|
Værdi af nyt LG OLED55B6V 55" |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | ||||
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
http://www.elgiganten.dk/cms/garanti-og-servicevilkar/garanti-og-servicevilkar/#
Reklamation og garantiI overensstemmelse med købelovens regler ydes du som forbruger 24 måneders reklamationsret på alle varer. |
||||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||||
zulfo
Moderator gruppe Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det var netop det jeg linkede til - der er tale om reklamationsret, ikke garanti. Men vi er vist ret meget off topic
|
||||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||||
Mads Sørensen
Super bruger Oprettet: 09-August-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg kan ikke finde noget omkring garanti på elgigantens hjemmeside, så det er nok væk som du siger... Men da jeg købte tv der for nogle måneder siden, der fik jeg som nævnt 6 måneders garanti... Jeg fandt dog en lille smule som de yder udover den lovpligtige reklamationsret Her |
||||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Mange butikker har den holdning, at de kalder de 6 første måneder, hvor formodningsreglen gælder for garenti. Men det er forkert, For at de må kalde det garenti, så skal det dække mere end der står i købeloven vedr. reklamationsret.
Redigeret af PerW - 14-Marts-2017 kl. 10:47 |
||||
Mads Sørensen
Super bruger Oprettet: 09-August-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
|
||||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jo, du har fået 6 måneders garenti. Men det er bare formodningsreglen de betegner som garenti!
|
||||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det må du jo så ha et stykke papir på! Ellers vil jeg sige du har misforstået termerne. Elgiganten gir ikke garanti, men 24 mdrs reklamation, hvoraf de første 6 mdr er efter formodningsregelen. Dvs hvis apparatet svigter inden 6 mdr, er du bedre stillet end i den resterende tid. |
||||
zulfo
Moderator gruppe Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Okay, begrebet garanti findes stadig - men ikke hos Elgiganten. Du har 2 måneders reklamationsret med 6 måneders formodningsregel. Du har så valgt at tolke de 6 måneder som garanti, eller også har sælgeren hos Elgiganten været smart, og brugt udtrykket "at det jo er som i gamle dage, men en slags garanti".
Der står ikke noget specielt. Det eneste de yder som er specielt, er 14 dages returret også ved køb i butikken... |
||||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||||
Deaster
Bruger Oprettet: 29-Maj-2006 Status: Offline Point: 150 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hvad er det for nogle gamle dage og garanti der hele tiden bliver nævnt, der har aldrig nogensinde være garanti i købeloven, heller ikke i "gamle" dage.
|
||||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8641 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Nej, før var der ikke engang en formodningsregel. |
||||
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |