|
Vil en DAC være overkill? |
Besvar | Side <1234 5> |
Forfatter | ||
benitez83
Ny bruger Oprettet: 29-Marts-2012 Status: Offline Point: 18 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Endnu engang, tak for jeres svar.
Jeg ved faktisk ikke om min laptop har digital & analog udgang i en. Ved udgangen står der skrevet s/pdif. Men det er en ASUS X64J serie. |
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
USB-lydkortet fra Behringer er ikke ligeså godt som løsning 2 og 3. Jeg mener at du SKAL have en af de to, hvis du vil have musik mere eller mindre direkte fra din computer. Det er også en bedre løsning end Squeezeboxe eller Sonos, hvis vi kun fokuserer på lydkvalitet.
Og nej, man låser sig ikke til et enkelt afspilningsprogram med V-Link. |
||
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
||
benitez83
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ok! Jeg tager ned i Tape Connection i morgen, og låner en MF V-link med hjem. Det bliver spændende om jeg kommer til at bemærke et løft rent lydmæssigt. Vil i mene at MF V-linken, vil give det største løft, eller vil m2tech hiface kunne gøre det samme? Hvis jeg nu valgte at købe en ekstern DAC alligevel. hvilken prisklasse skulle jeg så bevæge mig op i, for at få et løft i kvaliteten, som er til at føle på? |
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg vil tro at V-Link og M2Tech-dimsen gør det lige godt. Førstnævnte er mere fleksibel, da den kan placeres væk fra computeren, og har både optisk og coaxial.
Det er svært at sige hvor god en DAC du skal have, for at overgå hvad du har i din forstærker. Det må du nok selv prøve dig frem til ved lejlighed. Redigeret af Naiera - 29-Marts-2012 kl. 19:57 |
||
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
||
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2001 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du får næppe "samme bund" i lyden som du oplevede i butikken, da dette snarere handler om forskellen på akustikken i butikkens rum i forhold til rummet hjemme hos dig selv. Rumakustikken er et ofte overset men særdeles afgørende parameter for hvilken lyd man i praksis får med sit anlæg.
Til gengæld får du generelt, hvis man ser bort fra akustikken, helt sikkert en renere mere dynamisk, bedre opløst og detaljeret lyd ud af at benytte en ordentlig DAC over at benytte en laptops sørgelige analoge lydudgang. Så det vil hjælpe under alle omstændigheder, bortset fra at det altså ikke ændrer dit rums akustik.
|
||
Irenicus
Guld medlem Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
MF og M2T enhederne vil jeg tro performer ens mht. jitter, men som Naiera er inde på er MF mere fleksibel, da den kan placeres væk fra computeren. Den er dog større og dyrere. Fandt lige HiFace i en tilbuds annonce: http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/kommercielannonce.asp?iAd=16492
|
||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8599 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis der står S/PDIF ved udgangen, så har den digital udgang, så du skal bare have at i rette kabel.
|
||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8599 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Se her
|
||
benitez83
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for alle jeres svar.
Det lader til jeg kan lave den opgradering i lyd væsentligt billigere end jeg først havde regnet med. Hvis i mener at kvaliteten i lyd vil være den samme med hhv. M2T og MF, så er M2T da helt klart den at foretrække. Man har sjovt nok en tendens til at tro det skal være dyrt, for at blive godt, men det holder åbenbart ikke stik i dette tilfælde :D Endnu engang tak for alle jeres svar :D |
||
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
|
Men så får man altså stadigvæk al den jitter der følger med direkte lyd-output fra en computer. Det er ikke tilfældigt at vi er nogle der slår på trommer for asynkront USB lyd-output |
||
||
Irenicus
Guld medlem Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du har vel allerede betalt for DAC'en ;)
+1 Problemet er blot at man med HiFace og V-Link introducerer S/PDIF som er jitter fyldt, trods a-sync USB foran. Det optimale vil være at køre f.eks. a-sync USB eller Firewire til DAC, som så ikke konverterer til S/PDIF hvilket nogle desværre gør, men f.eks. I2S og så til analogt.
|
||
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det synes jeg slet ikke at de anmeldelser jeg har læst snakker noget som helst om. Man har målt på outputtet fra V-Linken at jitteren er så lav, at det slet ikke kan måles.
|
||
||
Besvar | Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |