Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
|
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 14:30 |
Da man skal skifte surround anlægget med et med HDMI 1.4 plus TV og Blu-ray afspille, og dette er bare for at få 3D, plus man skal sidde med de dumme briller.
Og hvis man har projektor skal den plus lærreder også udskiften til 3D udgaven.
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 14:30 |
Emilos88 skrev:
Naiera skrev:
Hans j skrev:
@Naiera: Hvorfor ned med 3D?
|
Jeg synes at idéen i sig selv er noget pjank. Det tilføjer kun en wow-fornæmmelse og gør ikke noget videre for oplevelsen af historien. Desuden mener jeg ikke at 3d-film ser ud på nogen måde som vi oplever virkeligheden.
Derudover er jeg træt af at firmaerne bare hopper på idéen fordi det er en undsyldning for ENDNU ENGANG at sælge os nyt udstyr. Der kunne snildt gøres MEGET ved billedkvaliteten, byggekvaliteten, brugerinterfacet osv. på samtlige tv på markedet (inkl. Panasonic plasma), uden at skulle hoppe på en 3d-bølge. I stedet hopper firmaerne i med begge ben og fortsætter deres dovne udvikling.
Desuden mener jeg også, at der er masser at gøre med '2d'-film og lignende som det er i dag, uden at tilføje en ekstra dimension. I stedet for at fokusere på kvalitetsfilm vil vi nu se endnu mere skrammel fra MTV-instruktører og Michael Bays-wannabes, der ikke gør andet end levere en omgang effekter i 3d. Fokusen, frygter jeg (og med god grund, mener jeg), vil flytte (endnu mere) fra indhold og over på stil.
|
Har du set Avatar? super film, og mega fed 3D fornemmelse. Visuelt den bedste film der nogensinde er lavet efter min mening, og især pga. 3D effekten, det er bare så meget federe at se på.
Glæder mig også til 3D spil, da jeg var på IFA så jeg et demoklip fra motorstorm, hvor mudderet flyver ud af skærmen. så jeg er slet ikke enig, det giver meget mere end højere kontrastforhold, og andre små forbedringer, det er kommet for at blive.
Udviklingen går hurtig, hvad regner i med? hvis Panasonic ikke lavede noget nyt som de kunne sælge, ville de jo gå konkurs, stop med de konspirations teorier, det er sådan det frie marked fungere  |
Netop... Hop med på vognen eller lad være. Toget kører
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
Iron Man
Guld medlem
Brugeranmelder
Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
|
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 14:43 |
Jeg venter lige og ser hvad det bliver til, men jeg synes da bestemt det var spændende at se Avatar i 3D. Tilgengæld synes jeg at faver osv. var markant ringere nok pga. brillerne.
|
 |
Vanderlay
Guld medlem
Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
|
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 14:52 |
Jeg tror det kommer til at vare meget længe før jeg skal have noget i 3D, også selvom jeg godt ved, at ens behov kan flytte sig meget hurtigt.
Jeg gik ind og så Avatar i 3D, fordi det angiveligt skulle være det ypperste, men hvis det er tilfældet, foretrækker jeg klart 2D de næste ti år. Jeg synes 3D (i den film i hvert fald) ødelægger langt mere end det tilføjer. Den oplevede kontrast var for mig at se meget lille, farverne var ude i skoven og detaljegraden blev tabt i en masse kaotiske panoreringer. Shadow detail?: forget about it.
Men hvordan teknikken er om 10 år er jo umuligt at sige.
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12435
|
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 14:52 |
Emilos88 skrev:
Har du set Avatar? super film, og mega fed 3D fornemmelse. |
Jeg har heldigvis set Avatar i 2d. Jeg ved godt hvordan sådan en 3d-effekt ser ud, da jeg har prøvet det før, og jeg mener ikke det får tingene til at se mere 'realistiske' ud. Det er bare en 'wow-effekt' der i første omgang skulle få folk i biograferne igen, men nu skal producenterne af tv og andet hjemmebiografudstyr selvfølgelig også skumme fløden...
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12435
|
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 14:56 |
Emilos88 skrev:
Udviklingen går hurtig, hvad regner i med? hvis Panasonic ikke lavede noget nyt som de kunne sælge, ville de jo gå konkurs, stop med de konspirations teorier, det er sådan det frie marked fungere  |
Der er ikke en konspirationsteori i syne. Du har tydeligvis ikke forstået hvad jeg mener. Der er masser af forbedringer at lave på normale 2d plasma tv, men i stedet for at koncentrere sig om disse, så hopper man bare videre og laver noget helt nyt og 'spændende', som kan få endnu flere til at købe nyt. Panasonic har jo solgt plasma tv de sidste mange år uden at skulle introducere en ligeså stor forandring som at gå fra 2d til 3d, uden at gå konkurs.
|
 |
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 14:57 |
Jeg har svaret 2..
Jeg kan ikke se nogen grund til at skifte anlæget ud nu, men næste gang der købes udstyr har alle tv nok 3D, så man nærmest er tvunget til at købe.
Ellers vil jeg give Naiera ret. Jeg tror vi får mange film som bruger 3D effekten til at lokke os til at se dem. Så vil jeg 100 gange hellere have der fokuseres på et godt indhold.
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 15:00 |
Alt efter prisen, så bliver mit næste udstyr sandsynligvis 3D.
Jeg har aldrig haft nogen forventninger til 3D og har altid set det som en gimmick hvor man skulle have åndsvage briller på bare for at instruktøren kan få lov at kaste ting ud i hovedet på dig.
Indtil jeg så Avatar. Det mest interresante for mig var nemlig at jeg ikke følte at den ekstra dimension gjorde at filmen kom ud i hovedet på mig, men nærmere at den bredte sig længere ind i lærredet. Det var fornemmelsen af dybde i billedet som gjorde oplevelsen langt mere intens, end jeg har oplevet med 2D film. Det er selvfølgeligt helt afhængigt af hvordan instruktøren rent faktisk laver filmen. Den kan jo også laves i den helt anden boldgade hvor man efter halvanden time rejser sig fra sit sæde med sveden haglende af sig fordi man har siddet og kastet sig til siden fordi der kom biler, missilier, olietønder og sønderskudte kroppe flyvende ud af skærmen hvert 2. sekund. Samtidigt så var brillerne overraskende behagelige. Jeg bruger normalt briller og skulle derfor have 3D brillerne uden på disse og havde frygtet det lidt. Men det var på ingen måde noget problem. Jeg tror ikke på at folk der brokker sig over brillerne, har oplevet de nye 3D briller, der mest af alt minder om et par store solbriller. Jeg havde dem på nytårsaften (som en "grim" gimmick sammen med nytårshatten) og der var faktisk en person mere til festen der havde et par briller magen til - det var bare accesories, der var beregnet til at se smarte ud, købt for 300kr.
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 15:05 |
Naiera skrev:
Emilos88 skrev:
Har du set Avatar? super film, og mega fed 3D fornemmelse. |
Jeg har heldigvis set Avatar i 2d. Jeg ved godt hvordan sådan en 3d-effekt ser ud, da jeg har prøvet det før, og jeg mener ikke det får tingene til at se mere 'realistiske' ud. Det er bare en 'wow-effekt' der i første omgang skulle få folk i biograferne igen, men nu skal producenterne af tv og andet hjemmebiografudstyr selvfølgelig også skumme fløden...
|
Hvornår har du sidst set en 3D film? Jeg spørger, fordi der efter min mening er kæmpestor forskel på de film/forlystelsesparks 4D som vi har kendt tidligere og så en film som Avatar. Som jeg også skrev i indlægget jeg indtastede samtidigt med at du skrev, så havde jeg det faktisk på samme måde som dig tidligere med hensyn til 3D. Avatar alene har dog omvendt mig fuldstændigt.
Naiera skrev:
Der er masser af forbedringer at lave på normale 2d plasma tv, men i stedet for at koncentrere sig om disse, så hopper man bare videre og laver noget helt nyt og 'spændende', som kan få endnu flere til at købe nyt. Panasonic har jo solgt plasma tv de sidste mange år uden at skulle introducere en ligeså stor forandring som at gå fra 2d til 3d, uden at gå konkurs.
|
Men der jo heller ikke andre der har lanceret 3D i den periode. Hvis alle andre lancerer 3D og Panasonic ikke gør, så falder de utroligt langt bagefter, hvis 3D slår igennem. Det er jo bare det der menes. Der er tilpas mange marketingsfolk, instruktører, hardware-udviklere og begejstrede forbruger der har besluttet sig for at 3D er noget vi bare må have, og så hopper alle producenterne selvfølgeligt med på vognen.
|
 |
BowieCool
Guld medlem
Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 1134
|
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 15:07 |
Vanderlay skrev:
Jeg tror det kommer til at vare meget længe før jeg skal have noget i 3D, også selvom jeg godt ved, at ens behov kan flytte sig meget hurtigt.
Jeg gik ind og så Avatar i 3D, fordi det angiveligt skulle være det ypperste, men hvis det er tilfældet, foretrækker jeg klart 2D de næste ti år. Jeg synes 3D (i den film i hvert fald) ødelægger langt mere end det tilføjer. Den oplevede kontrast var for mig at se meget lille, farverne var ude i skoven og detaljegraden blev tabt i en masse kaotiske panoreringer. Shadow detail?: forget about it.
Men hvordan teknikken er om 10 år er jo umuligt at sige.
|
Jeg er meget enig med dig. Jeg var først inde og se Avatar i 2D (KANON OPLEVELSE). Men alle sagde, at filmen SKULLE SES I 3D !! Derfor gik jeg ind og så den i 3D (knap så god oplevelse).
Jeg skal helt sikkert heller ikke ud og købe noget af det nye 3D udstyr !!
|
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub) Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
|
 |
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
|
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 15:12 |
hmmm.
Er spørgsmålet slet ikke om 3D skal opleves med ny teknologi og uden specielle 3d briller?
Var det ikke hvad som i prototyper har været præsenteret i Tyskland sidste år?
Så hypen om 3D BluRay med 120hz teknologi og ringere billed, er vel slet ikke interessant når vi gerne vil se 3D på skærmen uden briller og yderligere få lugtesansen med ind i billedet..
Altså... en StarTrek Holodeck oplevelse i fase 1, på tv skærmen.. næste skridt er vel om 100år når v i så selv er en del af den 3D oplevelse og kan påvirke elementerne i den oplevelse.
Det var så et nej til indkøb af nyt 3D tv med briller, når det engang kommer..
Redigeret af pendec - 10-Januar-2010 kl. 15:12
|
 |
Vistrup
Guld medlem
Oprettet: 01-November-2007
Point: 1179
|
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 15:13 |
Nej selvfølgelig ikke.
Det er en (unødvendig) gimmick som det er nu. Billedet bliver sløret og man kan ikke rigtig fokusere. Syntes det virker kunstigt. Derudover gider jeg ikke sidde med briller på hjemme i stuen. Til sidst syntes jeg 50 - 60" er for småt til 3d.
Det skal op på et lærred for at give noget.
Der skal hvert fald ske meget.
|
LG C1 65" Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5
|
 |