recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VISA-kort misbrugt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVISA-kort misbrugt

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Emne: VISA-kort misbrugt
    Sendt: 21-Juni-2009 kl. 01:11
Sådan en gang p.. , mit VISA-kort er blevet misbrugt!!!!

Hvordan det har været muligt fatter jeg ikke.

Opdagede det da jeg kontrollerede min konto.

Transaktioner foretaget til betfair, hvilket jeg aldrig nogensinde har været inde på.

Har sgu lyst til at pløkke knæskallerne af de møghunde.....
Til top
Speednut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-April-2008
Sted: Skive, Danmark
Status: Offline
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 02:03
Det er fandme surt 

Jeg var selv ude for det samme for omkring 2 år siden. Tjekkede webbank, hvor jeg ved at der stod omkring 16.000 på, og så opdage at den var på -16.000 kr. Tror det var omkring 32.000 kr ialt.

En eller anden synes, jeg skulle bruge mine penge til bil udstyr fra england, selvom jeg ikke ejer nogen bil. Da min mor arbejder i min bank, fik hun nogen til at prøve, at ringe til det firma, hvor der blev bestilt vare fra. Jeg håbede de kunne nå at stoppe forsendelsen. Men det måtte de åbenbart ikke, når de ikke havde hørt noget fra politiet. Jeg blev også rasende, og fik selvfølgelig kortet spæret med det samme. Fik det anmeldt til politiet, og banken gav mig midlertidig pengene tilbage, indtil politiet havde efterforsket nærmere, og fik snakket med banken. Efter nogle måneder fik jeg så pengene retur, og banken fik dem tilbage.

Siden da, har jeg gjort det til en vane, at tjekke min konto hver dag. Håber fandme de fangede svinet, jeg fik ikke en skid mere at vide, om det var blevet opklaret.

Der er ingen, der skal nasse på mine surt optjente penge og slippe afsted med det
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 05:16
I sådan en situation er det jo "bare" at anmelde det til
politiet og til banken, hvorefter du får dine penge tilbage
af PBS. Det kræver selvfølgeligt at banken/PBS tror på at
det er et misbrug, men det skulle der ikke være de store
problemer med sålænge det er realistisk.


Håber at sagen snart kommer i orden for dit vedkommende,
for det er sgu en trist situation at stå i .
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 07:26
Jeg har også lige fået foretaget nogle hævninger på mit visa kort som jeg ikke kan genkende. 7 hævninger for i alt ca 1000,-

Var nede i banken i fredags og lave en indsigelse, og fik lukket mit kort.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24662
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 09:58
I skulle vel ikke have handlet på nogen af de samme hjemmesider for nylig? Det er mere om der er nogen vi skal undgå.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 10:55
Ja lad os få de skyldige frem i lyset.
Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 11:04
Siden shopto.net er blevet hacket og mange, fra forskellige lande, har "købt" alt muligt ubrugligt.
Til top
saaby Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 13:28

Så kan jeg bedre forstå at min kones Dankort blev lukket. Det var det kort vi havde registreret ved køb fra Shopto.net...

Banken havde fået besked fra PBS om at der var forsøgt "mistænkelige transaktioner" på kortet, så de lukkede det automatisk. Har tjecket kontoen, og umiddelbart er der ikke noget jeg ikke kan genkende

Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 13:35
Hmm jeg har også fået lukket mit Visa kort, da jeg havde 3 transaktioner som jeg ikke kendte til, alle 3 iøvrigt fra Canada, og sjovt nok har jeg også handlet hos Shopto.net dog i Januar, men det ligner en tanke 

Havde iøvrigt en rigtig dårlig oplevelse med politiet. Ringede til dem for at anmelde de 3 transaktioner, men fik at vide det kunne ikke gøres over telefonen.
Tog så ned på stationen dagen efter, hvor de nægtede at tage imod anmeldelsen idet de mente at banken var den forurettede. Lettere frustreret ringede jeg til banken, men de kunne ikke gå videre med min sag, FØR der lå en kvittering fra politiet at jeg havde anmeldt sagen. Ringede igen til politiet som stadig nægtede, og fra at være lettere frustreret blev jeg nu ganske vred, ringede herefter IGEN til banken som så foreslog at jeg skulle skrive en skriftelig anmeldelse og sende den til politiet, for en skriftelig anmeldelse kan de ikke nægte.
Så det gjorde jeg og ca. 6 uger efter jeg opdagede svindlen, fik jeg mine penge igen.

Politi reform min bare


Redigeret af mufcdk1974 - 21-Juni-2009 kl. 13:43
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 13:44
Må være derfor at der har været hævet på mit kort. Har nemlig handlet på shopto for nyligt
Til top
Callie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2005
Sted: Vestamager
Status: Offline
Point: 563
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 13:49

Nu da tråden er oprettet under jura, vil jeg da gerne oplyse, at den relevante bestemmelse for denne problemstilling er § 11 i lov om visse betalingsmidler. Så kan I også få vished om, at I bliver dækket af jeres bank, der er udstederen af Jeres kort, hvis I intet kan bebrejdes.

Link: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=26827

Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 17:15
Lad os konkludere at der i hvert fald skal holdes en pause fra shopto, og til andre der har handlet der de sidste par måneder, hold godt øje med kontoen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu