|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() Sendt: 25-Oktober-2007 kl. 14:23 |
||
Jeg går og overvejer at supplere mit nuværende setup med en ny 16:9 projektor og tilhørende lærred. Det gamle setup er et 10 år gammelt lærred og et forholdsvist billig Asus projektor som tiden efterhånden er løbet fra :-) Det hele skal placeres i en stue og der er ikke umiddelbart mulighed for at mørklægge det helt, så jeg forestiller mig et 16:9 greyline lærred. Jeg har kigget lidt rundt og navnet QualityScreen kom op et par gange og deres model Diplomat MG2417-W som er 2.4m bredt ser ud til at passe godt til opgaven. http://www.qualityscreen.dk/Menu/D3%20Diplomat%20oversigt.ht m Projektoren er jo ligeså vigtig og det skal naturligvis være en full HD projektor. Jeg har læst en del anmeldelser og JVC DLA-HD1 kunne være et godt bud. http://www.jvc.dk/site/da/dla-hd1/ Det hele skal så parres med en eksisterrende Onkyo reciever TX-NR905: http://www.eu.onkyo.com/products/product_en_5748504.html HD afspilleren er af Blu-ray typen og pt. er det bare en PS3 - Denne bliver senere opgraderet - formodenligt med en Samsung afspiller til både HD-DVD og Blu-ray, men intet er sikkert. Er der nogen der har gode råd med hensyn til dele af setup'et? Er der nogle steder hvor jeg kunne vælge bedre indenfor ca. samme budget (ca. 10.000 for lærred og 40.000 for projektor) eller billigere produkter hvor jeg får samme kvalitet mm. Mvh, Thomas
Redigeret af hedberg - 25-Oktober-2007 kl. 14:25 |
|||
![]() |
|||
Thyge ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 162 |
![]() |
||
Der er ingen tvivl om, at du med DLA-HD1 får en HAMMER lækker projektor. Faktisk for fed til dit setup. Forstå mig ret: Jeg ville ikke nænne at bruge en så god projektor med et quality-screen lærred. Der hører vist et Stewart eller lignende til, og også i et rum der kan mørklægges. Min oplevele er, at uanset hvor lækker og stærk en projektor du vælger, så er der kæmpe forskel på om rummet er mørklagt. Det bliver bare SÅ meget mere wow-flot! I dit sted ville jeg nok købe en billigere HD-projektor (fx. Epson ell. Mitsubishi se hifipriser.dk), parret med et mellemlærred som du omtaler. Dernæst ville jeg bruge penge på at få mørklagt rummet og kalibreret projektoren. Man kan få nogle ganske pæne mørklægning rullegardiner som kører i skinner, så der bliver helt tæt. Jeg tror du på denne måde kommer længere med dine 50.000,-. Just my point of view |
|||
![]() |
|||
CSN Teknik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 20-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
||
Jeg ville helt sikkert også snuppe et Stewart lærred til en så fed projektor, der kommer også snart en ny BenQ model i FullHD samt Dark chips 3. Der kommer en ny Mitsubishi HC 6000, samt den nye InFocus IN82.
Der er nok muligheder. Det bedste råd du kan få "se dem live før du beslutter dig, sammen med et rigtigt godt lærred" ![]() |
|||
![]() |
|||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
||
Det er fair nok - det er jo netop derfor jeg søger gode råd før jeg køber noget. Jeg ved ikke hvor stor forskel der er på de forskelige modeller af lærred'er, så det må jeg naturligvis ud og se på. Fornøjelsen ved at have sparet penge holder sjældent ligeså længe som ærgelsen ved at have købt for billigt.
Hmm.. Det er desværre pænt svært at lave noget fornuftigt mørklægning herhjemme. Ydermuren er praktisk talt et stort vindue som er 4 meter bredt og 2 meter højt. Der er ikke meget plads til at montere skinner. Har du nogle gode links til pæne mørklægnings rullegardiner med ekstra udstyr som skinner og muligvis motor eller kender du fabrikant navne så jeg har noget godt at søge på?
Jeg har på fornemmelsen at investeringen bliver øget lidt istedet :-)
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Er der nogen der er faldet over en god oversigt over forskellige lærred typer/modeller/fabrikater med et par upartiske ord med på vejen fra nogle testere ? Der er jo masser af tests af projektorer, men udvalget af tests af lærred er der lidt længere imellem - eller leder jeg de forkerte steder? |
|||
![]() |
|||
Boogie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() |
||
Jeg har samme problem! Det er ikke nemt at finde det rigtige lærred. |
|||
![]() |
|||
Gerdes ![]() Redaktionen ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 12-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 425 |
![]() |
||
Tænker du på lærred til JVC HD1 eller på lærred generelt? Valg af lærred er en kompliceret beslutningsprocess, da ikke et lærred er et godt match for alle projektorer, og der skal tages forhold i rummet i betragtning. Men man kan gøre kort process og kontakte en forhandler af Stewart lærreder ![]() |
|||
![]() |
|||
Boogie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() |
||
Ja, men det er ikke alle, der køber lærred i + 25.000-klassen. Personligt overvejer jeg kraftigt den nye Pana PT-AE2000 (ca. 20K i Tyskland) og et nyt 104" lærred, men at give noget mere end selve projectoren er mig en gåde. Jeg kan godt se, at hvis man bygger en hjemmebio til et par hundrede tusinde, ja så kan Stewart komme på tale... |
|||
![]() |
|||
Gerdes ![]() Redaktionen ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 12-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 425 |
![]() |
||
Jeg har nu heller ikke givet 25k for mit lærred. Så høj en pris rammer du kun med et stort lærred eller et motorlærred. Men køber man et stort lærred skal man huske at købe en projektor med nok lysoutput. Man kan ikke bare købe en tilfældig projektor til et stort lærred. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Enig, men et 104" lærred er vel mellem-stort? Jeg skulle mene, at PT-AE2000 kan klare den opgave nemt! Men hvilket lærred??? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Når du kommer over de 100" synes jeg vi nærmer os "stort". Jeg kender ikke AE2000s reelle lysoutput, men et gråt lærred skal du nok overveje flere gange. Hvad koster denne projektor egentlig? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Lumens 1500 kontrast 16000:1 Full-HD Ca. 20K i Tyskland lige nu. Ved ikke hvad den kommer til at koste i DK, men helt sikkert mere til at starte på. Den bliver dog billigere end PT-AE1000 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |