recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Video streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVideo streaming

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2009 kl. 20:13
Er der ikke noget med at Linksys har droppet deres media-extendere - det synes jeg at jeg læste på et tidspunkt? Hvis det er tilfældet kunne det måske være en bedre løsning at satse på NMT-afspillere i stedet?
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2009 kl. 20:31

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Er der ikke noget med at Linksys har droppet deres media-extendere - det synes jeg at jeg læste på et tidspunkt? Hvis det er tilfældet kunne det måske være en bedre løsning at satse på NMT-afspillere i stedet?

Ja, det er rigtigt nok, at Linksys har droppet deres media-extendere. Det er jeg godt klar over. Til gengæld er deres medie-extendere faldet rigtig meget i pris (kan nu få for ca. 500 kr, hvor de for et par måneder siden kostede over 2000 kr.).

Hvad er en NMT???



Redigeret af nph12 - 24-Juli-2009 kl. 20:53
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2009 kl. 21:27
NMT = network media tank. - i bund og grund en gruppe af netværksafspillere. heriblandt popcorn hour.

Har man pladsen til det, så vil jeg ikke bruge ISO, men derimod rippe filmen med makemkv. den tager i bund og grund blot dine VOB's ind i .mmkv containeren til en stor fil. Til den pris man kan få de linksys extendere er det helt sikkert fint nok til at begynde med. Men jeg mener ikke de kan afspille fuld HD video?

Hvad angår losless videocodecs, så findes de (de bruges faktisk kun af professionelle i TV-film branchen når de skal arbejde). men regn lidt på hvad et SD signal fylder ukomprimeret.(hvis du så vil have det i HD, så er det 4 gange så meget.) HD video bruger man kun lossy codec. problemet er at hvis du begynder at pille ved filmen skal man være meget påpasselig at finde et workflow hvor man ikke laver en ekstra encoding men derimod kun muxer videre. det er ikke bare one-touch!

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2009 kl. 21:35
NMT = Networked Media Tank
Det er en fællesbetegnelse for afspillere baseret på chipsæt fra Sigma Designs - eksempelvis Popcornhour.
Der er forskel på implementationerne - og dermed de features som de enkelte afspillere har - men generelt kan der både afspilles indhold fra en lokal harddisk såvel som fra netværket/Internettet.
Du kan læse en del mere her i forummet, men også mpcclub er en god informationskilde.
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2009 kl. 21:52

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Har man pladsen til det, så vil jeg ikke bruge ISO, men derimod rippe filmen med makemkv. den tager i bund og grund blot dine VOB's ind i .mmkv containeren til en stor fil.

Hvad skulle fordelen være, at ligge VOB´en ind i en MKV container? Jeg prøver lige programmet. 

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Til den pris man kan få de linksys extendere er det helt sikkert fint nok til at begynde med. Men jeg mener ikke de kan afspille fuld HD video?

En hurtig google-søgning. Det er hvad Linksys extenderen understøtter af formater:http://www.merlin.dk/product.aspx?prodid=147858

(jeg troede ellers, at Merlin var lukket)

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Hvad angår losless videocodecs, så findes de (de bruges faktisk kun af professionelle i TV-film branchen når de skal arbejde). men regn lidt på hvad et SD signal fylder ukomprimeret.(hvis du så vil have det i HD, så er det 4 gange så meget.) HD video bruger man kun lossy codec. problemet er at hvis du begynder at pille ved filmen skal man være meget påpasselig at finde et workflow hvor man ikke laver en ekstra encoding men derimod kun muxer videre. det er ikke bare one-touch!

Det er nok mig som har gjort mig lidt uklar (eller blandet begreberne lidt sammen). Det jeg mente med lossless var, at jeg ikke vil miste noget kvalitet i forhold til den oprindelse dvd (altså overføre dvd´en til et videoformat uden kvalitetsforringelse). Er der andre videoformater end mpeg2 der kan indeholde det samme som mpeg2 som dvd´en jo er optaget i?

Findes der et program som kan måle/vise hvilken kvalitet dvd´en er optaget i (bitrate for lyd og billede)?

Hvad er helt præcis at muxe?

 



Redigeret af nph12 - 24-Juli-2009 kl. 22:27
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2009 kl. 00:19
De ripper undertekster jeg har stadig ikke få til at virke/få vist. Underteksterne er i formatet sub. Hvordan ripper i underteksterne i andre formater som f.eks. srt?
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2009 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

De ripper undertekster jeg har stadig ikke få til at virke/få vist. Underteksterne er i formatet sub. Hvordan ripper i underteksterne i andre formater som f.eks. srt?


Du kan bruge "SubResync" til at konvertere fra .sub til .srt.
"SubResync" kan du installere fra VobSub-pakken.

Personligt har jeg stået i samme situation som dig, hvor jeg skulle vælge hvordan mine DVD-film skulle lægges ind på harddisken.
Jeg har også været forbi diverse MKV-muxere m.m. men jeg synes det er for bøvlet - specielt når min PCH ikke kan afspille .sub undertekster fra MKV-filer, og jeg kunne heller ikke finde et godt program, der ville tillade mig at have understekster på flere sprog i min MKV-fil.
Så jeg er tilbage til bare at gemme filmene som ISO-filer. Det er klart det nemmeste hvis du spørg mig.
Jeg skal så have roddet lidt med hvor meget ekstra-materiale jeg skal pille ud, men med ISO'er så virker det bare (for mig...  ).
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2009 kl. 13:40

Oprindeligt skrevet af Zulu Zulu skrev:

Du kan bruge "SubResync" til at konvertere fra .sub til .srt.
"SubResync" kan du installere fra VobSub-pakken.

Hvorfor skal man sidde og skrive bogstaver ind, når man konverter undertekst filerne? Det forstår jeg ikke

Oprindeligt skrevet af Zulu Zulu skrev:

Personligt har jeg stået i samme situation som dig, hvor jeg skulle vælge hvordan mine DVD-film skulle lægges ind på harddisken.
Jeg har også været forbi diverse MKV-muxere m.m. men jeg synes det er for bøvlet - specielt når min PCH ikke kan afspille .sub undertekster fra MKV-filer, og jeg kunne heller ikke finde et godt program, der ville tillade mig at have understekster på flere sprog i min MKV-fil.
Så jeg er tilbage til bare at gemme filmene som ISO-filer. Det er klart det nemmeste hvis du spørg mig.
Jeg skal så have roddet lidt med hvor meget ekstra-materiale jeg skal pille ud, men med ISO'er så virker det bare (for mig...  ).

Ja, jeg synes også er der LANGT mere bøvlet at få dvd´ere lagt ind på harddisken end jeg havde regnet med.

Jeg har overhovedet ikke står på container, codec og undertekst filer mv.  

Jeg har prøvet at lave en ISO fil, men det synes jeg ikke lige er løsning for mig, da jeg kun vil have selve filmen og ikke gider menuer og setup. Filmen skal bare kunne afspilles, når jeg trykker på Play!

Jeg har rippet en dvd på ca. 15 minutter. Jeg omdøber VOB filen til mpg og det virker også fint (kan afspilles på pc og PS3), men jeg mangler underteksterne 



Redigeret af nph12 - 25-Juli-2009 kl. 13:41
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2009 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Oprindeligt skrevet af Zulu Zulu skrev:

Du kan bruge "SubResync" til at konvertere fra .sub til .srt.
"SubResync" kan du installere fra VobSub-pakken.

Hvorfor skal man sidde og skrive bogstaver ind, når man konverter undertekst filerne? Det forstår jeg ikke


Fordi en .sub-fil er en binær fil, der indeholder bitmap-billeder af underteksterne. SubResync skal så omsætte dette til tekst (OCR) på samme måde som hvis du scanner et dokument ind via en scanner og vil kunne ændre i teksten efterfølgende.

Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2009 kl. 16:58
OK. Jeg troede helt klart at underteksterne var tekstfiler. Er SubResync den eneste måde, hvorpå man kan omsætte undertekst filerne til rent tekst?
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2009 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

OK. Jeg troede helt klart at underteksterne var tekstfiler. Er SubResync den eneste måde, hvorpå man kan omsætte undertekst filerne til rent tekst?


Der er vist andre, men ReSync virkede fint for mig, så det bruger jeg hvis det bliver nødvendigt.

Som du sikkert har set, skal du jo ikke skrive alle bogstaverne ind selv. Programmet skal bare lige lære hvordan de enkelte bogstaver ser ud, og så kører resten automatisk.
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2009 kl. 20:02

Jeg tror, at jeg er ved at have styr på underteksterne

Er det muligt, at have kapitler på sin video fil (ligesom man har det på dvd´en)?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu