recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Værdien af brugeranmeldelser 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVærdien af brugeranmeldelser 

Besvar Besvar Side  <12345 10>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Det er nok mig som har prikkede prikkede til denne debat
Men otto har sagt min mening
jeg kunne aldrig drømme om at vælge en skærm efter hvad jeg selv synes er bedst
men netop den skærm som levere det billede som tættest på mit kildemateriale.
uden nogen form for overføligt billedebehandling.
men for at kunne give en analyse af det, skal man have en masse viden.
ellers kan man jo bare kigge på en tænk test.
det er jo det som deler folk i to lejr
men man giver teknologien skylden
Jamen det kan jeg sagtens forstå, og derfor synes jeg bestemt ikke at det er smart at bruge en masse tid på anmeldelser. Mine 2 tilstødende anmeldelser, ligesom flere andre, ville nu ikke have været brugeranmeldelser - men pyt nu med det.

Jeg mener nu altid selv, at jeg har brugt så korrekt kildemateriale som jeg havde til rådighed.

Jeg kan sagtens forstå de af jer der vil have Otto´s udlægninger på dit og dat, og det acceptere jeg naturligvis. AV udstyr er i modsætning til f.eks. Otto, ikke mit erhverv hvor jeg skal tjene mine penge, men min interesse. Og jeg har ingen mulighed eller ønske om at være professionel ekspert på dette område.Smile 

Og nu kan jeg sætte min egen reciver i mit setupSmile

Redigeret af Hother - 17-Maj-2010 kl. 21:13
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
wcc1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Maj-2008
Sted: aalborg
Point: 219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 20:52
tag nu og sov lidt på den hother , hold fri et stykke tid og så tilbage på hesten igen, vi er mange der er glade for de anmeldelser der kommer fra jer på recordere, og det er sku flot , alt den tid i gider at bruge på det.

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 21:22
Jeg synes, at alene den trafik og de hits der er på både Hother og Hummelmoses anmeldertråde taler for sig selv . Som jeg nævnte i Hummelmoses tråd ( inden Lars knurrede. .), så kunne det være spændende at udvikle det lidt. Feks kunne det da være sjovt at se hvad Hother fik ud af en uge med Samsung 8705, - og Hummelmose med et PanaVT20 ? ? - vel vidende at deres favoritter og normale udstyr er den modsatte teknologi . .? Desværre er det nok praktisk umuligt 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juli-2007
Point: 957
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 21:37
Jeg vil tillade mig og gå i den anden retning, og sige at Ottos og tilsvarende billedkvalitets fokuserende medier skal vurderes akkurat som alle mulige andre oplysninger om et produkt, nemlig kritisk og vurderes ud fra egne behov og ønsker. Som bekendt er (var?) Ottos mantam at de vigtigste kvaliteter ved et tv er billedkvalitet, billedkvalitet og billedkvalitet. Det er fint for Otto og ligesindede, men jeg kan da nævne mange ting der enten kunne diskvalificere eller få mig til at vælge et tv med dårligere billedkvalitet for at få bestemte features. Eksempelvis kunne jeg umuligt leve med Samsungs manglende kanalsortering, selvom den havde verdens ubetinget bedste billedkvalitet. Tilgengæld vil jeg fremover vægte det højt at de rette tunere er indbygget og en god internet integration, og for dens sags skyld PVR funktionalitet. Pointen er at vi har forskellige vægtning af forskellige kriterier, og derfor er der jo ikke et entydigt svar på hvilket tv er "bedst".

Jeg vil faktisk gå så langt som til at sige, at Hother og andre brugeranmeldelser vurderer et "tv" mens de såkaldte seriøse anmeldere næsten kun vurderer et panel. Så til Hother (m.fl.) KEEP UP THE GOOD WORK ! Se nu gennem fingre med at et par brugere ikke påskynder jeres arbejde - vi er mange flere der med stor glæde læser jeres anmeldelser.
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:

Jeg vil tillade mig og gå i den anden retning, og sige at Ottos og tilsvarende billedkvalitets fokuserende medier skal vurderes akkurat som alle mulige andre oplysninger om et produkt, nemlig kritisk og vurderes ud fra egne behov og ønsker. Som bekendt er (var?) Ottos mantam at de vigtigste kvaliteter ved et tv er billedkvalitet, billedkvalitet og billedkvalitet. Det er fint for Otto og ligesindede, men jeg kan da nævne mange ting der enten kunne diskvalificere eller få mig til at vælge et tv med dårligere billedkvalitet for at få bestemte features. Eksempelvis kunne jeg umuligt leve med Samsungs manglende kanalsortering, selvom den havde verdens ubetinget bedste billedkvalitet. Tilgengæld vil jeg fremover vægte det højt at de rette tunere er indbygget og en god internet integration, og for dens sags skyld PVR funktionalitet. Pointen er at vi har forskellige vægtning af forskellige kriterier, og derfor er der jo ikke et entydigt svar på hvilket tv er "bedst".

Jeg vil faktisk gå så langt som til at sige, at Hother og andre brugeranmeldelser vurderer et "tv" mens de såkaldte seriøse anmeldere næsten kun vurderer et panel. Så til Hother (m.fl.) KEEP UP THE GOOD WORK ! Se nu gennem fingre med at et par brugere ikke påskynder jeres arbejde - vi er mange flere der med stor glæde læser jeres anmeldelser.
 Clap
BS
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 21:48

Jeg vil faktisk gå så langt som til at sige, at Hother og andre brugeranmeldelser vurderer et "tv" mens de såkaldte seriøse anmeldere næsten kun vurderer et panel.

+1
Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2005
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 22:00
Hother - tag nu lige en slapper :) Familien og tidsforbrug i dine andmeledelser er ingen undskyldning for en teknik junkie som du er - og lang de fleste af os. Derfor - tag det her som en MEGET KÆRLIG skæld ud - og keep up the good work.

Du er min forlænget arm når du laver disse anmeldelser - du er en slut bruger der fokuser på et TV i helhed. Skidt pyt på 100% billede kvalitet - du tester det hele - og anmelder det hele.
Vil aldrig glemme fyren i Fona efter jeg brugte 1½ time foran 20.000 kroners plasma TV. Han blev noget så utålmodig - køber du eller ej - råbte han til sidst. Det var sidste gang jeg brugte så meget tid i en TV foratning. Nu læser jeg bl.a. dine udmærkede anmeldelser, kaster et hurtig blik på "levende" TV i Expert - og evt. køber til sidst. Kun de færreste her har 20.000.- for en billed fremviser - vi vil ha` features, gadgets, apps - den overordnede billede af apparatet. Og det er det du leverer.
Jeg har altid budgetteret 20% på kabler ved HiFi køb - men aldrig brugt dem. Har altid budgetteret med 2000.- ved plasma køb til Otto - men har heller ikke brugt dem. Jeg bliver sgu alligevel glad for den kvalitet jeg køber så de sidste 10% betyder ikke alverden. Dine analyser dækker mine behov og oftest resulter at jeg enten bliver interesseret i produktet.

Mange TAK for alt det frivilligt arbejde du har lagt her på Recordere.dk - jeg ville håbe du fortsætter din leg og deler dine oplevelser med 1000-vis af os der spændt venter på dem.

MVH Teleplus

Redigeret af teleplus - 17-Maj-2010 kl. 22:08
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Jeg vil faktisk gå så langt som til at sige, at Hother og andre brugeranmeldelser vurderer et "tv" mens de såkaldte seriøse anmeldere næsten kun vurderer et panel.
+1

+2
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2402
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 22:02
Anmeldelser handler i bund og grund om referencepunkter.

Jeg har på et tidspunkt skrevet at jeg returnerede en Acer Revo nettop fordi den larmede for meget.. og det gjorde den... efter min mening...

Andre har før og siden skrevet at de finder en Acer Revo en dejligt lydsvag maskine.. og det er den... efter deres mening...

..men ingen af de to udsagn er direkte brugbare for en der hverken kender mig eller de øvrige anmelderes præference..

Er det så spild af spalteplads at skrive den slags? Det mener jeg ikke, for en eller anden dag laver jeg måske en reference til noget du kender og så ved du hvor du har mig. Hvis nu fx. jeg fortæller at jeg bliver distraheret af brummelyden fra mit "Panapower GTI55 plasmatv" selv om jeg sidder 4 meter fra skærmen og du måske dårligt kan høre dit Panapower GTI55 tv selv om du lægger øret helt til skærmen, så ved du at jeg er en krakilsk satan hvad angår støj og min anmeldese af Revo'en nok skal tages med et gran salt. Omvendt, hvis du også kan høre dit Panapower GTI55 på 4 meters afstand og synes det er irriterende, så har du en ide om at en Acer Revo nok heller ikke er noget for dig.. Pludselig har vi et fælles referencepunkt..

For mig gør det ikke nogen forskel om det er amatører eller proffessionelle der anmelder, det vigtigste er at finde nogle referencer så jeg ved hvor jeg har folk. Referencer kommer efterhånden som man lærer folks smag og sprog at kende, så giv den gas og anmeld løs, og lad os andre om at sortere i udmeldingerne..
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Hother der er jo ingen der har nævnt dig i denne diskussion:)

Nu truer du igen med at holde op med at anmelde.. Du har før truet med både at forlade forummet og også engang som anmelder. Jeg forstår ikke hvorfor du ikke lige tager en slapper inden du kommer med tomme trusler. Det er intet ondt ment mod dig som person, men jeg er imod trusler og advarlser uden konsekvenser.

Jeg synes brugeranmeldelser er en god ting og jeg kan sagtens selv finde ud af at sortere "over-positivitet" fra da den nye ejer selvfølgelig ikke vil rakke vildt meget ned på sit nye grej eller grej som er VENLIGT udlånt af en kendt forhandler. (dette er ikke møntet på en besmtet person!)

I skal da have tak for et godt stykke arbejde som jeg da nyder at læse. Keep up the good work! Thumbs Up

ps: Ønsker abolut ikke at du, Hother, holder op med at anmelde eller stopper på forummet. Det er ikke sådan ovenstående skal forståesSmile

Mht. venlige udlån fra forhandlere. Denne forhandler låner nok ikke noget til denne tester igen, takket været hans ærlighed.ClapClapClap
http://nerds.dk/?page=visanmeldelse&id=100

Topic:

Brugeranmeldelser er gode at have, har også selv skrevet et par stykker. Men de bærer altid præg af at det er brugerens eget udstyr, og derfor bliver det ofte ophøjet til mere end det er. Sådan er det også når jeg selv har skrevet en.

Har man dét i mente når man læser en sådan anmeldelse er de yderst brugbare, da de ofte omhandler emner som en "rigtig" anmeldelse ikke kommer ind på.

Så tak til alle som vælger at dedikere deres tid til at skrive en anmeldelse, om det så er på Recordere, Hifi4all, Nerds, hdtvtest eller hvor pokker det er, så hjælper det os brugere.
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 22:10
Jeg kan sagtens bruge en anmeldelse fra en "alm" bruger og synes det er utroligt så kritisk det hele skal lyde, bare fordi det ikke kommer fra en semi-pro. Det er bestemt ingen garanti for at anmeldelsen ikke er farvet.

Hvis man læser en anmeldelse fra en alm bruger, ved man (eller kun de fleste åbenbart) at man kun får brugerens indtryk, af hans nye legetøj. Hvis han skriver lbilledet er flot, jamen så er det nok fordi HAN mener det er flot. Så længe der ikke er 20 grafer der beviser det, så burde man også vide at det kun er hans personlige mening og første indtryk.

Jeg kan sagtens forstå hvis ikke man gider skrive for andre folks skyld, hvis man så skal læse om at man alligevel ikke er objektiv eller professionel nok til det og det er da også grunden til jeg ikke gider skrive om noget af det nye legetøj jeg har fået hen ad vejen.
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

+1

Hvordan kan man vurdere et "tv", hvis man skøjter let forbi det allervigtigste, hvilket vel er billedet som helhed? Defintionen på et Tv, er vel groft sagt et display, der viser et billede, det er jo i bund og grund derfor vi køber et Tv, hvorpå billedet og dets kvalitet vel spiller en ret stor rolle? Selvfølgelig er der også mange øvrige aspekter man kan forholde sig til, og her er der jo intet at sætte en finger på, i forhold til de seneste anmeldelser.

Desuden, her er måske tale om én af de bedste billedmæssige Tv-skærme på markedet, som iøvrigt er blevet udråbt som tronarver til Pioneer, så er det vel også meget nærliggende og naturligt, at man måske havde forventet lidt mere omkring billedkvalitet, især hvis man repræsenterer Recorder, som jo går fra at være et seriøst anmeldersite.

Forskellen på test fra avforums er, at de har haft, og har et grundlag for at anmelde, vurdere, og give et syn på billedkvaliteten, netop fordi de har målt og testet skærmen , og derfor er den langt mere brugbar, og frem for alt troværdig, end hvis man lige svagt sammenligner med sit tidligere Pioneer. Det kan godt være, det giver lidt kredit i tegnebogen, men det er desværre ikke nok.

Men iøvrigt er det da dejligt at man giver sit besyv med sin skærm, og det skal i bestemt ikke stoppe med. Man kan som anmelder ikke tilfredsstille alle, og fordi der er få småklager, skal man ikke pludselig smide håndklædet i ringen, især fordi der sikkert er mange andre hundrede mennesker der har stor glæde og nytte af det, og selvfølgelig er jeg da selv taknemmelig for, at der er nogen som vil bruge tid og kræfter på en anmeldelse.

Jeg synes det skal tages som konstruktiv kritik. Nu skal det jo ikke være sådan, at man ikke kan komme med kritik af den eller den anden grund herinde. Kritik kan være med til at gøre én bedre.

Redigeret af vasif - 17-Maj-2010 kl. 22:31
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 10>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu