Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
T-teknik
--
Bruger er stoppet
Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
|
Sendt: 27-Januar-2009 kl. 10:54 |
Foruden at det er problematisk, at man ikke kan vide sig sikker på om de pc´er, som producenterne sender ud er fuld kompatibel med et videokamera, så er det også problematisk, at der ikke er et HD format som er ens for ikke bare videokamera, men for al teknologi, som dette forum har nævnt - 1080p/1080i.
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9420
|
Sendt: 27-Januar-2009 kl. 16:56 |
T-teknik skrev:
Foruden at det er problematisk, at man ikke kan vide sig sikker på om de pc´er, som producenterne sender ud er fuld kompatibel med et videokamera, så er det også problematisk, at der ikke er et HD format som er ens for ikke bare videokamera, men for al teknologi, som dette forum har nævnt - 1080p/1080i. |
Nej men det kan vel ikke være PC producenterne / OS producenterne der skal sørge for om et kamera er kompatibelt. Her bør du jo checke på kamera producentens hjemmeside hvilke OS de supporterer. Der kan du også downloade drivere til Windows så dit kamera kan genkendes. Jeg har indtil videre ikke haft plug-and-play problemer med forskellige Canon og JVC kamera på min maskine. Dem har mit OS automatisk genkendt.
|
 |
T-teknik
--
Bruger er stoppet
|
Sendt: 27-Januar-2009 kl. 17:11 |
lahan skrev:
T-teknik skrev:
Foruden at det er problematisk, at man ikke kan vide sig sikker på om de pc´er, som producenterne sender ud er fuld kompatibel med et videokamera, så er det også problematisk, at der ikke er et HD format som er ens for ikke bare videokamera, men for al teknologi, som dette forum har nævnt - 1080p/1080i. | Nej men det kan vel ikke være PC producenterne / OS producenterne der skal sørge for om et kamera er kompatibelt.Her bør du jo checke på kamera producentens hjemmeside hvilke OS de supporterer. Der kan du også downloade drivere til Windows så dit kamera kan genkendes.Jeg har indtil videre ikke haft plug-and-play problemer med forskellige Canon og JVC kamera på min maskine. Dem har mit OS automatisk genkendt. |
Sikke da et forarbejde at udføre inden eller efter køb
- jeg er ikke sikker på, hvad driver og OS er i den her forbindelse
|
 |
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 27-Januar-2009 kl. 17:59 |
Forarbejdet er nu ikke så stort.
Men OS tænker jeg på windows, osx, linux osv.
Drivere menes der software så dit kamera kan snakke sammen med f.x xp, vista, leopard osv.
Men køber du et kendt mærke så bør det kunne snakke sammen med vindows når du har downloaded de korrekte drivere.
Sťørste problem er nok om din pc er kraftig nok og om du synes vista movie maker er godt nok.
Jeg ville helt klart købe et full hd kamera gerne med indbygget gps. Det giver nogle spændene muligheder når mn redigere filmen, men så kræves der nok et mere advanceret program end vista movie maker.
|
 |
T-teknik
--
Bruger er stoppet
|
Sendt: 27-Januar-2009 kl. 20:25 |
lahan skrev:
Forarbejdet er nu ikke så stort.
Men OS tænker jeg på windows, osx, linux osv.
Drivere menes der software så dit kamera kan snakke sammen med f.x xp, vista, leopard osv.
Men køber du et kendt mærke så bør det kunne snakke sammen med vindows når du har downloaded de korrekte drivere.
Sťørste problem er nok om din pc er kraftig nok og om du synes vista movie maker er godt nok.
Jeg ville helt klart købe et full hd kamera gerne med indbygget gps. Det giver nogle spændene muligheder når mn redigere filmen, men så kræves der nok et mere advanceret program end vista movie maker. |
Ok tak.
Spørgsmålet er nok omkring RAM kortet.
Selvom jeg mener min HP stationær er kraftig (knapt halvandet år, i forhold til min gamle Medion).
- Jeg ved flere nuværende pc´er sælges med 2 til 4 GB RAM - bl.a. HP.
Men jeg vil helst ikke bevæge mig ud i for meget teknisk udbygning af pc - bl.a. som tidligere nævnt i denne tråd på grund af advarsel fra HP.
- Men det er åbenbart som med alt andet,
at køb af nyt teknik, så KRÆVER det alt andet
Redigeret af T-teknik - 27-Januar-2009 kl. 20:27
|
 |
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 27-Januar-2009 kl. 21:16 |
upgradering af ram er en lille opgradering. Det kan klares på under 5 minutter samt koster ikke meget(400-500kr). Alternativt så drop vista og installer linux. Det passer bedre til den 1GB ram du har i maskinen
|
 |
Potter
Guld medlem
Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
|
Sendt: 27-Januar-2009 kl. 21:34 |
lahan skrev:
Potter skrev:
Men en iMac med iMovie eller Final Cut Express så er du dækket godt ind, men det er jo en anden snark.
| Hvad giver Final Cut i fordele fremfor iMovie ?
|
Alene det der er 2 monitor på skærmen, viewer for edit og monitor sequence. Men non destruktive editering er en uundværlig feature. Men hele fremgangmåden i redigeringen er lang mere professionelt, men stadig langt fra hvad Final Cut Pro kan præstere, jeg arbejder selv profesionelt med Final Cut Pro. Men det vill være overkill til hjemmebrug og kræve rigtige mange timer at lære og kende.
Bemærk: Final Cut Pro og Final Cut Express er 2 forskellige programer
Redigeret af Potter - 27-Januar-2009 kl. 21:36
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
 |
T-teknik
--
Bruger er stoppet
|
Sendt: 27-Januar-2009 kl. 21:44 |
lahan skrev:
upgradering af ram er en lille opgradering.Det kan klares på under 5 minutter samt koster ikke meget(400-500kr).Alternativt så drop vista og installer linux. Det passer bedre til den 1GB ram du har i maskinen
|
Har du nogen erfaring med konflikt med en pc´s stand, hvis man ændrer RAM kortet til et højere?
Modsat ved KUN at sætte et ekstra RAM kort i?
|
 |
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 27-Januar-2009 kl. 22:09 |
T-teknik skrev:
lahan skrev:
upgradering af ram er en lille opgradering.Det kan klares på under 5 minutter samt koster ikke meget(400-500kr).Alternativt så drop vista og installer linux. Det passer bedre til den 1GB ram du har i maskinen
|
Har du nogen erfaring med konflikt med en pc´s stand, hvis man ændrer RAM kortet til et højere?
Modsat ved KUN at sætte et ekstra RAM kort i?  |
Nej, men det kommer også an på hvad der allerede sidder i maskinen og hvor ledige slots der er. Sidst opgraderede jeg min Mac fra 1GB til 4GB, dvs fjernede 1GB modulet som blev erstattet med 2*2GB. Det virkede perfekt, dog kunne Vista kun se de 3GB. Husk at der er ingen grund til at sætte mere end 4GB i din maskine hvis du benytter Vista 32 bit. Den kan nemlig ikke udnytte mere end 4GB. Så der burde ikke være noget at betænke sig over. Det er let og billigt.
Redigeret af lahan - 28-Januar-2009 kl. 00:19
|
 |
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 27-Januar-2009 kl. 22:12 |
Potter skrev:
lahan skrev:
Potter skrev:
Men en iMac med iMovie eller Final Cut Express så er du dækket godt ind, men det er jo en anden snark.
| Hvad giver Final Cut i fordele fremfor iMovie ?
|
Alene det der er 2 monitor på skærmen, viewer for edit og monitor sequence. Men non destruktive editering er en uundværlig feature. Men hele fremgangmåden i redigeringen er lang mere professionelt, men stadig langt fra hvad Final Cut Pro kan præstere, jeg arbejder selv profesionelt med Final Cut Pro. Men det vill være overkill til hjemmebrug og kræve rigtige mange timer at lære og kende.
Bemærk: Final Cut Pro og Final Cut Express er 2 forskellige programer
|
Ja Pro versionen er jo nok overkill når man kun har en film i ny og næ der skal leges med. Skal nok checke et par tutorials ud på express versionen, har dog været tilfreds med iMovie 08 indtil videre.
|
 |