|
Værdien af brugeranmeldelser |
Besvar | Side <1 78910> |
Forfatter | |||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Sendt: 19-Maj-2010 kl. 20:58 | ||
Det kommer da an på om du selv har kendskab til nogle af disse 5 almindelige anlæg. Ellers har du jo heller ingen reference at forholde dig til.
Du har den sidste mulighed, det er tilliden til den der anmelder. Og den mener jeg er rimelig relevant.
|
|||
Kandersen
Sendt: 19-Maj-2010 kl. 21:01 | ||
Det kan man godt. Så længe man ikke, som anmelder, laver referencer til HiFi udstyr i millionklassen. Det er desværre oftest her nogle går galt. De glemmer deres egne referencer, eller glemme at de aldrig har haft dem.
|
|||
Kandersen
Sendt: 19-Maj-2010 kl. 21:09 | ||
Jeg tror det er første gang, siden... ja helt fra start, at jeg er enig i noget Anima skriver!
Den burde stå på forsiden til gavn for alle der læser. For det er præcis det som er meningen med en anmeldelse på et sted som dette, uanset om det er en proffesionel anmelder eller ej. Hvad får modtager ud af budskabet.
Værktøjet til det, det er anmelderens referencepunkter, som dels kan være noget ganske specifikt i form af uddannelse, og/eller ganske simpel blot erfaring. Jo mere erfaring desto flere referencepunkter. Anmelderen skal bare ikke forsøge opfinde referencepunkter som han/hun ikke har kendskab til. Så tabes alt!
|
|||
mufcdk1974
Guld medlem Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
Sendt: 19-Maj-2010 kl. 21:37 | ||
Og jeg fastholder det kan man ikke uagtet hvor gode intentioner man måtte have. Det kan godt være man siger til sig selv man vil være 100% ærlig, men jeg nægter så tilgengæld at tro på man kan det overfor et produkt man måske har postet flere tusinde kroner i. |
|||
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
|
|||
SLETTET_20120103
-- Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
Sendt: 19-Maj-2010 kl. 21:54 | ||
4400 indlæg, og du mener kun jeg har sagt noget fornuftigt i ét af dem Undskyld, jeg har ikke mere at tilføje til debatten, men jeg kunne ikke dy mig her
|
|||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Sendt: 19-Maj-2010 kl. 23:33 | ||
|
|||
Kandersen
Sendt: 20-Maj-2010 kl. 08:28 | ||
Jeg er fuldstændig enig med dig i, at det er svært. Og for nogle sandsynligvis også umuligt. Min påstand er blot, at det kan godt lade sig gøre. Det afhænger mest af alt, hvad ens budskab er, meningen med det man forsøger at sige er. Hvis jeg anmelder noget jeg selv har købt med den hensigt at få folk til at undgå det, fordi det er noget bras. Så skal der nærmest være mærkværdige argumenter for at ikke opnå hensigten.
Men der er tilgengæld ingen tvivl om, at det er betydlig nemmere at være kritisk, hvis man ikke har lagt penge i et produkt.
|
|||
Kandersen
Sendt: 20-Maj-2010 kl. 08:29 | ||
|
|||
pdj1974
Guld medlem Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 957 |
Sendt: 20-Maj-2010 kl. 09:17 | ||
Uenig på to områder. For det første tror jeg der også kan være større chance for at finde evt. skavanker og irritationsmomenter, hvis man har rådighed over produktet i længere tid og reelt bruger produktet og ikke blot tester det. For det andet, må enhver tester også have liggende i baghovedet, at hvis man kritisere et produkt meget, mindsker man sandsynligheden for at man næste gang er blandt de første der får producentens næste nye produkt til test. (Der er nogle enkelte meget anerkendte anmeldere, der har så meget public goodwill at producenterne godt ved at det vil give negativ kritik hvis de undlader at sende nyt udstyr til dem, men jeg tror det er meget få - specielt i DK) Jeg har derfor på flere områder mere tiltro til anmeldelser fra folk der selv har købt et produkt, men det behøver vi jo heller ikke være enige om.
|
|||
/Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live |
|||
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Sendt: 20-Maj-2010 kl. 10:34 | ||
Fantastisk kommentar. At fravælge det man synes er bedst, fordi det ikke ville overholde en given standard .
Der er ikke nogen standard eller hvad man skal kalde det, som skal bestemme hvordan mit billede (video eller audio) skal være, om jeg vil have +2% mere kontrast på mit billede eller +2db i området 60-100Hz i forhold til reference, så er det sådan jeg vil indstille det. Men jeg kan da godt forstå der er brug for en standard, dog vil jeg forbeholde min personlige ret til at afvige den.
@Hother: Fortsæt du bare med de jordnære anmeldelser .
|
|||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Sendt: 20-Maj-2010 kl. 10:47 | ||
Hans J.
Din kommentar viser at du ikke har forstået hvad xcardman mener!
Det xcardman vil have, er en skærm som er så naturtro så mulig. Dette udelukker jo på ingen måde muligheden for at lave individuelle indstillinger efterfølgende. Tag f.eks. en Samsung B86/87 skærm, som har et par år på bagen. Ud af kassen led den af voldsom magenta farvestik. Hvordan tror du at det gik med farverne på dén, hvis du skruede op for farve/lys/kontrast?? Næææh, en god skærm, som er så naturtro så mulig i sin gengivelse, vil på alle måder - med normal indstilling, såvel som med individuel indstilling - stå langt bedre end f.eks. ovenstående eksempel.
Det svarer til at tage en kalibreret skærm, kontra en ikke-kalibreret skærm...
M.v.h.
|
|||
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Sendt: 20-Maj-2010 kl. 11:34 | ||
Jeg forholder mig til dette "jeg kunne aldrig drømme om at vælge en skærm efter hvad jeg selv synes er bedst". Men jeg håber da på din fortolkning er den rigtige .
|
|||
Besvar | Side <1 78910> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |