|
Vække computer efter "slumre" uden logon skærm? |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
mrdoc22
Bruger Oprettet: 12-December-2018 Status: Offline Point: 101 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der skal være kodeord på brugeren for at denne indstilling "kræv logon" viser sig.
(Kan bare være 1234) For at komme forbi at indtaste på logind billedet kan man bruge "AutoLogon":
Redigeret af mrdoc22 - 02-Februar-2023 kl. 17:57 |
||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvilket er derfor jeg skrev, det jeg skrev. |
||
Benny From
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 852 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
På win 10, skal du nok ind i strømstyring - vælg hvornår skærmen skal slukkes - nederst står der, skift avancerede strømindstillinger - så popper der et skilt op størmstyring, åben slumre, åben gå i dvale indstilling ALDRIG
|
||
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
# Benny From. Alle disse indstilinger med sluk skærm, hvornår computeren automatisk skal gå i slumre tilstand osv. sætter jeg altid til "aldrig". Men det er når jeg selv sætter computeren i slumretilstand og så kommer tilbage til den og skal vække den igen. Så i stedet for at åbne Windows direkte "hvor jeg slap", så åbner den med en logon skærm, hvor jeg så først skal trykke med musen for at aktivere logon og så trykke på logon. Og jeg ville gerne at den bare åbner Windows direkte "hvor jeg slap".
|
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
Benny From
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 852 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du skriver, at du sætter , slumretilstanden til aldrig - jeg har sat slumring efter, 10 min. - og dvale står til, aldrig
Med denne indstilling på min pc, kommer jeg altid tilbage til det skærmbillede, som var tilstede da pc´en gik i slumre tilstand, uden at få login
|
||
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
|
# Benny: Uanset om jeg sætter den til 5 timer, 1 time eller 10 minutter, virker det ikke og jeg får stadig en logonskærm når jeg har sat computeren til at slumre og når jeg vækker den igen.
Autologon virker heller ikke efter hensigten mht. slumretilstanden. Netplwiz virker heller ikke efter hensigten. Så resultatet er nu at nu skal jeg skrive et password, når jeg vil vække computeren efter "slumre". Bemærk iøvrigt at jeg hele tiden og stadigvæk, ikke skal indtaste password når jeg tænder for computeren eller genstarter den. Well - det tror jeg ikke i hvert fald. Skal lige prøve at slukke computeren og tænde den igen.
|
||
Thorvald. |
||
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
|
Korrekt:
Password når jeg tænder for computeren: Nej. Password når jeg tænder for computeren efter "slumre": Ja. Nå ok - måske er det bare sådan det er. Men I kender sikkert godt når tingene ikke virker på samme måde som "før". så forsøger man ofte at få det til at virke som "før".
|
||
Thorvald. |
||
bimmerarnold
Ny bruger Oprettet: 28-November-2021 Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
har du en pauseskærm aktiveret under denne er der et punkt der hedder "vis logonskærm ved fortsættelse"
|
||
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hmmm ok, jeg fandt den. Jeg har ikke pauseskærm aktiveret og vis logonskærm ved fortsættelse er ikke krydset af.
Under låseskærm er der noget med vis låseskærmens baggrundsbillede på logonskærmen og den er slået til. Men det har vel ikke rigtigt noget at gøre med at smutte udenom logonskærmen, kun hvad der skal vises på den?
|
||
Thorvald. |
||
steyr
Junior bruger Oprettet: 11-November-2004 Sted: Danmark Status: Offline Point: 49 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
JørgenT har allerede angivet den rigtige løsning.
Du kan ikke se muligheden, da du ikke har sat et password for din konto. Det skal du have gjort. Herefter skal du bruge fltk's tip opkring netplwiz. Hvis ikke du får vist muligheden "Users must enter a user name and password to use this computer" når du kører netplwiz - så følg vejledningen nederst i det fltk linker til. Når du har gjort det - så bør du få vist den indstilling, som JørgenT har vist i sit skærmdump. |
||
mrdoc22
Bruger Oprettet: 12-December-2018 Status: Offline Point: 101 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Prøv at indtaste i en Admin kommandoprompt:
powercfg /SETACVALUEINDEX SCHEME_CURRENT SUB_NONE CONSOLELOCK 0 Og se om det ikke er skiftet.
|
||
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
|
#mrdoc22: Ok, det vil sige windows + R, kopiere din streng ind og tryk enter. Prøvede derefter at slumre computeren og efter et par minutter at vække den med musen igen. Virkede ikke - logon skærm igen.
|
||
Thorvald. |
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |