recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Video streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVideo streaming

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2009 kl. 23:15
men hvordan streamer jeg så filmen? En god løsning, hvis man bare skal have filmene liggende på en pc og skal afspille dem der.
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

men hvordan streamer jeg så filmen? En god løsning, hvis man bare skal have filmene liggende på en pc og skal afspille dem der.


Det kommer an på hvilken afspiller du bruger. Nogle afspillere kan læse ISO-filer direkte, andre kræver at du mounter ISO'en som et drev (fx med Daemon Tools) og så afspiller filmen som var det en almindelig DVD.
Til top
HIFI-Hammeren Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 17:06
Jeg vil klart anbefale en løsning med NMT. Popcorn Hour eller Raidsonic Icybox. Rip filerne til ISO og de 2 nævnte afspillere vil afvikle filmene som var det den originale DVD.
Venlig hilsen

HIFI-Hammeren.dk
Lars Schmidt
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 22:02

ISO filer lyder til at være den bedste løsning. Jeg har ikke taget stilling til om jeg dropper projektet eller ej endnu.

Dog havde jeg håbet på, at jeg kunne havde rippet mine dvd´ere til mpeg4, så de ikke fyldte så meget samtidig med, at jeg kunne beholde dvd-kvaliteten. Jeg synes, at de løsninger som er blevet nævnt i denne tråd tager for lang tid pr. dvd.

Til top
HIFI-Hammeren Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2009 kl. 10:52
Tja, det tager vel ½ time pr. DVD
Venlig hilsen

HIFI-Hammeren.dk
Lars Schmidt
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2009 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Dog havde jeg håbet på, at jeg kunne havde rippet mine dvd´ere til mpeg4, så de ikke fyldte så meget samtidig med, at jeg kunne beholde dvd-kvaliteten. Jeg synes, at de løsninger som er blevet nævnt i denne tråd tager for lang tid pr. dvd.


At kopiere en dual-layer DVD til harddisken tager vel 20-30 minutter inklusiv håndteringen af kopibeskyttelsen (som ikke må drøftes her). Det er den proces som man kalder "ripning" eller "ripning til ISO" hvis man skal være helt præcis.

Hvis du derefter vil re-encode til XviD eller H.264 for at spare diskplads, går der mere tid. Hvor meget afhænger af din computer (CPU hastighed især) og hvilke settings du angiver til XviD eller x264 encoderen.

Jeg har for mange DVD film til at jeg gider gøre dette, så DVD film ser jeg på min ... DVD afspiller. Hvis jeg ser nogle TV serier på DVD smider jeg dem nogle gange ind på NAS'en og bruger min PCH A-100, især hvis der er 5 minutter med tvungne trailers og "downloading is stealing blah blah" advarsler inden selve indholdet starter (ripning software fjerner den slags, eller i hvert fald gå-til-menu blokeringen, aka user-inhibited operations).


Redigeret af JesperLund - 09-August-2009 kl. 13:57
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2009 kl. 17:12

Oprindeligt skrevet af HIFI-Hammeren HIFI-Hammeren skrev:

Tja, det tager vel ½ time pr. DVD

Det tager over 1½ time at rippe en dvd til mpeg4. Jeg kan rippe en dvd til vob på ca. 15 minutter uden bearbejdning af undertekster (sub til srt).

Er grunden til at det tager over 1½ time at rippe/reencode en dvd er, at min bærbar har en for lille cpu (min bærbar er under et år gammel)? 

 

 



Redigeret af nph12 - 09-August-2009 kl. 17:12
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2009 kl. 17:16

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Hvis du derefter vil re-encode til XviD eller H.264 for at spare diskplads, går der mere tid. Hvor meget afhænger af din computer (CPU hastighed især) og hvilke settings du angiver til XviD eller x264 encoderen.

Hvor hurtig kan man re-encorde en dvd til h.264 (uden at miste noget af kvaliteten i forhold til den oprindelse dvd)?  

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2009 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Hvor hurtig kan man re-encorde en dvd til h.264 (uden at miste noget af kvaliteten i forhold til den oprindelse dvd)?  


Du vil altid miste kvalitet ved re-encodning.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2009 kl. 17:59

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Du vil altid miste kvalitet ved re-encodning.

Det er vel i småtingsafdelingen. Hvor lang tid vil den bedste re-encodning tage?

 

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2009 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Oprindeligt skrevet af HIFI-Hammeren HIFI-Hammeren skrev:

Tja, det tager vel ½ time pr. DVD

Det tager over 1½ time at rippe en dvd til mpeg4. Jeg kan rippe en dvd til vob på ca. 15 minutter uden bearbejdning af undertekster (sub til srt).

Er grunden til at det tager over 1½ time at rippe/reencode en dvd er, at min bærbar har en for lille cpu (min bærbar er under et år gammel)? 

En film varer vel godt 1½-2 timer, så hvis du kan rippe og reencode den til mpeg4 på 1½ så er det hurtigere end real time, og det er ganske hurtigt, så din CPU er ikke for lille i den forstand. Men encodning er afhængig af CPU hastigheden så det vil altid være sådan at jo kraftigere CPU jo hurtigere kan du encode. Skal det gå stærkere end 1½ time er der således kun en vej, kraftigere CPU - så må du over på en stationær med eks. en stor kraftig Intel Quadcore. Encoderne kan udnytte de flere kerner til at encode hurtigere.

Som Jesper skriver så vil der altid være kvalitets tab ved reencodning, om du så er istand til at se det afhænger af mange ting. Men man kan aldrig tale om at få en reencodning i samme kvalitet som originalen, kun om at få en reencodning der er så god at forskellen måske er så lille at du ikke bemærker den.

Men du er nødt til at beslutte hvad du vil - enten så nøjes du med at rippe, det er hurtigst og bibeholder den originale kvalitet, men fylder også mest. Vil du spare plads skal du både rippe og reencode, men det tager så lidt længere tid. Der er ikke nogen vej udenom.

 

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2009 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Hvor lang tid vil den bedste re-encodning tage?


Formentlig flere uger...

(dit spørgsmål giver ingen mening; du har ikke oplyst noget om hardware og hvad forstår du ved "bedste" når encodning software er multi-pass og man kan altid gøre det bedre med en tur mere gennem encoderen...).


Redigeret af JesperLund - 09-August-2009 kl. 18:24
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu