggi nunbaggi skrev:

Er der overhovedet nogle kanaler der er noget værd at se på de sattelitte i snakker om, som ikk allerede er en del af canal digital eller viasat??
fodbold

og så går grænsen også der.. men der er også mange som vil betale for det jo..

Til top
bQvle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-November-2009
Sted: Danmark
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2009 kl. 18:56
Pendec, nu er jeg heller ikke typen der elsker Topmodel, Paradise Hotel, Robinson og den slags tv, derfor kan Viasat godt have et lidt dårligt programvalg for mig. Det er lidt forkert at hakke ned på det Radiomanden siger, hvis han mener at de har nogle dårlige sammensætninger.

desuden gør du lidt det samme ved at sige "Fodbold, og så går grænsen også der"

Det er alt sammen smag og behag.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2009 kl. 19:32

Der er kanaler på SKY som ikke er af så god kvalitet som andre, men mange står faktisk fint, jeg vil vove at påstå bedre end f.eks MUX1 og 2 på DVB-T derved vel også bedre end Boxers MUX. Udbuddet er stort og varieret, og mere temaopdelt end vi kender det her, og derved er det nemmere at få kanaler man vil have, end det er når der i pakker ligger flere kanaler af forskellig art. Er man f.eks til sport, så er der mulighed for mange kanaler der ikke sender andet, ligeledes med musik, kanaler for børn, almen underholdning og teknik og videnskab. Gråt marked tja, de penge jeg betaler trækkes direkte af SKY selv og ikke via en mellemperson, prisen er defor også den samme som der betales i UK. Desværre vil det eventyr måske være slut i 2012, når de nye Sattelitter kommer op, så er der store chancer for at  de fleste Transpondere bliver på Narrow Beam og derved specielt rettet mod UK.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2009 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af bQvle bQvle skrev:

desuden gør du lidt det samme ved at sige "Fodbold, og så går grænsen også der"

nu er udbudet jo næsten ens for præcis de samme programmer du ikke vil se er jo også på Sky, bare i en engelsk version.. så hvorfor vælge Sky når programmerne er de samme?
Er det COPS? det har Sky næsten en seperat kanal der viser det hver dag, præcis som Kanal5 i Danmark viser CSI hver dag, ikke just varieret program udvalg..

ja, vi har alle forskellige ønsker om tv, men latterlige syntes jeg ikke de danskere udbydere af tv kanaler er.. de har jo det til fælles at de tekster de programmer som Sky sender som eksempel.
De har programmerne på eget sprog, altså dansk,norsk, svensk osv..

Jeg nævner fodbold og grænsen går der (foldbold er jo ikke sprog afhængigt Wink ), fordi det jo egentlig er det som mange der vælger sky, går efter..er grunden en anden, kan det så være en anden etnisk baggrund og man bor i danmark,  da Engelsk tv også byder på en bredere program flade til dem der.. Men igen, gør det vores tv udvalg latterligt?
Jeg ser da en del TVTotal på Pro7, men siger da ikke at Aloha på TV2 er det dårligere eller latterligt? det må folk, som du siger, selv afgøre.. eller jeg vælger ikke Sky i Tyskland fordi danske udbydere er ringere og latterlige..

Smagen er forskellig og vi har en holdning, men holdning uden begrundelse, det må være latterligt..

Du giver udtryk for hvor du er utilfreds, det er jo så retfærdiggjort og begrundet..

Til top
nunbaggi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-April-2007
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2009 kl. 19:46
Jeg har også selv 4 lnb på min parabol, og har hotbird og astra 19,2.
Men jeg er heller ikk til sport, så derfor spørger jeg om der er nogle kanaler der er noget værd.
Gider ikk zappe gennem alle de kanaler der er
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2009 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der er kanaler på SKY som ikke er af så god kvalitet som andre, men mange står faktisk fint, jeg vil vove at påstå bedre end f.eks MUX1 og 2 på DVB-T derved vel også bedre end Boxers MUX. 
Så ok, du har helt ret i at deres udbud er fordelt over mange kanaler, så de rammer et specifikt publikum som jeg også nævner i tidligere indlæg..

dog gør det ikke kvaliteten bedre.. og så er det jo "lidt fun" at du bruger vores ringe DVBT som grundlag. Du bør vel forholde dig til DVBS2 altså sat udbydere som du betegner latterlige, og kvaliteten der. Så er Canal Digital klart bedre, selvom udbudet ikke er så stort. men derved bedre kvalitet (så længe det varer)
de udbyder desværre for mange kanaler i England på sat siden, og bitraten som ryger ned på 1.5-3 mbit er synd for dem som køber nye smarte FullHD skærme og vil opleve god kvalitet på deres 60" skærm..

men ok, vi kan se tv på 2,4" mobil telefoner, så forundrer det vel ikke folk at dårlig kvalitet på store skærme accepteres ubetinget, bare de kan få lidt flimmer kasse.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2009 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af nunbaggi nunbaggi skrev:

Jeg har også selv 4 lnb på min parabol, og har hotbird og astra 19,2.
Astra 19.2 , Thor 1w er nok mine foretrukne valg..

men tysk tv, primært fordi de har en del alternative shows inden for sci-fi , og canal digital pga. kvaliteten på kanalerne og prisen som stadigvæk kan holde mig bunden i en tid endnu.

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu