recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VISA-kort misbrugt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVISA-kort misbrugt

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Callie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2005
Sted: Vestamager
Status: Offline
Point: 563
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af morten_b morten_b skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

• bekendt med sagen, skal tilbageføre beløbet på din konto.

Jeg har svært ved at forestille mig, at du har færre rettigheder ved helt uberettigede hævninger, end du ifølge ovenstående har efter en delvist uberettiget hævning.

Du har også helt ret.

"Er kortindehaveren allerede blevet debiteret for transaktionen, skal det omtvistede beløb straks tilbageføres til kortindehaveren."

Pkt. 5 i vejledningen:
http://www.forbrug.dk/forbrugerombudsmanden/sager-og-retning slinjer/retningslinjer/bml-retningslinjer/fjernsalg-og-brug- af-betalingskort/

At sætte en betaling i bero relaterer til rigtige kreditkort og ikke debetkort som Visa/Dankortet.

Jeg er enig.

Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 22:26
Så du er enig med morten_b, som giver mig ret. Men du er ikke enig med mig. Spændende.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Point: 24766
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 06:56

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Det kunne da være sjovt at høre om hans j og speednut, også har handlet der. For så er det da lige før man er nødt til at få nyt kontonummer, bare for at være lidt mere sikker.

Jeg har tidligere handlet hos shopto.net, det er dog længe siden, shopto.net har lukket min konto, da jeg ikke har brugt den i flere måneder, men er de blevet hacket, så kan de jo får mine kortoplysninger alligevel, men fatter stadigvæk ikke hvordan de så har fået de fire sikkerhedstal .

Det er bare lidt betænkligt, at så mange tidligere kunder hos shopto har fået trukket penge.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Callie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2005
Sted: Vestamager
Point: 563
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 08:49

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Så du er enig med morten_b, som giver mig ret. Men du er ikke enig med mig. Spændende.

Nu vil jeg ikke være alt for pædagogisk, men det sker, at jeg bliver klogere og ændrer opfattelse - nogle af os kan  Hvis du kigger tilbage i tråden, så kan du se, at jeg har erkendt, at jeg misforstod den del af reglerne, der omhandler debit- og kreditkort.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 09:40

Jeg har tidligere handlet hos shopto.net, det er dog længe siden, shopto.net har lukket min konto, da jeg ikke har brugt den i flere måneder, men er de blevet hacket, så kan de jo får mine kortoplysninger alligevel, men fatter stadigvæk ikke hvordan de så har fået de fire sikkerhedstal .

Hvilke sikkerhedstal? Hvis det er den ekstra kode (CVV) som står bag på kortet, har du vel indtastet den ved et køb, og butikken har gemt disse oplysninger i en database som er blevet hacket. I øvrigt kan man bruge kort mange steder uden CVV koden.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 09:42

Det er bare lidt betænkligt, at så mange tidligere kunder hos shopto har fået trukket penge.

Tjaaah, de har vel mistet hele deres database. Det sker en gang i mellem. Det skete for DVD Crave for to år siden, og DVD Pacific har også været udsat for denne engang (mindst 5 år siden).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 09:44

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Tjaaah, de har vel mistet hele deres database. Det sker en gang i mellem. Det skete for DVD Crave for to år siden, og DVD Pacific har også været udsat for denne engang (mindst 5 år siden).

Hvad gør selskaberne, hvis/når de finder ud af det? Advarer de deres kundekreds?

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 09:50

Hvad gør selskaberne, hvis/når de finder ud af det? Advarer de deres kundekreds?

Jeg har aldrig fået besked om, de har været hacket (shopto.net).
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 09:51

Hvis de er fornuftig, så gør de vel.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 09:55

Jeg har aldrig fået besked om, de har været hacket (shopto.net).

Det er sku for dårligt.

Jeg er da lidt nervøs, for der er da en del steder som gemmer ens kortnummer. Jeg har da bla. gemt hos amazon. Og der kan man vist gemme mere end et kort, og så skifte efter hvilket man vil have trukket fra. Det kan også være dvd.co.uk, men der er et af de to.

Det er da lige før jeg ikke tør have et registreret.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 09:59

Bankerne (rettere: PBS) spærrer normalt alle kort der har været brugt i butikken, når de bliver opmærksom på den type sager. Sig eventuelt til banken at I har hørt  med at XXX har fået hacket sin database med kundeoplysninger.

Redigeret af JesperLund - 22-Juni-2009 kl. 10:01
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 10:04

Bankerne (rettere: PBS) spærrer normalt alle kort der har været brugt i butikken, når de bliver opmærksom på den type sager. Sig eventuelt til banken at I har hørt  med at XXX har fået hacket sin database med kundeoplysninger.

Det har shopto, så desværre ikke gjort. Så de burde jo straffes for et eller andet.

Mvh
Flemming Larsen
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu