|
Virus på iPhone? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
MulleB ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2013 Status: Offline Point: 745 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
har du lukket safari? altså dobbeltklik på din homeknap og skub safari op.
gå derefter i ind i indstillinger -> safari -> ryd historie og webstedsdata det er ikke i safari du skal rydde historik, men i indstillinger
|
|
![]() |
|
Chrizzy ![]() Pause fra forummet ![]() ![]() Oprettet: 17-Juli-2009 Status: Offline Point: 499 |
Ja jeg har været inde i indstillinger > safari > ryd historie og data men jeg kan ikke huske om jeg lukkede appen ned først ved at skubben safari op.
Har det noget at sige? Prøver lige den rækkefølge. |
|
![]() |
|
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3978 |
Kære alle.
recordere.dk |
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|
![]() |
|
Chrizzy ![]() Pause fra forummet ![]() ![]() Oprettet: 17-Juli-2009 Status: Offline Point: 499 |
Tak for svar Hummel. Kan du evt. svare på hvad du tror min iPhone er ramt af så når jeg ser den popup? Eller har i kun kendskab til Android reklamer?
|
|
![]() |
|
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3978 |
Vi har ALDRIG oplevet det på iPhone, så du må meget gerne lave et screenshot når du ser det, så vil jeg grave i det.
Kan du lige skrive hvad version af iOS og hvad iphone du kører og om du har jailbreaked din telefon. /jens
|
|
|
|
![]() |
|
Jeg kan som sagt fremprovokere denne popup ved at gå ind på www.recordere.dk eller www.golfwrx.com som er et forum for golfspillere. Det har ikke hjulpet at Indstillinger > Safari > Ryd historie og wedstedsdata.
Jeg har ikke downloadet nogle nye apps i lang tid, og jeg har ikke trykket på nogle links i SMS eller mails. Heller ikke besøgt mærkelige hjemmesider der vil sælge alt muligt til fantastiske priser. Det kom bare som et lyn fra en skyfri himmel. Telefon: iPhone 6S OS version: 9.3.3 IKKE Jailbreak Men sådan her ser det ud: Først ser jeg den her: Så trykker jeg på "Luk" og så ser jeg det her: Redigeret af Chrizzy - 28-Juli-2016 kl. 17:33 |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
Hej Lars,
Jeg kan ikke finde ud af om du anvender ironi eller om du mener det? ![]() Alternativ må jeg vel slette min telefon og starte forfra?
|
|
![]() |
|
Vi mener det, for vi går videre med det hele. Det er bare et langt sejt træk. Den popup du viste da du står i menuen på recordere.dk, kom den da du trykkede forum eller var den der da du kom ind i menuen ?
|
|
|
|
![]() |
|
Okay super!
![]() Den kommer når jeg enten trykker på ikonet med de 9 små firkanter for at få den dropdown frem for at komme ind i forum eller også når jeg navigerer rundt inde i forummet. På selve recordere.dk nyhedssiden har jeg ikke oplevet det, først når jeg trykker på drop down menuen for at kunne trykke på "Forum". Det samme gør sig gældende inde på www.golfwrx.com der kommer den popup også først når jeg enten trykker på Forum eller er inde i selve forummet og den måde man skal ind på selve forummet på minder meget om hinanden ved de to hjemmesider på mobilsiden. Måske en sammenhæng. PS. Den gør det både i normal og privat browsing, hvis det har noget at sige og det er Safari jeg bruger.
Redigeret af Chrizzy - 28-Juli-2016 kl. 18:30 |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
har selv lige haft "fornøjelsen" af at møde denne. Den er ekstremt påtrængende da du ikke har nogen som helst mulighed for at lukke siden ned uden at gå ind på selve reklamen. (det sker OGSÅ i chrome)
mega.viral-content.site går den til for at hente reklamen. Og det ser ud til at der er et firma der har fået adgang til noget affiliate adrotation med en ualmindelig påtrængende reklame. Det er IKKE andet end en reklame, men når man går ind på siden, så skal man ind i indstillinger, og rydde cookies og alt det der. Jeg fik den kun en gang og har ikke set den siden. husk at gå i indstillinger->anonymitet->reklamer og sæt "begræns reklamesporing" - så burde den ikke kunne få lov at tracke dig på tværs af domæner. (indstillingsappen på selve telefonen!! :-))
Redigeret af claus_jac - 28-Juli-2016 kl. 19:08 |
|
![]() |
|
Ah okay tak Claus... "Rart" at se jeg ikke er den eneste. Så det er fordi den følger mig at jeg også ser den på andre sider?
Og så er det altså bare en irriterende reklame der popper op, og ikke noget at gøre med at jeg har fået noget gris på min iPhone? :) så det vil ikke hjælpe at nulstille/slette telefonen? Vil det gøre noget at nulstille ens reklame-id?
Redigeret af Chrizzy - 28-Juli-2016 kl. 19:56 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |