|
Vis mig din ARC og jeg skal vise dig min.... (ARC) |
Besvar ![]() |
Side <1234 8> |
Forfatter | |
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg hader min bas kurve, men tror det kan løses ved at gøre noget ved loftet. Kan se jeg har sat subben til 80hz og ikke 120hz som nævnt tidligere
|
|
![]() |
|
LBA75 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-September-2006 Status: Offline Point: 484 |
Nej, det har jeg ikke oplevet - virker programmet ellers? Mvh LBA75
|
|
![]() |
|
LBA75 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-September-2006 Status: Offline Point: 484 |
Angående Martin_p` kurver.....
På Left Front & Right Front ligger begge målte kurver højt fra 20 - 130hz..... Hvad kan være årsag til dette? Hvad kan man akustisk gøre for at afhjælpe? Der er forholdsvis stor forskel på de "laveste" målinger af Left surround og Right surround..... hvordan er pladseringen af disse? Er de monteret meget forskelligt i rummet? Mvh LBA75 |
|
![]() |
|
KennyIver ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 31-Maj-2011 Sted: Herning Status: Offline Point: 1073 |
Ja Martin, den bas ser noget vildt ud :) også den peak på 100 hz på begge fronte. Hvor lang afstand har de til siderne og bagvæggen?
|
|
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne |
|
![]() |
|
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
Ehm kan heller ikke forstå hvorfor der er så stor forskel mellem begge surround kanalerne, da de hænger lige langt fra sweetspot, det er første gang der har været så stor forskel. Mht. front L og R står de 70 cm fra bagvæg til midt højtaler og fra side væg 47 cm. Center står 46 cm fra bagvæg til midt center højtaler. Subwooferne står 18 cm fra bagvæg til bag subwoofer og 40 cm til midt.
|
|
![]() |
|
Ps. har ordnet problemet med at den skrev invalid file format. Der skulle bare en lille opdatering til af ARC programmet ;)
|
|
![]() |
|
KennyIver ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 31-Maj-2011 Sted: Herning Status: Offline Point: 1073 |
konge
![]() Jeg synes ikke at mit program har bedt om en opdatering? skulle du gå ind og søge efter en? nej, det med dine baghøttalere ser også mærkeligt ud! ![]() |
|
Setup:
|
![]() |
|
Jeg blev ikke bedt om at skulle opdatere, men den version jeg havde liggende, var åbenbart ikke den nyeste.
P.las og Otto må meget gerne blande sig i div samtaler og komme med forbedrings forslag til placering af højtalere og subs, plus indstillinger af ARC for optimal resultat.
|
|
![]() |
|
Her er guldkorn og masser af info.
læs de første par sider og de links der henvises til og du får en god viden omkring ARC http://www.avsforum.com/t/1289533/anthem-mrx-receivers-300-500-700-owners-thread-tweaking-guide Og der er masser af erfaring hvis i læser videre
![]() |
|
Setup:
|
![]() |
|
Jeg har leget lidt med at ramme 75 db ved hver højttalere med en testtone. Men jeg er virkelig forvirret over at min anthem mrx300 har sat subwooferen til -9 i level adjusting efter sidste ARC men når jeg måler subwooferen er jeg ikke i nærheden af 75 db. jeg er nærmere 60. Samtidig er min subwoofer sat i ret lav i volume. Så jeg har resat subwooferen og den er væsentlig højere end før og jeg er nu på de 70 db. Jeg har hørt fra flere at ARC skruer meget ned for subwooferen, men jeg troede ikke det var så meget. min front højttalere skal skrues 3 db ned og jeg skal igang med en ny ARC, men inden da vil jeg skrue min subwoofer yderlig op for at ramme de 75 db. Men jeg er kommet i tanke om at ARC kun kan justere subwooferen med 12 db op og ned fra 0. Når den stod på -9 før, hvad pokker vil den så gør nu? ![]() Har i nogen råd, eller indvendinger til det jeg tænker at gør? Og er jeg rigtig eller helt forkert på den? |
|
Setup:
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Hvilken testtone bruger du. Og hvad måler du med? |
|
![]() |
|
Ehm, hvilke andre test toner kan man da vælge? Min bruger den samme til alle enheder.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |