recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Videokamera til fuldt udnyttelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVideokamera til fuldt udnyttelse

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 17:20
Det er noget af en udfordring, jeg netop har haft sat min pc i. - Nå det går nok
Via min QuickTime Player (den har jeg haft længe, den kræves sjovt nok til TMPGEnc) har jeg haft downloadet Wolverine og Terminator Salvation i HD 1080p.
Det tog sin tid, hver for sig.
Ingen nævneværdige problemer - dog bliver højre side skåret lidt af. (Min PC skærm er en HP 22" 16:10)
Og det er ikke full screen, men det er vel sådan, det normalt er?
Fps (det er vel frames, der tænkes på?) kan jeg ikke se.

Redigeret af T-teknik - 26-Januar-2009 kl. 17:28
Til top
Slipknot Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-November-2008
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 20:06

Alt efter hvad du kræver at din redigering. Så vil jeg anbefale dig 2 forskellige setups.

Hvis du vil fortsætte med at redigere på PC, vil jeg anbefale dig JVC's HDD kamera modeller, der medfølger en god software, som hurtigt og nemt kan brænde en DVD til dig.

Hvis du er mere krævende i din redigering og ønsker tungere klippe og flytte på scener, så skal du gå på MAC. Køb en af de nye iMAC og et Canon HD kamera, eksempelvis det nye HF11 eller HF100. HF11 har 32GB intern hukommelse, HF100 kører direkte på hukommelseskort.

Men MAC er langt bedre til redigering, de kan håndtere de tunge filer uden programmet brækker ned. Med PC skal du op i en heftig maskine, og helst ikke køre Vista, da denne kræver alt for meget af systemets resourcer.

Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 21:33
Min PC har Intel Core 2CPU - 1GB RAM
Jeg mener den er rimelig ok.
Selvom Vista sætter begrænsninger.
At den så ikke er stået af ved mit downloadeksempel i
HD 1080p er jo godt.
Men Canons videokamera vinder jo flere test,
så det vil jo være et valg at undgå dem.

Har der ikke tidligere været problemer med JVC omkring rystelser og brugervenlighed?
Vælger man JVC, så kan man sikkert supplere med et andet softwareprogram til klipning, som PC´en kan klare.   

Sony ligger sikkert lige efter Canon stadigvæk?

Redigeret af T-teknik - 26-Januar-2009 kl. 21:34
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9420
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Min PC har Intel Core 2CPU - 1GB RAM
Jeg mener den er rimelig ok.
Selvom Vista sætter begrænsninger.
At den så ikke er stået af ved mit downloadeksempel i
HD 1080p er jo godt.
Men Canons videokamera vinder jo flere test,
så det vil jo være et valg at undgå dem.

Har der ikke tidligere været problemer med JVC omkring rystelser og brugervenlighed?
Vælger man JVC, så kan man sikkert supplere med et andet softwareprogram til klipning, som PC´en kan klare.   

Sony ligger sikkert lige efter Canon stadigvæk?

Hvis du vil benytte din nuværende pc, så bør du nok sætte lidt mere ram i den.
Jeg kører selv med Intel Core 2CPU 2.4- 4GB RAM, den klare let HD.
JVC kan ryste lidt, det har jeg selv oplevet, så ser frem til den nye iMovie 09 der skulle kunne fjerne rystelser fra disse optagelser.

Ved faktisk ikke om der medfølger software med til JVC, jeg koblede den bare til maskinen, hvorefter filmen automatisk blev downloadet og importeret ind i iMovie. Måske findes den samme funktion i Vista.
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 22:09
Så hvis valget er et HD videokamera er det nødvendigt med med mere RAM
- en udskiftning fraråder HP selv.
- Ekstra indsættelse af RAM, er nok mere enkelt?
Jeg ved dog ikke om der skal en reetablering til af hele pc´en.

Men hvis valget er et almindeligt 16:9 digitalt videokamera, så vil det nok være mere enkelt til pc, men ikke fremtidssikret.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 22:12

Så hvis valget er et HD videokamera er det nødvendigt med med mere RAM
- en udskiftning fraråder HP selv.
- Ekstra indsættelse af RAM, er nok mere enkelt?
Jeg ved dog ikke om der skal en reetablering til af hele pc´en.

Men hvis valget er et almindeligt 16:9 digitalt videokamera, så vil det nok være mere enkelt til pc, men ikke fremtidssikret.
kender ikke hp, men skiftede selv ram i en dell bærbar i weekenden.
Det tog omkring 2 minutter, samt en genstart af OS. Lettere kan det ikke blive.
Hvilke sw benytter du til video redigering ?

Det letteste er at søge på youtube, her ses en gut skifte ram i en HP.

Redigeret af lahan - 26-Januar-2009 kl. 22:14
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 22:14
DVD Maker liger vist på mange pc´er - bl.a. til videokamera. Jeg synes det er et mærkeligt program - TMPGEnc. kan vel i mange tilfælde også bruges til redigering til HDkamera?

Jeg har bl.a. brugt TMPGEnc. til mit gamle analoge kamera - jeg har mange bånd endnu.

Redigeret af T-teknik - 26-Januar-2009 kl. 22:17
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 22:32

Det er noget af en udfordring, jeg netop har haft sat min pc i. - Nå det går nok
Via min QuickTime Player (den har jeg haft længe, den kræves sjovt nok til TMPGEnc) har jeg haft downloadet Wolverine og Terminator Salvation i HD 1080p.
Det tog sin tid, hver for sig.
Ingen nævneværdige problemer - dog bliver højre side skåret lidt af. (Min PC skærm er en HP 22" 16:10)
Og det er ikke full screen, men det er vel sådan, det normalt er?
Fps (det er vel frames, der tænkes på?) kan jeg ikke se.

Det er vigtigt her, hvis den filmen du downloadet er lavet i 24 fps. og du f.eks. kun selv afspiller den f.eks. 11-18 fps. så har du ikke processor kraft nok.

Om du køber Sony eller Canon? Begge laver fremragende kamera, ikke at de andre mærker er dårlige, men jeg kender kun JVC fra deres semi og pro kamera.

Men en iMac med iMovie eller Final Cut Express så er du dækket godt ind, men det er jo en anden snark.

Arbejder selv på Mac gennem mere end 2 årtier

4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Lyrik Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Januar-2009
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 22:39

DVD Maker liger vist på mange pc´er - bl.a. til videokamera. Jeg synes det er et mærkeligt program - TMPGEnc. kan vel i mange tilfælde også bruges til redigering til HDkamera?

Jeg har bl.a. brugt TMPGEnc. til mit gamle analoge kamera - jeg har mange bånd endnu.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,,

Jeg har selv et Canon HV10 HD kamera og er meget tilfreds med det. Filmen kan streames igennem firewire direkte til Windows Movie Maker og laves færdig der. "Gratis videoredigering"

Men de er jo noget dyre HD-kameraerne. Hvis det skal være billigt så er der en anden mulighed.

Mens videokameraerne også kan fotografere, så kan fotografiapparaterne efterhånden også HD-filme!

Min kone har fået et Panasonic Lumix til ca 1900,-10 x zoom, som kan optage på memorykort i 1280 x 720. 30fps.

Eneste problem er en usædvanlig dårlig monolyd. Til sammenligning er lyden så god i canonkameraet at jeg fik ros af et jazzband for den video jeg lavede af dem.

Du kan prøve at kigge foto/videoapparaterne igennem og se om du kan lave en "økonomiløsning"

MvH
Jens
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 22:42
Processor kraft til HD - nu tror jeg vi er ude i flere ting, hvor jeg med min PC viden ikke kan følge med mere, her en sen aftentime

HD videokamera kræver en HEL del til en pc og og større teknisk omkostning - så selvom min pc ikke er helt gammel, jeg skifter ikke i tide og utide, så kræver HD noget overvejelse, som en sen aftentime ikke kan bruges til
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2009 kl. 07:46

Selv digitalt spejlrefleks kan optage i HD. Canon EOS 5D mkII kan optage i 1080p, hvor consumer HDvideo kamera kun optager i 1080i.

4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2009 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Men en iMac med iMovie eller Final Cut Express så er du dækket godt ind, men det er jo en anden snark.

Hvad giver Final Cut i fordele fremfor iMovie ?
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu