recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Værdien af brugeranmeldelser 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVærdien af brugeranmeldelser 

Besvar Besvar Side  <1234 10>
Forfatter
Besked
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 19:15
Jeg vil også ønske at Hother lige trækker vejret en enkelt gang mere...

En brugeranmeldelse er noget andet end en et teknisk dybdegående analyse af et produkt, og i mine øjne kan man sagtens have begge dele på forsiden!

Når Nikolaj Sonne anmelder produkter i So Ein Ding (og det er sgu endda på TV!!) så gør han det også som bruger - han tester hvad produktet kan, og giver brugeren af funktionalitet, sat op mod tidligere eller lignende produkter, og baseret på dem, og sammenholdt med de tekniske analyser som andre så laver, kan man så gå ud og købe det produkt man nu synes giver mest mening.

Det er et faktum at folk køber produkter af forskellige årsager - nogen går efter de fede features, nogen går efter de tekniske specifikationer og andre går efter designet, og det er svært at dække det hele ind i en enkelt "anmeldelse".

Jeg hilser brugeranmeldelser MERE end  velkommen, også som officielle anmeldelser - så længe at jeg kan læse at anmelderen forholder sig til ting han faktisk ved noget om, og det kan man som regel læse!

Så for mig har de enorm stor værdi (lige som So ein Ding har det!)
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7082
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 19:21
Helt enig med zulfo

Jeg nyder at læse brugeranmeldelserne her på recordere.   

Så forsæt det gode arbejde.

Hans 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 19:22
Utak er Verdens løn - shame on you Dead
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Tak for et godt og konstruktivt indslag.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Tak for et godt og konstruktivt indslag.
Ja og!
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Point: 24766
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Helt enig med zulfo

Jeg nyder at læse brugeranmeldelserne her på recordere.   

Så forsæt det gode arbejde.

Hans 
Ja, vi er nogen, der godt kan nyde andres gode arbejde.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 19:33
Hother der er jo ingen der har nævnt dig i denne diskussion:)

Nu truer du igen med at holde op med at anmelde.. Du har før truet med både at forlade forummet og også engang som anmelder. Jeg forstår ikke hvorfor du ikke lige tager en slapper inden du kommer med tomme trusler. Det er intet ondt ment mod dig som person, men jeg er imod trusler og advarlser uden konsekvenser.

Jeg synes brugeranmeldelser er en god ting og jeg kan sagtens selv finde ud af at sortere "over-positivitet" fra da den nye ejer selvfølgelig ikke vil rakke vildt meget ned på sit nye grej eller grej som er VENLIGT udlånt af en kendt forhandler. (dette er ikke møntet på en besmtet person!)

I skal da have tak for et godt stykke arbejde som jeg da nyder at læse. Keep up the good work! Thumbs Up

ps: Ønsker abolut ikke at du, Hother, holder op med at anmelde eller stopper på forummet. Det er ikke sådan ovenstående skal forståesSmile

Redigeret af furious jt - 17-Maj-2010 kl. 19:37
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Lad mig lige får 2 ting på plads med samme. Jeg lavede min brugeranmeldelse på VT20 på 2 dage for jeres skyld.

Og jeg trækker mig hjertens gerne som anmelder på recordere.dk. En PM er på vej til Lars - og retur sendes en netop modtaget 3D afspiller fra Panasonic i Stockholm + en Sherwood Blu-rayreciever.

Jeg er hverken sur eller hvad I eller kan finde på, men lave noget i min sparsomme fritid for jeres skyld - og få at vide, at man er for positiv og andet godt - nej så mange takSmile  

Og nøjagtig det samme gør Hummelmose, arbejder for jer, for give jer nogle indtryk og noget læsestofOuch

Det er jo helt galt Hother !
Det bunder lidt i at vi( forståeligt nok)  blev stoppet i Hummelmoses anmeldelsestråd omkring hvilken retning anmeldelsen tog mht billedkvalitet. Jeg synes jo der er en verden til forskel på om du - med erfaring fra en kalibreret Pio500  - ytrer dig om PanaVT20´s billedkvalitet . Og så Hummelmose,som ærligt erkender at han drages mod "LCD-Fona farver"
Derfor syntes jeg det kunne være spændende at se hvad folk egentlig lagde i, - og forventede af brugeranmeldelser i almindelighed .
Jeg er oprigtig ked af hvis du eller andre brugeranmeldere tar det som en negativ kritik.For der skal ikke herske tvivl om at jeg personligt med stor respekt og interesse læser og værdsætter både din og Hummelmoses meget kompetente redegørelse for de produkter i har i hænderne. Og dette forum ville blive meget fattigere hvis ikke der var ildsjæle som jer .
Så ned med pulsen igen - PLEASE ?  
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4902
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 19:37
Brugeranmeldelse er som ordet siger en anmeldelse lavet af en bruger.

Havde det ikke været for disse brugeranmeldelser havde jeg siddet med en triax 409. Det er jeg heldivis sluppet for.Clap

Jeg kan godt trække fra og ligge til når jeg læser sådanne anmeldelser.

Skal man bruge en tømrer er det helt naturligt at spørge naboen om han kender en god tømrer. Det gør man selv om naboen ikke er håndværker ekspert.

Så bliv endelig ved.

Ser frem til at læse Hothers næste anmeldelse.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Lad mig lige får 2 ting på plads med samme. Jeg lavede min brugeranmeldelse på VT20 på 2 dage for jeres skyld.

Og jeg trækker mig hjertens gerne som anmelder på recordere.dk. En PM er på vej til Lars - og retur sendes en netop modtaget 3D afspiller fra Panasonic i Stockholm + en Sherwood Blu-rayreciever.

Jeg er hverken sur eller hvad I eller kan finde på, men lave noget i min sparsomme fritid for jeres skyld - og få at vide, at man er for positiv og andet godt - nej så mange takSmile  

Og nøjagtig det samme gør Hummelmose, arbejder for jer, for give jer nogle indtryk og noget læsestofOuch

Det er jo helt galt Hother !
Det bunder lidt i at vi( forståeligt nok)  blev stoppet i Hummelmoses anmeldelsestråd omkring hvilken retning anmeldelsen tog mht billedkvalitet. Jeg synes jo der er en verden til forskel på om du - med erfaring fra en kalibreret Pio500  - ytrer dig om PanaVT20´s billedkvalitet . Og så Hummelmose,som ærligt erkender at han drages mod "LCD-Fona farver"
Derfor syntes jeg det kunne være spændende at se hvad folk egentlig lagde i, - og forventede af brugeranmeldelser i almindelighed .
Jeg er oprigtig ked af hvis du eller andre brugeranmeldere tar det som en negativ kritik.For der skal ikke herske tvivl om at jeg personligt med stor respekt og interesse læser og værdsætter både din og Hummelmoses meget kompetente redegørelse for de produkter i har i hænderne. Og dette forum ville blive meget fattigere hvis ikke der var ildsjæle som jer .
Så ned med pulsen igen - PLEASE ?  
Og det som jeg synes er så skide skægt, er jo, at jeg på mange områder set kom frem til de samme ting - men med ord - som AVforum.

Nej, jeg er ikke sur, jeg har ofte før tænkt på at stoppe som anmelder. Når man først har en enhed inden for døren, så kribler det i at få åbnet kassen og komme i gang. Og det er ikke godt for min familie. Så dette var bare sparket - eller dråben som fik mig på gledTongue 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 20:01
Jeg synes det er fint med brugeranmeldelser og kigger dem ofte igennem, men må også indrømme, at jeg ikke tillægger dem nogen betydning for køb, da jeg synes de generelt er for præget af, at brugeren selv ejer produktet eller har andre følelser investeret i dem. At man kan sige det samme om mange professionelle anmeldelser er så en anden sag.

Det er for så vidt fint at fokusere på fx features frem for det tekniske hvis bare det er konsekvent, men på dette punkt synes jeg så omvendt godt, at anmeldelserne kunne være mere kritiske.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 20:03
Det er nok mig som harprikkede til denne debat
Men otto har sagt min mening
jeg kunne aldrig drømme om at vælge en skærm efter hvad jeg selv synes er bedst
men netop den skærm som levere det billede som tættest på mit kildemateriale.
uden nogen form for overføligt billedebehandling.
men for at kunne give en analyse af det, skal man have en masse viden.
ellers kan man jo bare kigge på en tænk test.
det er jo det som deler folk i to lejr
men man giver panel teknologien skylden

Redigeret af xcardman - 17-Maj-2010 kl. 20:22
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 10>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu