recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - vt30 55   med MEGA BURN IN!!   hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

vt30 55 med MEGA BURN IN!! hjælp

 Besvar Besvar Side  <1234 11>
Forfatter
Besked
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af jepper2500 jepper2500 skrev:

jeg tror skam ikke de prøver og slippe uden om ENDNU!!  som jeg forstår det er elektronik centret et firma de benytter til rep. om de så egentligt har tænkt sig og skifte noget ved jeg ikke endnu... jeg har fået oprettet en sag hos dem og vi skal så aftale videre om afhentning... jeg har bare en brækket arm og derfor kan jeg ikke få det hentet endnu da jeg skal hjælpe med og bære det ned fra 3 sal  :(
 
Så løser problemet sig nok...pøj pøj
 
Skete det fra dag til dag ? eller har du ikke været klar over problemerne ?
Til top
jepper2500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jepper2500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af PlasmaFreak PlasmaFreak skrev:

Mener da ikke de kan kræve du selv hjælper med at bære det ned. Og da slet ikke når du har brækket en arm.

nej vel!! de sagde bare deres chauffør ikke ville bare det ned selv men det er vel ikke mit problem
Til top
jepper2500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jepper2500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af jepper2500 jepper2500 skrev:

jeg tror skam ikke de prøver og slippe uden om ENDNU!!  som jeg forstår det er elektronik centret et firma de benytter til rep. om de så egentligt har tænkt sig og skifte noget ved jeg ikke endnu... jeg har fået oprettet en sag hos dem og vi skal så aftale videre om afhentning... jeg har bare en brækket arm og derfor kan jeg ikke få det hentet endnu da jeg skal hjælpe med og bære det ned fra 3 sal  :(
 
Så løser problemet sig nok...pøj pøj
 
Skete det fra dag til dag ? eller har du ikke været klar over problemerne ?

umiddelbart ja. jeg har ikke set problemet komme, så ja... det har på ingen måde været noget jeg har kunne gøre noget ved. 
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 21:02
Nej, syntes heller ikke det er dit problem med afhentning. Hvad hvis man er lille svag dværg eller dårlig ryg eller etc.?
 
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 22:06
Alle logerne kan jo ikke have brændt sig fast fra dag til dag, med mindre du vitterligt har set alle disse kanaler mv. samme dag.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
3000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: SORØ, DK
Status: Offline
Point: 1406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 3000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 22:15
hvad indstillinger kører du med..

har set lidt Retention men det går væk igen efter 1minWink


Redigeret af 3000 - 22-Oktober-2012 kl. 22:21
Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Alle logerne kan jo ikke have brændt sig fast fra dag til dag, med mindre du vitterligt har set alle disse kanaler mv. samme dag.
 
enig
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 22:34
Og det kan tilføjes, at selv med et dårligt panel, så kan du ikke brænde noget permanent fast fra dag til dag. Logoer kan fjernes (eller mindskes) med en whitewash, hvis den får lov at køre længe nok. Og her er "længe nok" lig med "mindst ligeså længe som det tog at brænde logoerne fast". Da TV'ets ældningskurve for de tre primærfarver flader ud med tiden, så tager det længere og længere tid at fjerne burn-in jo ældre TV'et bliver - det betyder også, at det bliver sværere og sværere at brænde noget fast - så hvis dit burn-in stammer fra TV'ets første tid, så skal du bruge noget længere tid på at fjerne det nu. Især taget i betragtning, at et logi nok har fået lov at stå adskillige gange på skærmen indtil nu.

Redigeret af Yakken - 22-Oktober-2012 kl. 22:35
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pade2204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 22:55
Bringer det os ikke tilage til snakken om at "plasma skærme idag er så gode at man ikke skal tænke på burn-in!"

Dette udsagn har jeg hørt gang på gang. og..."Med lidt sund fornuft de første 200 timer...".

Med disse ord, så skal Proshop bare sørge for at hente skidtet og sende det til Elektronik Cnteret (som jeg generelt har hørt OK om), og få TVet fixet - fejl må der jo være på det, når burn-in er fortid, efter manges mening.

Om du har brækket armen eller ej, er det ikke dit problem, men Proshops.
Til top
Lars_M Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2011
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 01:02
Det kan simpelthen ikke passe man skal være ekspert på vedligehold af plasmaskærme for at undgå burn-in. Den må værkstedet sku klare.

Vil gerne notere at jeg har et LG PK760 og et Pana billigmodel, ingen af dem har problemer med burn-in - på trods af jeg på intet tidspunkt har forsøgt at tage hensyn til fænomenet.

Så hvis dit tv laver burn-in, så vil jeg vove at påstå at det må være en fabrikationsfejl.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 01:55
Altså, så hut jeg visker, har alle Panasonic TV i G og V serien premium service. Så ring direkte til dem og forhør dig. De vil sikkert anbefale dig at køre en white wash, men det kan du så sige du allerede har gjort. Før eller siden, så vil I nok finde frem til, at TV'et er defekt, og så kommer de selv og henter det. Ingen grund til at blande en forhandler ind i noget med reklamationsret, når producenten selv laver en GARANTI der dækker bedre.
Til top
jepper2500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jepper2500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Alle logerne kan jo ikke have brændt sig fast fra dag til dag, med mindre du vitterligt har set alle disse kanaler mv. samme dag.

som sagt er mit panel meget følsømt, så der skal ikke meget til. havde jeg set det komme havde jeg self prøvet og undgå det!!!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu