recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vis os dit wallmount til Samsung F8005
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vis os dit wallmount til Samsung F8005

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Dakota Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Oktober-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dakota Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vis os dit wallmount til Samsung F8005
    Sendt: 09-September-2013 kl. 14:15
Da jeg købte mit Samsung UE55F008, brugte jeg rigtig lang tid på at finde et passende wallmount. Og tredje gang var lykkens gang.

Først prøvede jeg et Samsung WMN3000BX, men det passede ikke korrekt til tv'et:

Derefter et Samsung WMN350M, som passede, men gjorde at tv'et kom til at sidde utroligt langt ude fra væggen, på grund af de store afstandsskiver, der skulle monteres bag på "kassen", nederst på tv'et.

Slutteligt endte jeg med et magnetbeslag fra Eholms, som jeg er meget tilfreds med:

Der følger afstandsskiver på hhv. 5mm og 10mm med, så der kan komme luft ind bag "kassen" og kablerne kan føres ud under tv'et. Selve installationen er nem at foretage og tv'et kan sættes i vater, efter det er monteret. Det kan klart anbefales.

Her er et par billeder efter installationen.






Redigeret af Dakota - 09-September-2013 kl. 14:15
Til top
aznhandles Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aznhandles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 01:21
Det ser jo godt ud! Hvor mange huller fik D lavet på væggen?
Til top
Dakota Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Oktober-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dakota Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af aznhandles aznhandles skrev:

Det ser jo godt ud! Hvor mange huller fik D lavet på væggen?
Wallmountet monteres med fem (små) skruer i væggen - en i midten til centrering af stålpladen magneten skal hænge på og de fire andre i hjørnerne. Skruer, rawlplugs, afstandsskiver mv. medfølger. 

Alt i alt synes jeg det er et fint produkt - det kan klart anbefales.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af Dakota Dakota skrev:


Oprindeligt skrevet af aznhandles aznhandles skrev:

Det ser jo godt ud! Hvor mange huller fik D lavet på væggen?

Wallmountet monteres med fem (små) skruer i væggen - en i midten til centrering af stålpladen magneten skal hænge på og de fire andre i hjørnerne. <span style="line-height: 1.4;">Skruer, rawlplugs, afstandsskiver mv. medfølger. </span>
<span style="line-height: 1.4;">
</span>
<span style="line-height: 1.4;">Alt i alt synes jeg det er et fint produkt - det kan klart anbefales.</span>


Ja, det fremgår af linket.

Mon ikke han mener antallet af huller i alt, da du er på dit tredie vægophæng.
Til top
Dakota Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Oktober-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dakota Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Ja, det fremgår af linket.  Mon ikke han mener antallet af huller i alt, da du er på dit tredie vægophæng.
Ah, på dén måde. De andre mounts blev ikke monteret på væggen, kun på tv'et og så blev afstanden bagud målt.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 11:57
Hvad er chancen for at magneterne forstyrrer noget i elektronikken?
Beslaget er jo virkelig simpelt. Men et eller andet sted, så undre det mig, at der er behov for magneter. Helt seriøst, hvor mange af jer "rykker" på jeres væg-hængt TV, når det endelig hænger der? Det skulle da lige være under rengøring. Men hvis den kun hængte i krogen, så ville det tage et split sekund at sætte det på plads.

En anden detalje som bekymre mig lidt i det beslag. Hvad hvis man som mig har fronthøjtaler hængende over tv med ledningen gående ned? Er der plads til en rimelig højtalerledning rundt og vægpladen? Så vidt jeg kan læse, så er pladen kun 6mm tyk/tynd.

Udover det, så synes jeg beslaget er genialt! Og trods ovenstående "problemer", så overvejer jeg det selv nu, for ligesom dig, så synes jeg ikke Samsung´s eget WNM300BX funger skide godt. Hos mig hænger bunden længere ude fra væggen end toppen, hvilket giver den mest ekstreme dårlige vinkel på en fladskærm. Jeg har "tvunget" toppen ud med nogle hoppebolde mellem væg og TV Embarrassed

Til top
Dakota Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Oktober-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dakota Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hvad er chancen for at magneterne forstyrrer noget i elektronikken?
Det skal jeg ikke kunne sige. 

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Beslaget er jo virkelig simpelt. Men et eller andet sted, så undre det mig, at der er behov for magneter. Helt seriøst, hvor mange af jer "rykker" på jeres væg-hængt TV, når det endelig hænger der? Det skulle da lige være under rengøring. Men hvis den kun hængte i krogen, så ville det tage et split sekund at sætte det på plads.
Jeg vil tro at hvis der kun skulle være en "krog", skulle denne være markant større og dybere og det er derfor man bruger magneterne som supplement, for at holde mountet så tyndt som muligt. Samtidig er det altså meget nemt at sørge for det er i vater, efter montering, pga. magneterne.

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

En anden detalje som bekymre mig lidt i det beslag. Hvad hvis man som mig har fronthøjtaler hængende over tv med ledningen gående ned? Er der plads til en rimelig højtalerledning rundt og vægpladen? Så vidt jeg kan læse, så er pladen kun 6mm tyk/tynd.
Det burde der ikke være noget problem i overhovedet.

PS: Det skal lige siges jeg ikke har noget med Eholms at gøre overhovedet, jeg synes bare det er et fint beslag.
Til top
theman7979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2009
Status: Offline
Point: 119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér theman7979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 14:38
Har også 2 Eholm beslag derhjemme og synes de er geniale!

Dakota: Hvorfor køber du verdens tyndeste beslag og så bruger afstandsskiver? Giver ingen mening
Til top
Dakota Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Oktober-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dakota Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af theman7979 theman7979 skrev:

Dakota: Hvorfor køber du verdens tyndeste beslag og så bruger afstandsskiver? Giver ingen mening
Hvordan vil du ellers få plads til ledningerne på dét tv, uden at ødelægge dem? Jeg har 3x HDMI, 1x digital audio, RJ-45 og powerkabel. Det fylder en del.
Til top
theman7979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2009
Status: Offline
Point: 119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér theman7979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 15:40
Du har helt ret - men hvorfor så bruge penge på verdens tyndeste beslag?

Til top
Dakota Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Oktober-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dakota Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af theman7979 theman7979 skrev:

Du har helt ret - men hvorfor så bruge penge på verdens tyndeste beslag?
Fordi dette beslag tillader 5mm mellem bunden af tv'et og væggen, mens de andre beslag jeg har testet har minimum det dobbelte. Undskyld, men kværulerer du ikke lidt rigeligt lige nu? Synes det er ret oplagt, hvor jeg har valgt det beslag.
Til top
theman7979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2009
Status: Offline
Point: 119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér theman7979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af Dakota Dakota skrev:


Oprindeligt skrevet af theman7979 theman7979 skrev:

Du har helt ret - men hvorfor så bruge penge på verdens tyndeste beslag?
Fordi dette beslag tillader 5mm mellem bunden af tv'et og væggen, mens de andre beslag jeg har testet har minimum det dobbelte. Undskyld, men kværulerer du ikke lidt rigeligt lige nu? Synes det er ret oplagt, hvor jeg har valgt det beslag.


Undskyld hvis du føler dig trådt på? - var ikke min mening.

Det er simpel research da jeg selv skal have et ekstra tv op på væggen, hvor der også skal føres kabler ud i bunden af tv'et.



Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu