|
Vil en DAC være overkill? |
Besvar | Side <12345> |
Forfatter | ||
Irenicus
Guld medlem Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Syntes det er meget forskelligt, alt efter hvem der har skrevet det. F.eks. viser denne måling http://www.head-fi.org/t/446375/usb-24-192khz-m2tech-hiface/45#post_6063226 jitter på 970ps jitter hvilket absolut ikke er småtings afdelingen, mit gæt fra hvad der kan læses andre steder er at det skyldes S/PDIF interfacet og sikkert også at den bruger USB til strøm. Det skal dog også siges at det er mk1 der er målt på her, mk2 er sikkert bedre, moddet endnu bedre endnu.
|
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det hjælper jo så bare ikke så meget hvis den DAC man ønsker at bruge nu engang kører SPDIF, så drejer det sig om at levere det bedst mulige SPDIF signal, med de begrænsninger det nu måtte medføre.
|
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er jo så heller ikke en V-Link Jeg tror ikke selve anmeldelsen er online, men der er citeret fra den her: http://www.musicalfidelity.com/products/V-Series/V-LINK/v-link.asp Når det er sagt, så er jeg enig i at forskellige kilder giver forskellige målinger. Der kan være mange årsager til dette - forskelle i omstændigheder og målemetoder givetvis, men i sidste ende er det vel et argument for at prøve selv, og danne sine egne konklusioner.
|
||
Irenicus
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er jeg ikke uenig i. Problemet er blot hvis man tager det for givet at S/PDIF kan konkurrere med a-sync overførelse, såfremt implementationen i dette tænkte eksempel er på højde med hinanden, hvis man hiver det ud a-sync. Så hvis man ikke har noget i forvejen bør man kraftigt tage dette med i overvejelserne.
|
||
Irenicus
Funktioner
Tak(0)
|
|
Doh! Skimmede vist for hurtigt... |
||
Otto J
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg forstår simpelthen ikke hvad du siger, kan du omformulere det?
|
||
Otto J
Funktioner
Tak(0)
|
|
Anyway, hvis man vil undgå SPDIF overførslen, så drejer det sig jo om at købe en (god) ekstern DAC med (ordentligt implementeret) asynkron overførsel indbygget, og så køre analogt til forstærkeren. Lidt uden for opgaven som tråden egentlig handler om, men bare for at sige at asynkron overførsel godt kan fås uden at der er SPDIF i signalvejen. V-Link er tænkt som en "redning" hvis man har en DAC i forvejen uden a-sync USB, men den bedste løsning er en DAC med indbygget a-sync USB (hvilket jeg tror vi er enige om, som jeg læser det du skriver).
|
||
Irenicus
Funktioner
Tak(0)
|
|
Giver det lige en skalle. Problematikken ligger i ideen at trække lyden ud af transporten a-sync for derefter at konvertere til S/PDIF og derefter konvertere det, er lige så godt som at konvertere det det direkte fra a-sync, da S/PDIF interfacet introducerer jitter. |
||
Irenicus
Funktioner
Tak(0)
|
|
Vi er helt enige kan jeg høre Jeg reagerede mere på dette
Som et argument for HiFace og V-Link, da det kun er en halv sandhed i deres tilfælde.
|
||
Otto J
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg tror jeg er med, og konklusionen er at vi er 100% enige.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19516 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er det en laptop du tager med dig, eller har den fast plads i stuen? Grundet til at jeg spørger er at jeg ville blive grundigt træt af at skulle hive stik ud og i, hver gans computeren skal tages med. Så hellere afspille over en trådløs forbindelse a'la Airport Express eller NAD DAC-14 Klaus |
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ud fra de nævnte målinger, er konklusionen så ikke, at V-Link er noget bedre end HøjFjæs?
|
||
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
||
Besvar | Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |