|
VIASAT HD boks probs - SKOD kundeservice!! |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||
JesA
Guld medlem Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 697 |
Sendt: 29-Marts-2010 kl. 17:06 | |
- jo, opløsning på 570 er normalt gennem scart......men jo derfor ikke det optimale når man kan køre 720 gennem HDMI......
MVH
|
||
JesA
Guld medlem Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 697 |
Sendt: 29-Marts-2010 kl. 17:10 | |
- du er givetvis inde på noget af det rigtige. Det mærkelige er bare at mens der ikke er undertekster på f.eks. TV1000, så er der undertekster på f. eks. BBC - hvordan kan boksen "skelne" dette - undertekster er vel undertekster...?
- nej, det ER en meget underlig/dårlig HD boks Viasat har....og det frygtelige ved det er, at de/Viasat tilsyneladende er fløjtende ligeglade med dette..........
MVH
|
||
JesA
Guld medlem Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 697 |
Sendt: 29-Marts-2010 kl. 17:11 | |
Yep, DR HD er HELT forfærdelig på HD-boksen...........'ser det heller ikke mere ( og det er en skam, for billedet er vanvittig flot)
MVH
|
||
Thorslund
Bruger Oprettet: 08-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
Sendt: 29-Marts-2010 kl. 17:33 | |
Der er forskel på om man sender undertekster som en del af billedet eller i en særskilt datastrøm. Fordelen ved at have det særskilt er, at man så kan vælge at slå det til og fra (eller skifte mellem flere forskellige hvis der er det). Ulempen er, at folk kan have forskellige bokse som viser underteksterne forskelligt - eller udstyr som slet ikke viser dem. Jeg har YouSee og hvis jeg ser på BBC Entertainment kan jeg der ikke ændre på undertekster. På TV1000 kan jeg slå dem til og fra. Jeg forestiller mig, at din Viasatboks bare sender signalet videre uden at sætte underteksterne ind først. |
||
mitri
Bruger Oprettet: 02-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 51 |
Sendt: 29-Marts-2010 kl. 18:32 | |
Jeg er "gammel" og lidt endnu Viasat kunde,men skifter snart til Yousee, da jeg har en formodning om at de leverer en bedre kvalitet, og så er de billigere.
Jeg kan snildt nikke genkendende til samtlige indlæg i denne tråd(jeg har selv Pace HD boksen), og synes et eller andet sted at det er skræmmende, at Viasat ikke opper sig og får de bokse i orden.
Der dukker ofte tråde op i diverse forums, omkring deres teknisk dårlige bokse, og intet sker, men der skal jo nok en mere massiv indsats til fra kunder før dette sker.
Eller så har Viasat slet og ret ikke så mange kunder der går så meget op i de tekniske krav til boksene, og ikke har så meget eksternt isenkram tilsluttet.
Jeg er iøvrigt fuldstændig enig i at DR HD er HELT forfærdelig på HD-Boksen(mht. lyd-sync), og har været det længe(MEN IKKE ALTID, så det kan fixes), og jeg ser den heller ikke længere over Viasat, men over DVB-T, hvor den også står flot, synes jeg.
Michael
|
||
Sony TV kld-55ex9005.
Apple TV 4K MARANTZ NR-1606 . 2x Dali Lector 6 Front. 1xDali Concept 1 center. 2xDali Concept 1 Bag. 2xSubwoofer Dali SUB E-12F Airties 7410 4K Tvboks Fibia fiber Tv Waoo 200/200 |
||
Kurt Poulsen
Guld medlem Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1504 |
Sendt: 29-Marts-2010 kl. 20:04 | |
JesA: Har du prøvet at fjerne scart-kablet til din HDD-optafer for at se om det hjælper?
Jeg har både Pace 850 og 830. Begge kører med HDMI og jeg har ikke nogen forsinkelse på noget af det, men jeg har heller ikke min HDD-optager koblet til min Pace 850. |
||
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
||
JesA
Guld medlem Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 697 |
Sendt: 29-Marts-2010 kl. 21:03 | |
Kurt Poulsen; nej, det har jeg ikke, men vil afprøve det i morgen. Omend jeg synes at det er en falliterklæring at jeg ikke kan optage fra Viasatboksen :(
mitri; måske jeg skulle afprøve yousee - frygter blot at billedkvaliteten vil være dårligere end når jeg modtager direkte på min parabol...?....
MVH
|
||
Kurt Poulsen
Guld medlem Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1504 |
Sendt: 29-Marts-2010 kl. 21:10 | |
Det er jeg enig med dig i. Alternativt burde Viasat gøre opmærksom på det når man køber boksen så man ved hvad man går ind til.
|
||
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
||
@lex
Bruger Oprettet: 21-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 242 |
Sendt: 30-Marts-2010 kl. 12:47 | |
Hejsa har tilsvarende dårlige oplevelser med Viasat og Pace boksen.
Ved optagelser (HD) er tekst og tale ofte ude af sync. (møgirriterende), det hjælper dog sommetider lige at stoppe og starte igen.
Havde kontakt med Viasat kundeservice/teknik med et andet spørgsmål:
Spørgsmål:
Har Pace TDS 850 NV (med 250Gb harddisk)
Kan ikke forstå, at den vist 90% fuld, når der kun ligger ca. 10 film optaget fra Viasat 1000HD, (1 alm. HD film skulle vist fylde ca. 4-6 Gb)
Svar:
"Skynd dig at se dine film og slet dem" (ok, man ser ikke lige 10 film på én gang).
"Slet alle dine film" (nej, det er jeg ikke interesseret i, det er jo derfor jeg har optaget dem).
"Overfør dine HD film til videobånd eller DVD" (godnat mand!)
"Slå optagebufferen fra" (har jeg gjort, det gav 4%)
"Er der mere jeg kan hjælpe med" (nej det er der ikke for jeg har overhovedet ikke fået nogen hjælp og problemet er der stadig).
Se det kalder jeg elendig service til en ellers god kunde! (og ja Yousee vil meget gerne have lov til at lægge fiberen ind).
PS: sender først denne mail til kundeservice@viasat.dk via hjemmesiden og får følgende autosvar: !!!
Meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere.
Emne: Verdens bedste kunderservice! ? Hmmm !
Sendt: 03-11-2009 17:21
Der kunne ikke leveres til følgende modtager(e): kunderservice@viasat.dk den 03-11-2009 17:21 Organisationen, som meddelelsen blev sendt til, angiver, at e-mail-kontoen ikke findes der. Kontroller modtagerens e-mail-adresse, eller kontakt modtageren for at få den korrekte e-mail-adresse. Fuldstændig enig : kundeservice @ viasat findes overhovedet ikke MVH Alex
Viasat fuld pakke, hele huset og 2 gange HD abonnement, Pace 850 HD PVR og Pace 830 HD Redigeret af @lex - 30-Marts-2010 kl. 12:49 |
||
confused
Guld medlem Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Sendt: 30-Marts-2010 kl. 12:54 | |
Sikkert fordi du har stavet deres mailadresse forkert......
|
||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||
@lex
Bruger Oprettet: 21-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 242 |
Sendt: 30-Marts-2010 kl. 12:59 | |
Aarh confused
Jeg klikkede på kontaktlinket på hjemmesiden
|
||
JesA
Guld medlem Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 697 |
Sendt: 30-Marts-2010 kl. 12:59 | |
- måske man burde checke fakta før at man slynger sådan en letkøbt/nedladende udtalelse afsted.....du lever på glimrende vis op til dit profilnavn
|
||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |