recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vil du købe de nye 3D produkter ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVil du købe de nye 3D produkter ?

Besvar Besvar Side  <1 23456 16>
Afstemningsspørgsmål: Vil du købe de nye 3D produkter (Tv, Bluray-afspiller, Briller osv.)
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
13 [4.92%]
83 [31.44%]
94 [35.61%]
74 [28.03%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af Henrik_s Henrik_s skrev:

Det er vel også et begrænset udvalg af film der bliver i 3D

Der er allerede annonceret 3D TV kanaler i england (Sky 3D) og USA (DirecTV 3D).

ESPN lancerer 3D kanal ved fodbold VM. Discovery er også på vej med 3D (kilde: http://epn.dk/teknologi2/billed/article1938148.ece)

Så...., tv stationerne spiller med på ideen, lur mig om ikke også der kommer en række spil der vil udnytte teknologien.

Til top
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2004
Point: 252
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 18:32
Jeg kan ikke lade være med at trække på smilebåndet når jeg læser denne tråd med alle de "anti 3D" kommentarer der er. 3D is here to stay- Deal with it. Måske en noget bombastisk udmelding, men husk lige tilbage på da plasma og LCD kom frem, da skulle folk bestemt heller ikke skifte deres analoge TV ud da det "nye" overhovedet ikke kunne leve op til billedkvaliteten på et godt gammeldaws analog TV. Idag er det garanteret Plasma, LCD og LED TV der står rundt omkring i de fleste danske hjem.
3D er i sin spæde start og der er ingen tvivl om at om nogle år er det blevet udvilket på samme måde som Plasma og LCD til at give et flot kontrastrigt billede som man kan se uden 3D briller og vi vil overhovet ikke skænke det en tanke at det ikke er 2D. Tværimod vil vi synes at det ser "fladt og kedeligt" ud med en alm 2D film, 3D vil vænne os til den rumlige fornemmelse som vi jo oplever verden i hver dag.
Og skal jeg så ud og investere i 3D TV når de kommer på markedet? Nej, jeg har tid til at vente på at det bliver udviklet til et "færdigt" produkt og til den tid (? antal år) hopper jeg gladeligt med på 3D vognen.
Jeg har en kammerat der fotograferer i 3D og det er altså en helt anden oplevelse at se fotos i 3D end almindelige flade papirfotos så jo, 3D er en helt speciel oplevelse som er kommet for at blive.
Til top
MF1971 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juli-2009
Point: 512
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Oprindeligt skrevet af MF1971 MF1971 skrev:

Jeg må indrømme, at jeg synes det er ved at være for meget. Det går sgu lidt for stærkt. 
Jeg sad og regnede ud at man inden for de sidste 5 år har skulle skifte tv 3 gange, hvis man ville være med helt fremme.
Først skulle skærmen være HD-ready, derefter Full-HD og nu 3D og de har allerede Ultra-HD i støbeskeen.
Jeg har fuldt med de sidste 15 år og kan godt lide at der sker noget nyt på markedet, men det virker som om vi bliver udnyttet en del fra producenternes side.

Så nej, jeg vil ikke skifte mit dejlige tv ud de næste 3-4 år.

Mvh
Michael/MF1971

Der er ingen der siger at du skal skifte. Det er jo ikke nødvendigt at skifte hver gang der kommer noget nyt.

Man kan jo sagtens købe et tv man er tilfreds med, også vente 4-5 år med at købe det næste. Dit tv bliver jo ikke dårligere bare fordi at der kommer noget nyt på markedet.

Men on topic - jeg står alligevel og skal ha' et nyt tv i 2011/2012, så det er muligt at jeg hopper på vognen, hvis det bliver et hit. Hvis det hæver oplevelsen af PS3 spil, kunne det da være fedt nok.

Jo, det er jo netop det producenterne gerne vil have os til. Nogen hopper så med andre gør ikke , men hvis man vil have det nyeste, i det her tilfælde 3D, skal man faktisk skifte det hele ud.
Mit pioneer tv skal skiftes, ny blu ray afspiller samt forstærker fordi den ikke har den nyeste standard indenfor HDMI  1.4, som kan håndtere 3D.

Jeg siger ikke at det ikke bliver spændende nok, men det går bare lige stærkt nok efter min smag netop fordi den næste teknologi allerede er opfundet.

Mvh
Michael/MF1971
Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 18:49
Køb 3D
Hvordan er vi dog kommet så langt som vi er i dag med 50" skærme og Surround lyd ?
Køb 3D
Der er så mange som taler om handlingen, handlingen og handlingen i filmen. Ja den er da vigtig, men lad os alle sætte os hen og se Casablanca på et gammelt VHS-bånd, en 28" s/h tv med mono, alt det andet med farver surround og stort billede er med til at flytte fokus fra handlingen.
Køb 3D
Hvordan fik fabrikanterne dog os til at skifte fra fuldt funktionsdygtige billedrørs-TV til plasma/lcd, var det ikke bare for at få os til at skifte uden et reelt behov ?
Køb 3D
Hvad med blu-ray ? Man genudsender alle gamle film, så man fiser ud og køber de samme film man ellers havde på dvd igen, slemmer fabrikanter, de tvinger os jo til det.
Køb 3D
Jeg er sikker på alle udsendelser og medier er fyldt med subtile budskaber som styrer vores handlinger.
Køb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3D
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 19:01
Jeg har vist skrevet det før på dette forum: TV teknologi, har de seneste år udviklet sig ligesom mobiltelefoner. Hvis man vil være med på det nye skal man skifte hyppigt (=dyrt), men man kan jo også bare lade være.

Det nytter ikke noget at mugge over det, det er sgu' da rart at der endelig sker noget efter 60års stilstand.

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Især ikke så længe man skal sidde med en mere eller mindre tåbelig brille. Mit ansigt er allerede optaget af briller, og jeg tvivler på det bliver særligt godt eller behagelig med 2 par briller monteret oven i hinanden.
Det er slet ikke noget problem.

No offence og det er ikke kun møntet på dig, men jeg er ved at være godt træt af at 3D diskussionen bliver tilmudret af folk der har en masse fordomme som de ikke har efterprøvet.
"Pap-brillerne ser åndsvage ud og er ubehagelige", "Folk med almindelige briller kan ikke have dem på", "Man får hovedpine og bliver søsyg" osv.

Prøv det nu først, og kom så med nogle ordentlige argumenter.

Folk der har prøvet det og mener at 2D er bedre kan jeg respektere (omend jeg ikke er enig), men alt det andet fnidder synes jeg er latterligt.

Jeg kan selvfølgelig kun tale for mig selv, men jeg har prøvet papbrillen og den bedre bio udgave, og har endnu ikke stødt på noget der var behageligt at bære.

Du er utilfreds over folk der beklager sig over 3D...

Det er vel ikke anderledes for de der ikke bryder sig om 3D, at 3D nærmest bliver udråbt til verdens 8. vidunder. Det endda ofte på baggrund af en enkelt film (Avatar) der i mine øjne blot var en showcase for at vise hvad man kan lave med en computer.

Det lød ikke på dig som om du havde prøvet de RealD 3D briller de bruger i biografen nu. Hvis du har det, har du selvfølgeligt alt mulig ret til at udtale dig Wink.

Jeg er på ingen måde utilfreds over at folk brokker sig over 3D. Folk kan brokke sig så meget de vil, når de rent faktisk har noget at have det i.
Jeg er utilfreds med folk der siger at det er det værste der er sket for filmbranchen fordi de har hørt at man får hovedpine af at se på det.
Eller folk som ikke forstår hvorfor man vil se en 3D film når det eneste den gør jo er at man får en masse effekter der kaster ting ud i hovedet på dig - har de ihvertfald læst om.
Eller folk der ikke kan forstå hvad alt den fuzz handler om. De har jo prøvet de farvede papbriller og det var godtnok ikke noget at råbe hurra for.

Alle folk der har set minimum en af de nye film i "rigtig" 3D, fx. RealD's system som de bruger i Cinemaxx kan brokke sig lige så tosset de vil og dem vil jeg også meget gerne debattere med.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12376
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 20:25

En af mine kammerater, som går med briller, var inde og se Op i 3d, og han synes det var møgirriterende at have pap-briller på udover de normale briller. Jeg synes det er forkert at feje folks bekymringer omhandlende de ekstra briller helt væk sådan uden videre, bare fordi det gik godt for dig.
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

En af mine kammerater, som går med briller, var inde og se Op i 3d, og han synes det var møgirriterende at have pap-briller på udover de normale briller. Jeg synes det er forkert at feje folks bekymringer omhandlende de ekstra briller helt væk sådan uden videre, bare fordi det gik godt for dig.

Jamen så kan jeg sige at  det gik overraskende godt med at have 3D brillerne udover de alm. briller.

Og nej 3D brillerne er overhovedet ikke pap-briller men faktisk i en ganske overraskende god kvalitet.

Når det er sagt, så bliver billedet engang imellem sløret og jeg havde også hovedpine efter Avatar, men jeg tror det handler mere om at jeg ikke er vant til at se 3D.
Tilgengæld virkede Avatar noget flad når man tog brillerne af og så filmen i alm 2D
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 21:35

Jeg kan jo altid kun udtale mig ud fra egne erfaringer. Skulle måske have skrevet "Jeg synes slet ikke det er noget problem".
Jeg taler heller ikke om papbriller, men de nye plastik briller som de udleverer i fx Cinemaxx hvor der bruger RealD-systemet. Jeg troede faktisk at denne nye generation af 3D-systemer var gået helt væk fra papbriller, men sådan er det åbenbart ikke. Hvor så han den henne?
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-April-2008
Point: 925
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Køb 3D
Hvordan er vi dog kommet så langt som vi er i dag med 50" skærme og Surround lyd ?
Køb 3D
Der er så mange som taler om handlingen, handlingen og handlingen i filmen. Ja den er da vigtig, men lad os alle sætte os hen og se Casablanca på et gammelt VHS-bånd, en 28" s/h tv med mono, alt det andet med farver surround og stort billede er med til at flytte fokus fra handlingen.
Køb 3D
Hvordan fik fabrikanterne dog os til at skifte fra fuldt funktionsdygtige billedrørs-TV til plasma/lcd, var det ikke bare for at få os til at skifte uden et reelt behov ?
Køb 3D
Hvad med blu-ray ? Man genudsender alle gamle film, så man fiser ud og køber de samme film man ellers havde på dvd igen, slemmer fabrikanter, de tvinger os jo til det.
Køb 3D
Jeg er sikker på alle udsendelser og medier er fyldt med subtile budskaber som styrer vores handlinger.
Køb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3DKøb 3D

Tror ikke det kan siges meget tydeligereClap
Get HIFI or die trying c",
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12376
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 21:54
Hvorvidt brillerne er af pap eller plastic er jo fuldstændig irrelevant. Pointen er at han fandt det ubehageligt og besværligt. Han så filmen i CinemaxX.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 22:04

Hvorvidt brillerne er af pap eller plastic er jo fuldstændig irrelevant. Pointen er at han fandt det ubehageligt og besværligt. Han så filmen i CinemaxX.
Ja, materialet er irrelevant, men forskellen er jo typen på brillerne. Der kan være stor forskel. Papbriller lyder meget som om det er af den gamle type som vi kender med rød/grønne glas (bare med de nye glas), og det er rigtigt nok at de er decideret ubehagelige - også selvom man ikke har briller på i forvejen.

De nye plastic briller er væsentligt anderledes og føles mere som et par store solbriller.

Jeg prøver ikke at affærdige hans erfaringer. Hvis han virkelige har fået et sæt papbriller der er ligesom de gamle, så kan jeg godt forstå at det har været ubehageligt. Jeg siger bare at man ikke skal dømme 3D-briller ud fra den oplevelse, for dem de laver i plastic er en helt anden oplevelse.

Jeg så selv filmen i Cinemaxx på Fisketorvet i København. Jeg ved ikke om det er fordi de har brugt et andet system der hvor han har set den eller bare var løbet tør for de nye briller.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 23456 16>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu