recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Viasat - hvad skal jeg være obs på?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketViasat - hvad skal jeg være obs på?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 16:38

Rhsin

Du har fuldkommen ret, tanken strejfede mig kun. Fladskærmene med Digitale Tunere bør jo komme til deres ret.

Glemte alt om at samme blev holdt digitalt "Så længe som muligt", inden det kom op på skærmene.

Mit problem tårnede sig op da jeg læste om problemerne med tekstningen, fordi det er mit indtryk nogen bevidst forsøger lægge problemer i vejen for de TV producenter som forsøger indbygge disse Digitale Tunere.

Digitalt har eksisteret via Satellit i mange år, og lige med ét går det galt. Jo det bliver min konspirations teori. Hvem det er som bestemmer der skal sendes "Noget som TV producenterne kløjs i at fremstille".

Redigeret af moho - 10-April-2007 kl. 17:07
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 16:43
Jo mere jeg tænker over det, desto mere håber jeg på succes for Canal Digital og deres HD-Programmer, ja også deres øvrige.
Til top
Delling Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Januar-2007
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 18:24

Det lyder jo rimeligt træls, ja- jeg er jyde! , at når man nu ofre gode penge på et godt fjernsyn, at man så ikke kan få fuld valuta for det.

Problemet med Canal Digital er manglende på TV3, og det bliver nok ikke løst lige foreløbigt.

Vi har mulighed for at få kabeltv lagt ind (Odder Antenneforening), men det er bare lidt dyrere. Kan dog være man kan lave en god handel, hvis man nu køber det hele samme sted...

Tak for de mange gode svar iøvrigt!

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af Delling Delling skrev:

Det lyder jo rimeligt træls, ja- jeg er jyde! , at når man nu ofre gode penge på et godt fjernsyn, at man så ikke kan få fuld valuta for det.

Problemet med Canal Digital er manglende på TV3, og det bliver nok ikke løst lige foreløbigt.

Vi har mulighed for at få kabeltv lagt ind (Odder Antenneforening), men det er bare lidt dyrere. Kan dog være man kan lave en god handel, hvis man nu køber det hele samme sted...

Tak for de mange gode svar iøvrigt!

Som jeg kan se det hvis du har odder antenneforening så ligger der et digitalt spejl af DVB-T signalet som de gør i min antenneforening Skanderborg antenneforening og hvis du vil have det bedste signal ind på DR1-DR2-TV2 så skal du vælge din fladskærm med indbygget DVB-T Tuner(alternativt en hdd/dvd optager med dvb-t tuner og hdmi udgang, hvis tvet kun har analog tuner så kan du køre digitalt den vej, mod dog den også skal stå tændt hele tiden), du vil der få meget glæde af den formidable kvalitet som dette giver (vi ser market mere af de 3 kanaler efter vi har fået det ind digitalt pga. kvaliteten).

Du få dine kanaler ind analogt på alle de andre incl. tv3 som de vist nok også havde, men samtidig får du altså det digitale dvb-t spejl ind på kanal 44 (658 Mhz) som du så kan bruge til "ægte" digitalt tv på de 3 kanaler, og det er altså noget værd.

Samtidig kan du jo få internet via kabeltvet se priser her  det har jeg haft i en del år efterhånden og det har kørt rigtigt godt indtil nu og til ok priser taget i betragtning vi er i de lidt tyndere befolkede områder af landet.

edit men du skal have i baghovedet at det er en midlertidig løsning i et eller andet omfang da alle kabeltvudbyderne bestræber sig på før eller siden at skifte alt over på DVB-C hvorved den indbyggede DVB-T tuner igen bliver overflødig, men man skulle mene at den nye DVB-C Tuner man i så fald skulle have måtte have en hdmi udgang sådan man kan køre ægte digitalt hele vejen, alt andet ville ihvertfald være tåbeligt (man burde dog stadig have den høje kvalitet hvis altså man kører digitalt hele vejen).

Jeg tror dog blot at vi taler flere år førend de mindre antenneforeninger skifter om til DVB-C da man vil vente til standarden lissom er "optimal" for dem, da der vil være tale om betydelige investeringer for foreningerne samt at det vil være til gene for medlemmerne i kraft af nye DVB-C tunere, men det vil dog ske på lang sigt grundet den langt større plads DVB-C vil give på kabelnettet i kraft af mange flere kanaler og interaktivitet

Redigeret af rhsin - 11-April-2007 kl. 08:14
Mvh

René
Til top
Delling Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 20:37

Nu er jeg så heldig at arbejde betaler både telefon og ADSL, ellers lå det jo lige for!

Det fjernsyn jeg har kigget mest på, er det nye Panasonic PX70 37", der skulle meget gerne være indbygget DVB-T tuner i, det mener jeg i hvert fald at have læst. Så det skulle jo gerne virke til de 3 kanaler du nævner. Men hvad med de andre? Er der noget med en sat boks/selector boks man skal have?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 20:51

Jeres udbyder leverer tilsyneladende kun DR og TV2 Digitalt, de to nævnte kanaler bliver som de skal leveret og i DDT standard, øvrige kanaler er Analoge.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 21:24

Det fjernsyn jeg har kigget mest på, er det nye Panasonic PX70 37", der skulle meget gerne være indbygget DVB-T tuner i, det mener jeg i hvert fald at have læst. Så det skulle jo gerne virke til de 3 kanaler du nævner. Men hvad med de andre? Er der noget med en sat boks/selector boks man skal have?

Jeg tror den kombination vil give et godt resultat.

De 3 kanaler der kører digitalt (DR1 DR2 & TV2) kører via tvets digitale tuner.

De øvrige analoge kanaler kører via tvets analoge tuner, også skifter man bare direkte fra fjernbetjeningen, og skifter mellem analog og digital tuner efter behov.

Der skulle ikke være behov for andre bokse med mindre du får nogle betalingskanaler ala viasat senere hen.

Redigeret af rhsin - 10-April-2007 kl. 21:26
Mvh

René
Til top
Delling Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 21:38

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Jeres udbyder leverer tilsyneladende kun DR og TV2 Digitalt, de to nævnte kanaler bliver som de skal leveret og i DDT standard, øvrige kanaler er Analoge.

Ok, så al den snak om behov for en ekstra boks, er kun hvis man har TDC KabelTV eller Stofa? For at få den bedre kvalitet altså?

Hvis jeg så skal have en hhd recorder/dvd afspiller også, som selvfølgelig skal virke godt med den PX70 - MEGET gerne en panasonic, hvis jeg kan bruge samme fjernbetjening. Har godt nok ikke brugt en video i laaang tid, men vi kunne godt finde på at smide vores normale anlæg ud, kan man ikke bruge en hdd recorder som en cd afspiller/jukeboks ved at ligge MP3 sange ind?

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 21:49

Panasonic Recordere kan anvendes som CD afspiller, men ikke som jukebox, kan dog afspille MP3 fra DVD-R.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Delling Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 21:55

Panasonic Recordere kan anvendes som CD afspiller, men ikke som jukebox, kan dog afspille MP3 fra DVD-R.

Hm, belastende, hvad kan du anbefale som kan spille som jukeboks? Har også lige spurgt oppe i hhd recordere/dvd afspiller forumet.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 22:01

Ok, så al den snak om behov for en ekstra boks, er kun hvis man har TDC KabelTV eller Stofa? For at få den bedre kvalitet altså?

Hvis jeg så skal have en hhd recorder/dvd afspiller også, som selvfølgelig skal virke godt med den PX70 - MEGET gerne en panasonic, hvis jeg kan bruge samme fjernbetjening. Har godt nok ikke brugt en video i laaang tid, men vi kunne godt finde på at smide vores normale anlæg ud, kan man ikke bruge en hdd recorder som en cd afspiller/jukeboks ved at ligge MP3 sange ind?

Det med ekstra bokse er primært hvis man har ekstra betalingskanaler ala film kanaler (og tdc digitale spejl af alle sine kanaler).

Jeg har selv en Panasonic hdd/dvd optager af ældre model som jeg har været godt tilfreds med, dog mener jeg du skal op i deres store modeller for at de har hdmi, men har ikke det store overblik over alle deres optagere, men jeg mener faktisk ikke de har en optager med DVB-T Tuner (og det er måske nok også overkill at have her, men optager du fra de digitale kanaler vil optagelsen blive bedre igen fordi du bliver digitalt.)

Alternativt syntes jeg du skal kigge på denne Pioneer DVR-545H den har både DVB-T Tuner og analog tuner samt hdmi ud port, som du vil glæde dig over når du ser alm. købe/leje dvder det ser ud til at være en meget god optager med alle de features som passer til det tv du har kig på... men den ligger nok over jeres budget med pris på omkring 4700,- kr og den kræver en ekstra fjernbetjening, på pioneers tv kan man indtaste konkurrende mærkers koder ind også bruge den som fjerbetjening til eks. video og dvdoptager o.lign, måske man osse kan det med panasonics tvfjernbetjening?.

Edit Pioneeren kan iøvrigt afspille jvnf pioneers hjemmeside afspille MP3 filer

plays

dual layer

• DVD+R, DVD+RW, DVD+R double layer
  • DVD-RAM
  • CD, SVCD, VCD, CD-R, CD-RW
  • MP3, WMA, JPEG, DivX
  • records

• DVD-R, DVD-RW, DVD-R dual-layer
  • DVD+R, DVD+RW, DVD+R double layer

• Redigeret af rhsin - 10-April-2007 kl. 22:04
    Mvh

René
    Til top
    Platin medlem
    Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 22:03

Hvis man absolut ønsker den funktion i en Recorder, så  har Sony og mener jeg også Pioneer Recordere med den funktion.

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu