recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - vt30 55   med MEGA BURN IN!!   hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

vt30 55 med MEGA BURN IN!! hjælp

 Besvar Besvar Side  <12345 11>
Forfatter
Besked
jepper2500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jepper2500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af 3000 3000 skrev:

hvad indstillinger kører du med..

har set lidt Retention men det går væk igen efter 1minWink

jeg kører med prof 1.   ja så hurigt går mit Retention slet ikke væk. den rette tekst på den rigtige baggrund brænder sig nærmest fast på 2 sek
Til top
jepper2500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jepper2500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Og det kan tilføjes, at selv med et dårligt panel, så kan du ikke brænde noget permanent fast fra dag til dag. Logoer kan fjernes (eller mindskes) med en whitewash, hvis den får lov at køre længe nok. Og her er "længe nok" lig med "mindst ligeså længe som det tog at brænde logoerne fast". Da TV'ets ældningskurve for de tre primærfarver flader ud med tiden, så tager det længere og længere tid at fjerne burn-in jo ældre TV'et bliver - det betyder også, at det bliver sværere og sværere at brænde noget fast - så hvis dit burn-in stammer fra TV'ets første tid, så skal du bruge noget længere tid på at fjerne det nu. Især taget i betragtning, at et logi nok har fået lov at stå adskillige gange på skærmen indtil nu.

jeg er godt klar over burn in ikke kommer natten over, men det er trods alt kommet alligevel. og der er forsat logoer der brænder sig fast på trods af tvet har kørt næsten et år så følsomt er det altså.  som sagt 30 sek i menuen kan tage 2 uger og forsvinde?? det skal lige siges jeg har kørt burn in wash i 3-4 måneder- altså mange 100 timer. det hjælper på ingen måde!!


Redigeret af jepper2500 - 23-Oktober-2012 kl. 09:20
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:


Om du har brækket armen eller ej, er det ikke dit problem, men Proshops.
Top line. 

Mon ikke det netop er hans problem (med armen) og Proshop's problem med afhentningen Wink

Jaja jeg kunne ikke lade være.

BS
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 09:56
Det er skuffende at de nye modeller er så følsomme over for retention/burn-in. Jeg har en VT 50 55" og der skal jeg også være på tæerne selv 4 mdr. efter købet - havde ikke købt det hvis jeg vidste hvad jeg ved idag. Jeg har heldigvis ikke fået burn-in endnu men er ikke i tvivl om at det snildt kan ske hvis man blot er lidt "tankeløs" såsom at se f.eks. 6 HD i længere tid. Der er seriøs retention blot efter 15 min på den kanal - sjovt nok som en af de få logoer....
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6061
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 10:22
Har du prøvet at ringe til Panasonic, som jeg skrev?
Til top
jepper2500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jepper2500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:


Om du har brækket armen eller ej, er det ikke dit problem, men Proshops.
Top line. 

Mon ikke det netop er hans problem (med armen) og Proshop's problem med afhentningen Wink

Jaja jeg kunne ikke lade være.

BS

hehe ja den er go med jer:) jeg ringer til elektronik centret nu og fortæller dem de må sende 2 mænd.
Til top
jepper2500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jepper2500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Har du prøvet at ringe til Panasonic, som jeg skrev?

 dem ringer jeg  til først så:) havde bare opfattelsen af at de intet ville ha med den slags og gøre:)
Til top
jepper2500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jepper2500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af jepper2500 jepper2500 skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Har du prøvet at ringe til Panasonic, som jeg skrev?

 dem ringer jeg  til først så:) havde bare opfattelsen af at de intet ville ha med den slags og gøre:)

ifølge panasonic.dk er elektronik centret også deres service partner så jeg regner da med det hele skal gå gennem dem??                 ret mig endelig hvis jeg tar fejl
Til top
jepper2500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jepper2500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Det er skuffende at de nye modeller er så følsomme over for retention/burn-in. Jeg har en VT 50 55" og der skal jeg også være på tæerne selv 4 mdr. efter købet - havde ikke købt det hvis jeg vidste hvad jeg ved idag. Jeg har heldigvis ikke fået burn-in endnu men er ikke i tvivl om at det snildt kan ske hvis man blot er lidt "tankeløs" såsom at se f.eks. 6 HD i længere tid. Der er seriøs retention blot efter 15 min på den kanal - sjovt nok som en af de få logoer....

jeg slås også lidt med 6´ logeet, men tv2 er ny værst.  dog kan det somme tider være svært og spotte da de forskellige logoer dukker frem ved forskellige baggrunds farver.
Til top
jepper2500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jepper2500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 11:11
sikke en masse beskeder jeg for har lige snakket med panas service center/hotline og de kan på ingen måde hjælpe. de sender mig videre til pro shop.
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 849
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karula Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 11:30
Jeg købte et Pioneer TV, hvor der var skygger på via nettet, og der var ikke noget at gøre med evt.
ombytning, - så nu handler jeg ved den lokale  Tv forhandler, hvor man er kendt og kan gå direkte til dem
hvis der er noget galt, det man sparer på nettet er hurtigt sat til hvis man får vrøvl med produktet.
Bare min mening, af skade bliver man klog.
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af karula karula skrev:

Jeg købte et Pioneer TV, hvor der var skygger på via nettet, og der var ikke noget at gøre med evt.
ombytning, - så nu handler jeg ved den lokale  Tv forhandler, hvor man er kendt og kan gå direkte til dem
hvis der er noget galt, det man sparer på nettet er hurtigt sat til hvis man får vrøvl med produktet.
Bare min mening, af skade bliver man klog.
 
 
H Ø R T.....WinkWinkWink
Køb pana hos. aut. pana centre og endda få gratig ekstra ½ års garanti
 
Winerbrød køber man hos en bager og ikke hos en slagter...fes den ind ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu