recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Video streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVideo streaming

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2009 kl. 23:19
Er der nogen som ved, hvordan man får tversity eller Windows Media Player til at streame film med undertekster?

Redigeret af nph12 - 25-Juli-2009 kl. 23:24
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2009 kl. 11:23

Her lidt mere om Linksys extenderen:

http://www.linksysbycisco.com/US/en/products/DMA2100

Det er ikke ligefrem mange formater den understøtter

Det hjælp noget, at jeg kan konvertere sub filen til srt. Det kører fint på VLC, men jeg kan ikke få tversity eller Windows Media Player til at streame film med undertekster.

Jeg kunne også hardcode underteksterne ind i filmen, men så bliver jeg jo aldrig færdig. Det tager alt for lang tid (med den encoder jeg har prøvet).

Hvad gør I andre? Hvilket setup kører I med?

En MKV-container (lavet med MakeMKV) komme måske være en bedste løsning for mig. Indeholde MKV-container hele dvd-filen? Taber man noget kvalitet på at lægge dvd´en filmen i en MKV-container?

Findes der andre MKV programmer? Jeg vil godt prøvet nogle forskellige. Jeg synes ikke speciel godt om Handbrake.

Er der noget en MKV container ikke kan (indeholde)? Kan man også bruge MKV containeren til sine Blu-ray film?



Redigeret af nph12 - 27-Juli-2009 kl. 10:01
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2009 kl. 23:04

Kender I en god dvd ripper?

Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 17:53
Er der ikke en som kan hjælpe mig med de sidste spørgsmål? Ellers er jeg godt på  vej til at droppe hele projektet.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 19:12
Jeg har brugt makemkv og handbrake og afspiller med en popcornhour - den sluger det meste.
Til top
PLASMABOY Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 19:25

bruger selv RipBot...

http://forum.doom9.org/showthread.php?t=127611

ripbot guide...

http://www.ps3avchd.net/Forums/showthread.php?tid=221

 

og afspiller med ZoomPlayer 6.0

http://www.inmatrix.com/files/zoomplayer_download.shtml

 

både ripbot og zoom player kræver..

Haali Media Splitter (audio/video split) -> http://haali.cs.msu.ru/mkv/

ffdshow (encoder/decoder) -> http://www.afterdawn.com/software/video_software/codecs_and_ filters/ffdshow.cfm

AC3Filter (audio) -> http://ac3filter.net

VSFilter (subs) -> http://www.videohelp.com/tools/VSFilter_DirectVobSub

avisynth (encoding script)

http://sourceforge.net/projects/avisynth2/files/

 

har prøvet at lave et par DVD film om til MKV, og fået shrinket størelsen fra 6GB til 2GB uden synlig kvalitets forringelse

og BD film fra 40GB til 7.95GB (DVD9) næsten uden synlig kvalitets foringelse

men finder det spil af tid når de kan hentes færdiglavet på netted, og har man orginalen er det vel ikke ulovligt - anyway I dont care

for DVD mediet kunne sakens være brugt mange år enu, efter som alle HD film i mkv/avchd ect. bliver lavet til DVD5/DVD9, så kunne fabrikanterne jo have gjordt det samme, og så var det blevet så meget billigere, da det jo kun er sofwaren der skulle laves om på DVD afspillerne



Redigeret af PLASMABOY - 27-Juli-2009 kl. 19:43
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 19:30
dvdfab decrypter til rip af mainmovie over på HD, derefter handbrake til .m4v film - ganske vist med "brændte" undertekster, men til at starte med var det den mulighed som frontrow gav på mac. og det kan da meget vel være jeg en dag sætter mig til at reencode hele samlingen, men det bliver ikke lige nu :-)


Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 21:56

Kan man lave både dvd og bluray film om til MKV?

Kan man beholde "den gode kvalitet", hvis man konveter en dvd fra mpeg2 til f.eks. mpeg4 (eller et andet videoformat)? 

Hvordan kan det være, at diverse dvd ripper (f.eks. ImTOO dvd ripper) ikke kan håndtere 720x576 i billedeformat og 448 bitrate i lyd, når man vælger mpeg2?

Hvilken dvd ripper bruger I? Er der en som I kan anbefale?

Til top
PLASMABOY Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 22:33

kig 3 indlæg oppe ->



Redigeret af PLASMABOY - 27-Juli-2009 kl. 22:34
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 08:28

OK. Som jeg læser dit svar, så kan man godt lave dvd og bluray film om til MKV. Hvor lang tid tager det at lave en MKV fil (fra en dvd og fra en bluray)?

Jeg synes stadig ikke, at jeg har fået svar på følgende:

Kan man beholde "den gode kvalitet", hvis man konveter en dvd fra mpeg2 til f.eks. mpeg4 (eller et andet videoformat)? 

Hvordan kan det være, at diverse dvd ripper (f.eks. ImTOO dvd ripper) ikke kan håndtere 720x576 i billedeformat og 448 bitrate i lyd, når man vælger mpeg2?

Vedr. dvd ripper, at vil jeg også gerne høre fra andre, så jeg kan høre deres erfaringer.

Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 08:52
Først så er mkv ikke et codec, men en container, så du laver ikke DVD og Blu-ray om til mkv, du pakker det ned i mkv.

Jeg er i tvivl om hvad du mener med den gode kvalitet ved konvertering fra MPEG2 til MPEG4. MPEG4 er et nyere og mere avanceret codec end MPEG2, så det svar du leder efter, har du på den første side, men for at gentage det, så vil du ikke få et synligt tab af kvalitet, hvilket dog stadig afhænger af dine kvalitetsindstillinger ved konverteringen.

Hvad mener du med at en ripper ikke kan håndtere 720*576 og 448 kb lyd? En ripper laver en 1 til 1 kopi af DVD'en og gemmer den på harddisken, men du skal passe på ikke at få den til at tro at du ændrer format, for de fleste rippere er MPEG2 ikke det samme som DVD.

Det tager mellem 30 og 90 sekunder at lave en mkv med mkvmerge, mens det er selve konverteringen som tager tid og den tid er afhængig af din computer og dine kvalitetsindstillinger.
Hvis dine kvalitetsindstillinger ikke er alt for høje, så tager det ca. 1 time med Handbrake pr. 1 times film med en dual CPU på 2,6.
På Handbrakes forum er der flere tråde om optimalindstillinger.
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 12:04

Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Først så er mkv ikke et codec, men en container, så du laver ikke DVD og Blu-ray om til mkv, du pakker det ned i mkv.

OK, og jeg skal bruge mkvmerge til at samle det hele til en MKV fil.

Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Jeg er i tvivl om hvad du mener med den gode kvalitet ved konvertering fra MPEG2 til MPEG4. MPEG4 er et nyere og mere avanceret codec end MPEG2, så det svar du leder efter, har du på den første side, men for at gentage det, så vil du ikke få et synligt tab af kvalitet, hvilket dog stadig afhænger af dine kvalitetsindstillinger ved konverteringen.
 

Hvis jeg har en MPEG2 og ønsker samme kvalitet, når jeg konventerer den til en MPEG4, hvad kvalitetsindstillinger skal jeg bruge? Skal bitraten være det samme som i MPEG4 eller kan den være mindre, da MPEG4 er bedre end MPEG2? 

Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Hvad mener du med at en ripper ikke kan håndtere 720*576 og 448 kb lyd? En ripper laver en 1 til 1 kopi af DVD'en og gemmer den på harddisken, men du skal passe på ikke at få den til at tro at du ændrer format, for de fleste rippere er MPEG2 ikke det samme som DVD.
 

Jeg synes ikke, at jeg har fundet en dvd ripper som laver 1:1 kopi.

Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Det tager mellem 30 og 90 sekunder at lave en mkv med mkvmerge, mens det er selve konverteringen som tager tid og den tid er afhængig af din computer og dine kvalitetsindstillinger.
Hvis dine kvalitetsindstillinger ikke er alt for høje, så tager det ca. 1 time med Handbrake pr. 1 times film med en dual CPU på 2,6.
På Handbrakes forum er der flere tråde om optimalindstillinger.

Jeg skal bruge MKVmerge til at samle det hele til en MKV fil, men hvad hele processen inden?

Skal jeg demux dvd´en? Eller hvad skal jeg? Hvilke programmer skal jeg bruge?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu