recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Viasat - hvad skal jeg være obs på?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketViasat - hvad skal jeg være obs på?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Delling Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Emne: Viasat - hvad skal jeg være obs på?
    Sendt: 08-April-2007 kl. 22:42

Hejsa alle,

Min kæreste og jeg har endelig besluttet os at få Viasat. Vi kan i dag kun se DR og TV2, så det bliver rart med nogle flere kanaler. I samme ombæring køber vi en fladskærm.

Hvad skal vi være opmærksomme på med hensyn til tunere? Tænker her på HD TV. Vi ved intet om dette, så vil være rart med et godt råd eller 2. Hvad skal der derudover bruges når vi skal have 2 fjernsyn tilkoblet samme parabol. Vi vil gerne kunne se forskellige programmer på samme tid.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2007 kl. 22:46

Viasat sender IKKE i HD, for at kunne se 2 forskellige udsendelser fra Sat, kræves 2 modtagere samt 2 abbonementer.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2007 kl. 22:54
Du kan købe et ekstra abonnement til din viasat, som koster dig 99,- pr måned. Køber du Viasat+ (Den med hdd-optageren indbygget) så får du det ekstra abonnement med gratis. Så kan du se 2 forskellige kanaler på 2 forskellige tv.
Men Viasat sender ikke noget i HD endnu. De skriver at de ikke har tænkt sig at bevæge sig ind på dette før det er muligt at sende udsendelser i  mpeg4-encoding.

Mvh Kurt
Til top
Delling Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2007 kl. 23:02

Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Du kan købe et ekstra abonnement til din viasat, som koster dig 99,- pr måned. Køber du Viasat+ (Den med hdd-optageren indbygget) så får du det ekstra abonnement med gratis. Så kan du se 2 forskellige kanaler på 2 forskellige tv.
Men Viasat sender ikke noget i HD endnu. De skriver at de ikke har tænkt sig at bevæge sig ind på dette før det er muligt at sende udsendelser i  mpeg4-encoding.

Mvh Kurt

Ok, kræver det så også 2 x kortafgift? I så fald kan det da godt gå hen og blive halvdyrt. Vi havde bare set at man kan få den guldpakke til 159,- pr. mdr. de første 12 mdr.

Hvad for en modtager skal man så købe som nr. 2? èn af Viasat, eller er det ligemeget?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2007 kl. 23:07
Jeg mener ikke at det kræver 2 gange kortafgift, men 100% sikker er jeg ikke, da jeg ikke selv har det. Jeg er dog blevet tilbudt det et par gange i forbindelse med Visat+ tilbudet, men har indtil nu ikke synes at det var interessant nok.

Hvad angår modtager så har du ikke noget valg. Du skal købe den igennem Viasat. Det er den eneste måde du kan få en sat-modtager der forstår Viasats kodningssystem. Alle andre modtagere virker ikke med Viasat.
Til top
Delling Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 12:35
Er der nogle der ved om de modtagere viasat har, inderholder en HDMI udgang??
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 18:20
Så vidt jeg har kunnet konstatere så er der ingen af de nuværende modtagere der har HDMI-udgange. De er så vidt jeg kan se alle kun bestykket med 2xSCART (RGB og S-Video)

Viasat har slet ikke taget hul på den fagre nye verden der har med HD-tv og lign. at gøre. Og et eller andet sted forstår jeg dem godt. Viasat har haft mange problemer med skiftet til deres nuværende krypteringssystem så de er ikke parat til endnu et "eventyr" med ny og forholdsvis uafprøvet teknologi. Men det betyder desværre også at vi må nøjes med SD-tv et stykke tid endnu.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 15:48

Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Så vidt jeg har kunnet konstatere så er der ingen af de nuværende modtagere der har HDMI-udgange. De er så vidt jeg kan se alle kun bestykket med 2xSCART (RGB og S-Video)

Viasat har slet ikke taget hul på den fagre nye verden der har med HD-tv og lign. at gøre. Og et eller andet sted forstår jeg dem godt. Viasat har haft mange problemer med skiftet til deres nuværende krypteringssystem så de er ikke parat til endnu et "eventyr" med ny og forholdsvis uafprøvet teknologi. Men det betyder desværre også at vi må nøjes med SD-tv et stykke tid endnu.

Ja jeg har også lige haft ringet til Viasat og rykket dem lidt i ørene, vi kan få dem ind via vores lokale antenneforening (Skanderborg antenneforening, de kører iøvrigt DVB-T ud på nettet med DR1-DR2-TV2), Viasat kan tilbyde at man kører digitalt helt hen til boxen (som de oplyser til at være en Philips Qam) også konverterer man over til analog for at gå tilbage til digital i fladskærmen  og Viasat ved ikke noget om hvornår de evt kan tilbyde en dekoder med eks hdmi udgang så man kan køre digitalt hele vejen.... så jeg fortalte ham fra Viasat kundeservice at jeg gik så meget op i kvaliteten så jeg ville fortsætte med at købe dvder indtil de fandt ud af at sende signalet ud digitalt hele vejen.. med hdmi

Og han kunne kun give mig ret i at det var åndsvagt, men de havde ingen muligheder lige pt, jeg er da sikker på at kvaliteten sikkert er ok med det sidste step analogt... men det er da en ulogisk og unødvendig analog konvertering man slutteligt byder sine "kunder" når man nu gør meget ud af at fortælle sine kunder man kører digitalt... helt frem til boxen....

Redigeret af rhsin - 10-April-2007 kl. 16:12
Mvh

René
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 16:02

Hvilken antenneforening var det nu som skrev, samme foerst ville fordele HDTV, naar MPEG 4 var standarden?

Jeg mener noget med at Regler i princippet ikke boer bremse eller standse en udvikling. Men ITU's principper maa maaske gerne boejes i dette saavel som andre specielle tilfaelde. (Intl. Telecommunication Union).

Her tog jeg fejl, det med mene de almindelige digitale modtagere (SD TV), ville have en saadan digital udgang til Fladskærme, dog blev jeg senere overbevist om jeg tog fejl. Idet der ikke ville vaere behov herfor [derfor ikke monteret].

foelgende er fra den 21. jan 2006 skrevet med haab om forventet efterbevilling quote 

Samtlige Fjernsyn af Fladskaermstypen, disse
er i bund og grund beregnede til være Skærme som
fødes med et ANALOGT signal.

Og alle de der gerne vil have det "DIGITALT
HELE VEJEN", samme vil komme ud for nogle virkelig
VIRKELIG  sjove overraskelser.
unquote

Redigeret af moho - 10-April-2007 kl. 16:19
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Her tog jeg fejl, det med mene de almindelige digitale modtagere (SD Tv), ville have en saadan digital udgang til Fladskærme, dog blev jeg senere overbevist om jeg tog fejl. Idet der ikke ville vaere behov herfor [derfor ikke monteret].

Først rækker jeg dig lige en spand æ ø og å er som du kan bruge efter behov  

Dernæst syntes jeg da det er ærgeligt for dem som har en fladskærm med hdmi ind uden dvb-t tuner at man faktisk ikke kan købe en dvb-t tuner med hdmi ud.... for det vil da være det mest optimale at undgå en analog konvertering.

Derfor er det bedste for dem måske også at vælge en dvd/hdd optager med indbygget dvb-t tuner og hdmi ud, for på den måde får man nok det bedste digitale signal ind i sin flade (hvis den altså ikke har indbygget dvb-t tuner)

edit Jeg er ihvertfald glad for min antenneforening besluttede at spejle det digitale dvb-t signal på dr-tv2 ud på nettet for man kan derved klart se glæden af det digitale signal fuldt ud, da min skærm har indbygget dvb-t tuner.

Har set andre som har valgt mellemløsningen med dvb-t tuneren eksternt og det er bare ikke lissågodt... der er faktisk nogen forskel og det er den analoge konvertering som koster på kvaliteten

Redigeret af rhsin - 10-April-2007 kl. 16:24
Mvh

René
Til top
risby Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-April-2006
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af Delling Delling skrev:

Hejsa alle,

Min kæreste og jeg har endelig besluttet os at få Viasat. Vi kan i dag kun se DR og TV2, så det bliver rart med nogle flere kanaler. I samme ombæring køber vi en fladskærm.

Hvad skal vi være opmærksomme på med hensyn til tunere? Tænker her på HD TV. Vi ved intet om dette, så vil være rart med et godt råd eller 2. Hvad skal der derudover bruges når vi skal have 2 fjernsyn tilkoblet samme parabol. Vi vil gerne kunne se forskellige programmer på samme tid.

Til top
risby Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-April-2006
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af Delling Delling skrev:

Hejsa alle,

Hvis i vil HD er det kun muligt hos canal digital (i øjeblikket 5 kanaler)

http://www.canaldigital.dk/templates/productsfront____4142.a spx Det er muligt at få multiabonnement for extra kr. 99,- pr måned. Den extra box kan lejes for 0 kr.

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu