recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vil du have 3D?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVil du have 3D?

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Ah...skal vi nu ikke også lade det være op til folks temperament. Jeg er nu godt klar over, at billedkvaliteten ved 3D ikke kan matche 2D, men nu er livet jo ikke udelukkende nørderi. Det ændre altså ikke på, at vi er nogen der godt kan få en fornuftig oplevelse med 3DSmile

Nu gik tråden ud på at dele sin egen mening. Ovenstående er MIN mening. Hvis folk synes det er fedt og vil købe det, så skal de da gøre dét alt det de vil, det får ikke MIG til at synes det er fedt. Det betyder ikke at jeg bestemmer over andres mening.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 11:25

Dét jeg synes er interessant, er at når man peger på at 3D har været forsøgt før uden at slå igennem, så siger 3D fortalerne "jamen dengang var teknikken klar til det, det er den ikke nu". Jeg synes bare OVERHOVEDET ikke teknikken er klar til det. Vi synes alle sammen at vi lever i en højteknologisk verden hvor "alt er opfundet", men tro mig - det troede man også da Armstrong landede på månen i ´69. Selv hvis jeg ser bort fra de helt grundlæggende problemer jeg mener der er i at skabe en 3D illusion ved hjælp af to 2D billeder, så mener jeg at udførelsen i praksis er dybt elendig (og ja, den er mindst elendig på et Panasonic plasma).

Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-August-2008
Point: 713
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Vi synes alle sammen at vi lever i en højteknologisk verden hvor "alt er opfundet", men tro mig - det troede man også da Armstrong landede på månen i ´69.

Det tror vi nu ikke alle.
Vi har masser af opfindelser til gode og den ene opfindelser fører mange nye med sig.
som ringe i vandet.
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 15:04

Vi synes alle sammen at vi lever i en højteknologisk verden hvor "alt er opfundet", men tro mig - det troede man også da Armstrong landede på månen i ´69.
Når du taler om hvad du mener og syntes, så falder "Vi synes" jo lidt udenfor, eller er det bare fordi du ser lidt sort/hvidt på det hele?

Du kan jo ikke udtale dig på andre's vegne når du skal forholde dig til dine holdninger..

Så du synes at alt er opfundet, men det gør vi andre nok ikke..  selvom om du modstridende tvinger dine ord imod dig selv.

Redigeret af pendec - 17-Juni-2011 kl. 15:05
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 15:10

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Kunne det ikke tænkes at det kræver lidt tilvænning at se 3D.

Du smider vel heller ikke de nye sko ud fordi de gnaver den første gang du har dem på.

Jeg oplever det stik modsat: Man kan blive meget imponeret over effekten lige i starten, efterhånden som man bruger det så finder man ud af at kvaliteten stinker. Lidt ligesom med surround fra to højttalere.

Sådan er et par dårlige sko også LOL
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 15:32

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Kunne det ikke tænkes at det kræver lidt tilvænning at se 3D.

Du smider vel heller ikke de nye sko ud fordi de gnaver den første gang du har dem på.

Jeg oplever det stik modsat: Man kan blive meget imponeret over effekten lige i starten, efterhånden som man bruger det så finder man ud af at kvaliteten stinker. Lidt ligesom med surround fra to højttalere.

Sådan har jeg det i hvert fald. Luften er gået af ballonen for mit vedkommende. Smile
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Så du synes at alt er opfundet, men det gør vi andre nok ikke..  selvom om du modstridende tvinger dine ord imod dig selv.

Nej Otto syntes netop ikke at alt er opfundet.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af B-CLG B-CLG skrev:

Personligt vil jeg hellere have kvaliteten på almindeligt TV øget til HD, og i en fornuftig bitrate, end jeg vil have 3D.

Også mig.

Den nuværende 2 teknologi er simpelhen for dårlig, og ikke brugs venlig.
.....
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Nej Otto syntes netop ikke at alt er opfundet.....

Klaus
så kan du ikke læse dansk..

"Vi" er jo normalt dækket af alt og alle... derfor en fejl fra Otto's side, at skrive han ved hvad andre mener og tænker og bagefter smider den tilbage og siger til sig selv han ikke har ret..

Husk nu, han skriver at han KUN udtaler sig om egen holdninger, så må man ikke bruge "vi" i sammenhæng om meninger.. så giver man udtryk for at være vidende eller ekspert på noget han ikke er.

ps: Otto er jo heller ikke blev kongelig siden sidst?

Redigeret af pendec - 17-Juni-2011 kl. 15:42
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 15:41
NEJ TAK til 3D
så længe det er med briller og elendig H-V seperation
og billedet ligner møj, så er 2D LANGT bedre, kniv sparpt og helt roligt og lækkert at se på.
forleden inviterede konen mig sku ud i biffen :-)
på fisketorvet det hedder vel noget med cinemax og se pirat tossen i 3D
i deres bio nummer 1
oh gud, magen til elendigt møj billede skal man lede længe efter..

FILM SKAL SES I HJEMME BIOGRAFEN I 2D
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 16:35
Jeg finder det problematisk at biograferne forsøger at presse 3D ned over hovedet på os. 

Jeg går sjældent i biografen, men når det sker vil jeg gerne undgå at se 3D. Især hvis der er tale om en film film der ikke er optaget i 3D. Jeg ved at min hustru gerne vil have mig med med ind og se sidste del af Harry Potter. Den vises i 3D, men er vist ikke optaget i 3D. 

Jeg har forståelse for at biograferne gerne vil bruge deres nye, dyrt indkøbte 3d udstyr, men de burde også have forståelse for at vi er nogle der ikke er interesseret i at betale overpris for en inferiør oplevelse.

Det virker forkert på mig at en del nye film vises i 3D. Når der er en animationsfilm på programmet er de gode til at vise en udgave på originalsproget og en med danske stemmer. Hvorfor kan de ikke gøre det samme med 3D film? Vise en udgave i 3D og en i 2D?! 
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 16:45
Det var godt nok mange forskellige tilbagemeldinger.
Jeg havde ikke lige set den med at nogle kan få det dårligt af at se ting i 3D.
Omvendt har jeg tidligere oplevet, at jeg lige skulle vænne mig til spil, hvor balancen bliver udfordret, og det var ikke engang i 3D.

Men er der nogen som har oplevet steder, hvor 3D bare er det helt rigtige. Jeg tænker på alt fra boligannoncer til visualisering af det Sixtinske kapel?

/B
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu