recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Virus på iPhone?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Virus på iPhone?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 15:41
har du lukket safari? altså dobbeltklik på din homeknap og skub safari op.
gå derefter i ind i indstillinger -> safari -> ryd historie og webstedsdata
 
det er ikke i safari du skal rydde historik, men i indstillinger
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 16:01
Ja jeg har været inde i indstillinger > safari > ryd historie og data men jeg kan ikke huske om jeg lukkede appen ned først ved at skubben safari op.

Har det noget at sige? Prøver lige den rækkefølge.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 16:28
Kære alle.

  1. Der er IKKE virus på recordere.dk - Hverken på forum eller vores redaktionelle sier
  2. Man kan IKKE p.t. få virus på en iPhone med mindre man har jailbreaked den.
  3. Der er nogle reklamer som vi ikke er herre over som "lader som om" at man har virus. Vi sletter dem så snart i rapporterer dem. Disse reklamer har vi dog kun oplevet på Android telefoner med visse browsere.

Bedste hilsener

recordere.dk 


Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 16:38
Tak for svar Hummel. Kan du evt. svare på hvad du tror min iPhone er ramt af så når jeg ser den popup? Eller har i kun kendskab til Android reklamer?
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 16:40
Vi har ALDRIG oplevet det på iPhone, så du må meget gerne lave et screenshot når du ser det, så vil jeg grave i det.

Kan du lige skrive hvad version af iOS og hvad iphone du kører og om du har jailbreaked din telefon.

/jens
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 17:25
Jeg kan som sagt fremprovokere denne popup ved at gå ind på www.recordere.dk eller www.golfwrx.com som er et forum for golfspillere. Det har ikke hjulpet at Indstillinger > Safari > Ryd historie og wedstedsdata.

Jeg har ikke downloadet nogle nye apps i lang tid, og jeg har ikke trykket på nogle links i SMS eller mails. Heller ikke besøgt mærkelige hjemmesider der vil sælge alt muligt til fantastiske priser. Det kom bare som et lyn fra en skyfri himmel.

Telefon: iPhone 6S
OS version: 9.3.3
IKKE Jailbreak

Men sådan her ser det ud:

Først ser jeg den her:


Så trykker jeg på "Luk" og så ser jeg det her:




Redigeret af Chrizzy - 28-Juli-2016 kl. 17:33
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:

Så trykker jeg på "Luk" og så ser jeg det her:



 

Tak for rapporten, det hjælper os meget.

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 18:14
Hej Lars,

Jeg kan ikke finde ud af om du anvender ironi eller om du mener det? skriv endelig hvis du har brug for mere viden, og skriv også gerne hvis du kommer frem til hvordan jeg kan komme af med det, for den gør det jo også på andre sider.

Alternativ må jeg vel slette min telefon og starte forfra?
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:

Hej Lars,

Jeg kan ikke finde ud af om du anvender ironi eller om du mener det? skriv endelig hvis du har brug for mere viden, og skriv også gerne hvis du kommer frem til hvordan jeg kan komme af med det, for den gør det jo også på andre sider.

Alternativ må jeg vel slette min telefon og starte forfra?

Vi mener det, for vi går videre med det hele. Det er bare et langt sejt træk.

Den popup du viste da du står i menuen på recordere.dk, kom den da du trykkede forum eller var den der da du kom ind i menuen ?
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 18:26
Okay super! er ked at jeg har sat jer i arbejde.

Den kommer når jeg enten trykker på ikonet med de 9 små firkanter for at få den dropdown frem for at komme ind i forum eller også når jeg navigerer rundt inde i forummet. På selve recordere.dk nyhedssiden har jeg ikke oplevet det, først når jeg trykker på drop down menuen for at kunne trykke på "Forum".

Det samme gør sig gældende inde på www.golfwrx.com der kommer den popup også først når jeg enten trykker på Forum eller er inde i selve forummet og den måde man skal ind på selve forummet på minder meget om hinanden ved de to hjemmesider på mobilsiden.

Måske en sammenhæng.

PS. Den gør det både i normal og privat browsing, hvis det har noget at sige og det er Safari jeg bruger.


Redigeret af Chrizzy - 28-Juli-2016 kl. 18:30
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 19:05
har selv lige haft "fornøjelsen" af at møde denne. Den er ekstremt påtrængende da du ikke har nogen som helst mulighed for at lukke siden ned uden at gå ind på selve reklamen. (det sker OGSÅ i chrome)

mega.viral-content.site går den til for at hente reklamen. Og det ser ud til at der er et firma der har fået adgang til noget affiliate adrotation med en ualmindelig påtrængende reklame. Det er IKKE andet end en reklame, men når man går ind på siden, så skal man ind i indstillinger, og rydde cookies og alt det der. Jeg fik den kun en gang og har ikke set den siden.
husk at gå i indstillinger->anonymitet->reklamer og sæt "begræns reklamesporing" - så burde den ikke kunne få lov at tracke dig på tværs af domæner. (indstillingsappen på selve telefonen!! :-))


Redigeret af claus_jac - 28-Juli-2016 kl. 19:08
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 19:28
Ah okay tak Claus... "Rart" at se jeg ikke er den eneste. Så det er fordi den følger mig at jeg også ser den på andre sider? 

Og så er det altså bare en irriterende reklame der popper op, og ikke noget at gøre med at jeg har fået noget gris på min iPhone? :) så det vil ikke hjælpe at nulstille/slette telefonen?

Vil det gøre noget at nulstille ens reklame-id?


Redigeret af Chrizzy - 28-Juli-2016 kl. 19:56
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu