|
Vinyl vs. CD ? |
Besvar | Side 123 9> |
Forfatter | ||
rene49
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 871 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 17-September-2012 kl. 20:53 |
|
Haløj
Jeg har aldrig hørt Vinyl, men har hørt meget godt om det, og har længe leget med tanken om at man skulle invisterer i en pladespiller. lige. pt kører jeg altid mit musik digitalt til NAD'en og så fungere den som D/A, synes jeg fungerer rigtig godt. Musikken er selv tabsfri, (apple Lossless) Men hvad er jeres erfaring med vinyl, i forholdt til digital cd lyd? Og hvad koster det at komme ordentlig i gang med pladespiller? har hørt lyden er varm og sprød, hvilket tiltaler mig meget! love it.. god aften , ser frem til at blive klogere! Rene
|
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det afhænger af udstyret. En god grammofon er quartz styret og helst directe drevet, så rummel fra motor undgåes. Pick-uppen er et helt kapitel for sig, og kan sagtens være dyrere end selve grammofonen, før vi snakker den rigtige varme og fine lyd.
|
||
rene49
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det setup du ser i min fodnote "dali stuen" kampus :)
|
||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
|
Med "udstyret" mente jeg grammofon og pick-up
|
||
rene49
Funktioner
Tak(0)
|
|
hehe ups ;)
er godt klar over at dette spørgsmål, kommer an på pris og individuelle holdninger og bla bla... men hvilket prisleje ligge en fornuftig grammofon og pick up i ?
|
||
bruger udmeldt 23
-- Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Således er min gode, gamle Akai APQ41 netop! Men der er vist delte meninger om, en god grammofon skal være rem- eller direkte drevet...
Redigeret af turbo2 - 17-September-2012 kl. 21:48 |
||
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Køb en Denon DP-47F, skift evt. pick-up på den (hvis det er nødvendigt). Det behøver ikke at koste alverden at opleve den gode analoglyd.
|
||
rene49
Funktioner
Tak(0)
|
|
brugt eller ny ? :)
|
||
Hans j
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, så vidt jeg husker er de fleste entusiast pladespillere remtrukket.
|
||
Hans j
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er en til salg på DBA, den er lidt ramponeret, men hvis alt det mekaniske er ok så er den de kr. 1.000,- værd og mere til. Er pickup også ok så er den hjemme. Ellers finder du en pickup på ebay.de
Så er du igang og kan finde ud af om det er noget for dig. Husk det giver motion at have pladespiller . Redigeret af Hans j - 17-September-2012 kl. 21:56 |
||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
|
Brugt fra 3-4000. Nyt det dobbelte..
|
||
bruger udmeldt 23
-- Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er tangential-arm nødvendig? Og min erfaring med at høre,om en pick up er ved at begynde at blive slidt, er, at dette kan høres ved afspilning af klavermusik, og særligt i slutningen af pladen.
|
||
Besvar | Side 123 9> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |