recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vis mig din ARC og jeg skal vise dig min.... (ARC)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vis mig din ARC og jeg skal vise dig min.... (ARC)

Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vis mig din ARC og jeg skal vise dig min.... (ARC)
    Sendt: 18-Januar-2013 kl. 13:14
Hej

Da jeg selv har erhvervet mig et Anthem produkt, nærmere en Anthem MR300, som jo er udstyret med det anerkendte kalibreringsværktøj - ARC (Anthem Room Correction), så tænkte jeg, at det kunne være brugbart med en tråd for erfaringsoverførsel og gode råd fra bruger til bruger. Synes at det er synd, hvis alle guldkorn forsvinder i alle de forskellige private tråde.......

Dette kan bruges til alt fra bare at vise sine målinger frem, spørge efter gode råd angående teknikken og opsætningen af ARC, spørge efter andres meninger om ens kurver, evaluering af kurver og eventuelle forbedringsforslag - feks akustiske tiltag, som måske kunne hjælpe, links til gode sider?
Man må gerne uploade sin første måling og efterfølgende målinger, eftersom at I skifter udstyr eller forbedrer jeres lytte-rum. 

Anyway, jeg skal starte ud og uploade mine kurver, og så kan I andre jo følge trop, hvis I kan se fornuften i denne erfaringsoverførsel og vil dele jeres tanker og erfaringer med ARC.

Mvh
LBA75
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2006
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 13:15
Hej

Her er mit første forsøg med ARC.
Har ikke ændret på noget i setup, så ARC blev kørt med basic setup. Ved at nogle reducerer "arbejdsområdet" til feks 500hz, men da dette var første gang - så fik den lov at passe sig selv Smile

Der er ikke foretaget akustiske tiltag i rummet endnu, men det kommer i fremtidige versioner af min hjemmebio.  Subben er plasseret ganske fornuftigt, men mine fronter står ovenpå en hård bordplade, som jo langt fra er optimalt 

Here goes:

Target fra ARC:

Sidst indstillinger i Anthem:

Dette var mine kurver..... 
Subwoofer ser sgu godt ud, men der skal arbejdes lidt med de andre.
Som nævnt er mine fronter ikke optimalt pladseret - men de bliver de.
De samme gælder mine surrounds.... men der er jeg lidt i tvivl om bedste pladserin... det må jeg arbejde lidt med!

Kom endelig med meninger, forslag og tips til forbedringer Smile

Mvh
LBA75

Redigeret af LBA75 - 18-Januar-2013 kl. 17:34
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 13:30
Hvad bruges response cutoff til? Jeg ved hvad den bruges til i forhold til LFE signalet, men hvilken funktion har det at bruge response cutoff med f.eks centeren?

MVH
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Maj-2011
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 19:09
Vil prøve at uploade mine målinger i løbet af weekenden
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 21:30
en super ide, jeg følger trop snart! Smile
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 00:48
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Hvad bruges response cutoff til? Jeg ved hvad den bruges til i forhold til LFE signalet, men hvilken funktion har det at bruge response cutoff med f.eks centeren?

MVH
Funktionen er det samme som et x-over filter
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 07:47
Virkelig flot kurve på subwooferen
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

MVH

OK? Stadig lidt forvirret. Jeg synes teksten i boksen ovenfor beskriver noget andet, men jeg kan ikke tyde hvad meningen er. Du skriver "x-over filter". Jeg går ud fra at du mener delefilter beregnet til bas redirect til subwooferen, men der står jo i boksen at "response cutoff" ikke er delefrekvenser, men en del af EQ-systemet.

Findes der ikke en ARC manual et sted? Jeg kan ikke finde den og der står ikke noget i MRX manualen eller d2v manualen.

MVH
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 09:47
Nogen der har stødt på at anthem room correction programmet ikke kan åbne sine gemte målinger, den siger invalid file
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 09:48
Sorry invalid file format skriver programmet
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 11:12
Hvordan ligger i andre billeder ind på recordere, jeg gemmer somregl billederne via facebook, og derefter uploader jeg til recordere.
Her er mine sidste målinger, håber i kan tyde hvad der står.

Redigeret af martin_p - 19-Januar-2013 kl. 11:25
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 11:20

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

MVH

OK? Stadig lidt forvirret. Jeg synes teksten i boksen ovenfor beskriver noget andet, men jeg kan ikke tyde hvad meningen er. Du skriver "x-over filter". Jeg går ud fra at du mener delefilter beregnet til bas redirect til subwooferen, men der står jo i boksen at "response cutoff" ikke er delefrekvenser, men en del af EQ-systemet.

Findes der ikke en ARC manual et sted? Jeg kan ikke finde den og der står ikke noget i MRX manualen eller d2v manualen.

MVH

Funktionen er den samme som redirectet bas's.
Til top

Besvar Besvar Side  123 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu