recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vinyl vs. CD ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vinyl vs. CD ?

 Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vinyl vs. CD ?
    Sendt: 17-September-2012 kl. 20:53
Haløj Wink

Jeg har aldrig hørt Vinyl, men har hørt meget godt om det, og har længe leget med tanken om at man skulle invisterer i en pladespiller.
lige. pt kører jeg altid mit musik digitalt til NAD'en og så fungere den som D/A, synes jeg fungerer rigtig godt. Musikken er selv tabsfri, (apple Lossless)

Men hvad er jeres erfaring med vinyl, i forholdt til digital cd lyd?
Og hvad koster det at komme ordentlig i gang med pladespiller? Smile

har hørt lyden er varm og sprød, hvilket tiltaler mig meget! love it..

god aften , ser frem til at blive klogere!
Rene Smile
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2012 kl. 21:14
Det afhænger af udstyret. En god grammofon er quartz styret og helst directe drevet, så rummel fra motor undgåes. Pick-uppen er et helt kapitel for sig, og kan sagtens være dyrere end selve grammofonen, før vi snakker den rigtige varme og fine lyd.
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2012 kl. 21:16
Det setup du ser i min fodnote "dali stuen" kampus :)

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2012 kl. 21:19
Med "udstyret" mente jeg grammofon og pick-up Wink
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2012 kl. 21:30
hehe ups ;)
er godt klar over at dette spørgsmål, kommer an på pris og individuelle holdninger og bla bla...
men hvilket prisleje ligge en fornuftig grammofon og pick up i ?
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2012 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det afhænger af udstyret. En god grammofon er quartz styret og helst directe drevet, så rummel fra motor undgåes. Pick-uppen er et helt kapitel for sig, og kan sagtens være dyrere end selve grammofonen, før vi snakker den rigtige varme og fine lyd.
 
Således er min gode, gamle Akai APQ41 netop! Men der er vist delte meninger om, en god grammofon skal være rem- eller direkte drevet...


Redigeret af turbo2 - 17-September-2012 kl. 21:48
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2012 kl. 21:47
Køb en Denon DP-47F, skift evt. pick-up på den (hvis det er nødvendigt). Det behøver ikke at koste alverden at opleve den gode analoglyd.
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2012 kl. 21:48
brugt eller ny ? :)
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2012 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det afhænger af udstyret. En god grammofon er quartz styret og helst directe drevet, så rummel fra motor undgåes. Pick-uppen er et helt kapitel for sig, og kan sagtens være dyrere end selve grammofonen, før vi snakker den rigtige varme og fine lyd.
 
Således er min gode, gamle Akai APQ41 netop! Men der er vist delte meninger om, en god grammofon skal være rem- eller direkte drevet...
Ja, så vidt jeg husker er de fleste entusiast pladespillere remtrukket.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2012 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

brugt eller ny ? :)
Brugt, du kan ikke få den fra ny.
 
Der er en til salg på DBA, den er lidt ramponeret, men hvis alt det mekaniske er ok så er den de kr. 1.000,- værd og mere til. Er pickup også ok så er den hjemme. Ellers finder du en pickup på ebay.de
 
Så er du igang og kan finde ud af om det er noget for dig. Husk det giver motion at have pladespiller LOL.


Redigeret af Hans j - 17-September-2012 kl. 21:56
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2012 kl. 21:54
Brugt fra 3-4000. Nyt det dobbelte..
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2012 kl. 21:54
Er tangential-arm nødvendig? Og min erfaring med at høre,om en pick up er ved at begynde at blive slidt, er, at dette kan høres ved afspilning af klavermusik, og særligt i slutningen af pladen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu