recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VU+ Duo Twin  - Et godt alternativ til DM 8000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVU+ Duo Twin - Et godt alternativ til DM 8000

 Besvar Besvar Side  <12345 15>
Forfatter
Besked
mandarinen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af Vatos Vatos skrev:

@Mandarinen: Hvorfor Tyskland?? De bliver også solgt i DK. Hvor i Tyskland har du bestilt?
Jeg fandt den på E-bay til 3500 incl. 1 TB harddisk, så det kunne jeg ikke stå for. Samtidig var det også lidt tid inden jeg kan få fat i en i DK. Bedste fald i næste uge.
Til top
mandarinen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af sapi100 sapi100 skrev:

 
- Måske for nogen er stadivæk problemer at den kan ikke afspille DTS lyd. 
- Noget af filer ved afspillning kan ikke spoole frem
- På få TP på 4,8E (ikke dansk) CCCam går koldt,skal genstartes
- Undertekst virker ikke på noget andra ekstra skin (dårlig lavet skin)
 
Jeg bruger kun A Tuner,så derfor ved jeg ikke om hvordan boxen virker med 2 Tuner.
Jeg kommer til at sætte en ekstra skærm med motor op,så har jeg altid mulighed for at skifte sat position.Jeg bruger boxen som Sat box og ikke som multimediacenter,jeg ser ikke billeder på den måske afspiller noget film.
 
 
Det lyder som om du kommer til at bruge den på samme måde som mig. Har dog allerede trukket kabler til 2 hoveder, så det skal blive spændende at se om det virker lige så godt som alt det andet - men mon ikke.
 
Lige et par spørgsmål til min meget fine pro/con liste:
 
DTS lyd: Er antageligt ved brug som mediaplayer? mon ikke det kan løses ved software opdatering?
 
Spole: Når du har optaget noget? som mediaplayer? eller dækker "nogle filer" at der er tale om bestemte typer af filer?
 
CCCam der går kold: Sker det hver gang på bestemte kanaler eller er det mere tilfældigt? Hvis det er bestemte kanaler, hvor mange er det så?
 
Undertekster: Dette er kun ved skins, og således kun hvis man finder spændende skins i cyberspace, og ikke et problem ved brug af std. interface?
 
 
 
Til top
Praun Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af mandarinen mandarinen skrev:

Oprindeligt skrevet af sapi100 sapi100 skrev:

 
- Måske for nogen er stadivæk problemer at den kan ikke afspille DTS lyd. 
- Noget af filer ved afspillning kan ikke spoole frem
- På få TP på 4,8E (ikke dansk) CCCam går koldt,skal genstartes
- Undertekst virker ikke på noget andra ekstra skin (dårlig lavet skin)
 
Jeg bruger kun A Tuner,så derfor ved jeg ikke om hvordan boxen virker med 2 Tuner.
Jeg kommer til at sætte en ekstra skærm med motor op,så har jeg altid mulighed for at skifte sat position.Jeg bruger boxen som Sat box og ikke som multimediacenter,jeg ser ikke billeder på den måske afspiller noget film.
 
 
Det lyder som om du kommer til at bruge den på samme måde som mig. Har dog allerede trukket kabler til 2 hoveder, så det skal blive spændende at se om det virker lige så godt som alt det andet - men mon ikke.
 
Lige et par spørgsmål til min meget fine pro/con liste:
 
DTS lyd: Er antageligt ved brug som mediaplayer? mon ikke det kan løses ved software opdatering?
 
Spole: Når du har optaget noget? som mediaplayer? eller dækker "nogle filer" at der er tale om bestemte typer af filer?
 
CCCam der går kold: Sker det hver gang på bestemte kanaler eller er det mere tilfældigt? Hvis det er bestemte kanaler, hvor mange er det så?
 
Undertekster: Dette er kun ved skins, og således kun hvis man finder spændende skins i cyberspace, og ikke et problem ved brug af std. interface?
 
 
 


Jeg har undersøgt DTS delen. Det kan ikke løses ved en software opdatering, da det er hardwaren som ikke er i stand til det. ligesom DM800 forresten heller ikke kan.


Redigeret af Praun - 02-Februar-2010 kl. 21:43
Hilsen Peter
Til top
sapi100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-December-2007
Status: Offline
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2010 kl. 04:54
Oprindeligt skrevet af mandarinen mandarinen skrev:

Oprindeligt skrevet af sapi100 sapi100 skrev:

 
- Måske for nogen er stadivæk problemer at den kan ikke afspille DTS lyd. 
- Noget af filer ved afspillning kan ikke spoole frem
- På få TP på 4,8E (ikke dansk) CCCam går koldt,skal genstartes
- Undertekst virker ikke på noget andra ekstra skin (dårlig lavet skin)
 
Jeg bruger kun A Tuner,så derfor ved jeg ikke om hvordan boxen virker med 2 Tuner.
Jeg kommer til at sætte en ekstra skærm med motor op,så har jeg altid mulighed for at skifte sat position.Jeg bruger boxen som Sat box og ikke som multimediacenter,jeg ser ikke billeder på den måske afspiller noget film.
 
 
Det lyder som om du kommer til at bruge den på samme måde som mig. Har dog allerede trukket kabler til 2 hoveder, så det skal blive spændende at se om det virker lige så godt som alt det andet - men mon ikke.
 
Lige et par spørgsmål til min meget fine pro/con liste:
 
DTS lyd: Er antageligt ved brug som mediaplayer? mon ikke det kan løses ved software opdatering?
 
Spole: Når du har optaget noget? som mediaplayer? eller dækker "nogle filer" at der er tale om bestemte typer af filer?
 
CCCam der går kold: Sker det hver gang på bestemte kanaler eller er det mere tilfældigt? Hvis det er bestemte kanaler, hvor mange er det så?
 
Undertekster: Dette er kun ved skins, og således kun hvis man finder spændende skins i cyberspace, og ikke et problem ved brug af std. interface?
 
 
Spole problem er kun ved som mediaplayer.Optaget filer har ikke problemer med at spole.
 
Undertekster virker.Jeg bruger skin 750S.Ja hvis du finde noget andre skin kan man ikke være sikert at du få undertekster.De andre lande bruger ikke undertekster så de er ikke opmærksom når de laver skin´s.
Du vælge undertekster kun en gang på de kanaler du vil have og den indstilling huskes senere også.Du har også dansk bogstaver.
 
CCCam går kold ved Arqiva pakke på 5E.
 

Til top
Vatos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-December-2006
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 15:03
Jeg har nu erhvervet mig en VU+, og jeg er meget imponeret.
 
Den virker kanon!
 
Jeg kan godt anbefale den til alle.
 
 
Jeg har en DM7025 og har prøvet en Satnux 600s, og VU+ er bare bedre!
 
Jeg har endnu ikke prøvet optagelser, da jeg først i morgen får min e-sata disk.
Til top
sapi100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-December-2007
Status: Offline
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 15:59
Glæd dig.Meget nemt at optage og kan optage mange kanaler på en gang.Gemme alt,navn ,oplysning om emne hvis du bruger epg.

Til top
Vatos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-December-2006
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 20:29
Hvilke erfaringer har du gjort dig?
 
 
Jeg kører lige nu med
VTI V0.3-04.02.2010 image
DTv-HD Skin
Rytec.be XMLTV importer plugin (!! kan anbefales, jeg har 7 dages EPG på alle kanaler)
 
 
Det eneste jeg føler jeg "mangler" er picons på kanalerne og at multigraphEPG starter ved tryk på EPG knappen.
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 20:21

Jeg har netop testet Atevio AV7000 men VU+ Duo lyder også til at være spændende. Nogen der ved hvordan man kommer i kontakt med producenten, så man måske kunne arrangere en test af den? Har googlet lidt men har ikke lige fundet nogen officiel side endnu.



Redigeret af digitalt.tv - 12-Februar-2010 kl. 20:21
Til top
irfo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2010 kl. 12:15
Til top
irfo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2010 kl. 20:28
[QUOTE=digitalt.tv]

Jeg har netop testet Atevio AV7000 men VU+ Duo lyder også til at være spændende. Nogen der ved hvordan man kommer i kontakt med producenten, så man måske kunne arrangere en test af den? Har googlet lidt men har ikke lige fundet nogen officiel side endnu.

[/QUOTEhttp://vuplus.com/
Til top
kieinge Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Februar-2010
Sted: Norge
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 16:26
Finns det manual til VU+  på et nordisk språk?
Til top
irfo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Jeg har netop testet Atevio AV7000 men VU+ Duo lyder også til at være spændende. Nogen der ved hvordan man kommer i kontakt med producenten, så man måske kunne arrangere en test af den? Har googlet lidt men har ikke lige fundet nogen officiel side endnu.


Er du kommet i kontakt med producenten ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu