recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Virus på iPhone?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Virus på iPhone?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Virus på iPhone?
    Sendt: 28-Juli-2016 kl. 10:50
Hej.

Kan man få virus på sin iPhone uden at trykke ja til diverse ting? Jeg har et par gange modtaget de der mærkelige SMS med at ens pakke ikke kunne leveres osv. men slettede dem selvfølgelig bare uden at åbne linket. Og det er længe siden jeg har fået den sidste SMS.

Nu har jeg så lige browset lidt inde på www.golfwrx.com og læst forums derinde og den side har virkelig aldrig skabt problemer før, men pludselig tre gange i træk har der poppet noget frem med "Tillykke din iPhone 6S er på vej" og reklamer for medicin og biler osv. og det eneste jeg kan er at trykke på Luk og så popper en ny siden frem i Safari.

Hvad kan dette skyldes? Jeg har seriøst ikke åbnet noget link i en SMS eller i en mail før på min telefon, som der virkede som noget snask.

Nogen der har prøvet noget lign.?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 11:11
Ja, da jeg fik app'en yr.no en norsk vejr app, der skulle være rigtig god. Da fik jeg på min browser et tulbud om at vinde en iPhone 6. Skulle bare svare på et par spørgsmål. Lurede at ved at trykke på "next knapoen", risikerede jeg at downloade noget snavs på tlf.

Så brug din sunde fornuft. Hvis noget lyder for godt til at være sandt, så er det nok fup!
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 11:22
Hvis du læser det jeg skriver så har jeg netop ikke trykket på noget, men fået virus alligevel med alle mulige reklamer der popper op når jeg bruger Safari.

Nogen der ved hvordan man renser telefonen for det?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 11:37
Jeg har heller ikke virus på min tlf. Men mener de uhensigtsmæssigheder relaterer til visse apps, hvis du bedre forstår det.
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 11:41
Jeg har ikke hentet nogen apps, besøgt nogle mærkelige hjemmesider eller trykket på nogle underlige links i mails og SMS. Jeg har intet gjort. Det er 100 år siden jeg sidst har hentet en app og min telefon har aldrig opført sig underligt. Men nu kan jeg ikke besøge en hjemmeside i Safari uden jeg får en reklame om at jeg har vundet en iPhone og jeg kan dreje på et hjul for at få ekstra gevinster.

Nogen der ved hvordan man slipper af med denne virus? Jeg har slettet alle cookies osv. men virker ikke.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 11:43
Prøv at genstarte din tlf
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 11:46
du har ikke fået virus på din Iphone, det er den hjemmeside du besøger der er blevet inficeret.
Når siden er blevet renset kommer disse pop ups ikke mere.
på Iphone kan der ikke ske noget ved at klikke på de sms links, det er kun på android.
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 11:46
Genstarte ved at tænde og slukke eller hard reset?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:

Genstarte ved at tænde og slukke eller hard reset?

Når tlf er tændt 24/7 kan den begynde at opføre sig mærkeligt. Og så hjælper det at slukke den helt og tænde igen
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 12:08
Det har jo intet med det at gøre... Der er kommet noget virus på telefonen der popper op når jeg er aktiv i Safari... En genstart virkede desværre ikke... 
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 12:30
Nu har jeg browset i 10 min på Zalando og Boozt uden der kom nogen popup. Da jeg så gik ind på Recordere så kom popup med det samme. Den linker til noget der hedder mega viral content site.

Nogle hjemmesider får den frem men andre gør ikke?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 12:50
Der kommer ikke noget på min iPhone 6S i Safari og recordere.dk. Har du nyeste sw 9.3.3 ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu