recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vurdering af Pioneer krp-600a
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVurdering af Pioneer krp-600a

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 10:35
såhh.. valgte jeg Pioneer'en!!!
Har I da helt glemt hvad den kan? Vil også mene at den er 20-21k værd Tongue
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Udgangspuktet må være hvad et nyt alternativ koster . Og de marginaler man sætter til på billedkvalitet, og måske byggekvalitet hentes da hjem på features, slimlinedesign og ikke mindst den kendsgerning at ... det er spritnyt .
Samsungs 3" større 63P7705 får altså rigtigt gode ord med på vejen i de første bruger tilbagemeldinger. Og den er set til ca 21k . .
Hvis jeg som køber stod med 21k i hånden og skulle vælge mellem et brugt PioA600 og et nyt Samsung , såhh . . !

igen dit valg
havde helt sikkert valgt en pio

har set den nye samsung og nej tak
Til top
Exta Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Oktober-2008
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 15:35
Mange tak for svarende. Men med det prisfald så tror jeg at jeg beholder det, trods det er super uhandy at flytte rundt med. Har også lidt svært ved at vende mig til tanke om at få noget mindre :D 

Pioneer Krp-600A.
Pioneer vsx-lx51
eAR 202 REF
ps3 Slim 120gb
Samsung hd boks
Vienna Acoustics Haydn Grand
Paradigm
KEF
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2010 kl. 08:30
fornuftigt valg..

Du finder heller ikke et bedre TV lige med det samme.
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2010 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

såhh.. valgte jeg Pioneer'en!!!
Har I da helt glemt hvad den kan? Vil også mene at den er 20-21k værd Tongue
Nej, den er ikke. Billedkvaliteten er ringere end på et KRP-500A/M. På papiret er det den samme skærm, (bare større), men, netop 60 tommer modellen har mere støj i billedet end 50 tommer modellerne. Den er ikke ligeså god som 50 tommer modellerne. Prøv at sætte dig 2,5 meter fra en 60 tommers Pioneer KRP-600A/M, så ved du hvad jeg taler om. Jeg sidder for i øvrigt selv 2.5 meter fra min skærm. Nej, sortniveauet ikke ligeså godt som det er på Pioen, men, forskellen er svær at få øje på når der er en normal belysning i stuen. Desuden kan den sagtens hamle op med Pioen på andre punkter som er vigtige for den overordnede billedkvalitet. Hvid f.eks er bedre end på Pioen. Wink
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2010 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Udgangspuktet må være hvad et nyt alternativ koster . Og de marginaler man sætter til på billedkvalitet, og måske byggekvalitet hentes da hjem på features, slimlinedesign og ikke mindst den kendsgerning at ... det er spritnyt .
Samsungs 3" større 63P7705 får altså rigtigt gode ord med på vejen i de første bruger tilbagemeldinger. Og den er set til ca 21k . .
Hvis jeg som køber stod med 21k i hånden og skulle vælge mellem et brugt PioA600 og et nyt Samsung , såhh . . !

igen dit valg
havde helt sikkert valgt en pio

har set den nye samsung og nej tak
Hvor har du set den henne?

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Exta Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Oktober-2008
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2010 kl. 19:09
Firebird. Sjovt at du siger det med at 50" modellen er bedere end 60". For nu har jeg haft begge modeller (begge A) Og jeg mener at det var lige omvendt. Synes at 50" havde det med at hoppe og hakke ved panoreringer. Hvor mit nuværende har en flydende og perfekt gengivelse. Og det var selvom at jeg brugte 100% de samme indstillinger.   Men det er selvfølgelig også en personlig konklusion du kommer med. For det er jo en kendsgerning at Krp modellerne stadig er reference.
Pioneer Krp-600A.
Pioneer vsx-lx51
eAR 202 REF
ps3 Slim 120gb
Samsung hd boks
Vienna Acoustics Haydn Grand
Paradigm
KEF
Til top
Sionic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Juni-2009
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2010 kl. 19:16
Må sige at jeg også undre mig over denne støj? Jeg ser den ikke men det ka' være jeg ikke helt forstår hva' det er jeg ska' se efter...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 00:11
Oprindeligt skrevet af Exta Exta skrev:

Firebird. Sjovt at du siger det med at 50" modellen er bedere end 60". For nu har jeg haft begge modeller (begge A) Og jeg mener at det var lige omvendt. Synes at 50" havde det med at hoppe og hakke ved panoreringer. Hvor mit nuværende har en flydende og perfekt gengivelse. Og det var selvom at jeg brugte 100% de samme indstillinger.   Men det er selvfølgelig også en personlig konklusion du kommer med. For det er jo en kendsgerning at Krp modellerne stadig er reference.
Jeg har set begge med samme kildemateriale og de samme lysforhold i den samme butik, (sidste forår), og jeg syntes at billedkvaliteten var bedre på KRP500A, men, det er selvfølgelig også muligt at den store havde en fejl, men, jeg kan kun bedømme efter hvad jeg har set. Både fra ca. 2.5, ca. 3.0 og ca. 3.5 meters afstand så billedet bedre ud på den "lille". Min egen skærm købte jeg fordi den bestod "2.5 meters testen".

Det er muligt at KRP-600A/M ER bedre end KRP-500A/M, men, det er ikke det jeg har set.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 00:15
Oprindeligt skrevet af Sionic Sionic skrev:

Må sige at jeg også undre mig over denne støj? Jeg ser den ikke men det ka' være jeg ikke helt forstår hva' det er jeg ska' se efter...
Det er jo fint. Hvor tæt sidder du ved skærmen?

JVC X3
?
?
?
?
Til top
voegel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Maj-2010
Point: 120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 07:46
Den skulle da helst et stykke under i pris af hvad en pana vt20 koster.

Ved godt at pio'en er bedre på et par områder, men ifølge flatpanels test er pana'en altså også bedre på nogle områder.
Og så er der jo usb recording, 3d osv.
Samsung LE46A966

Pioneer VSX-921

Jamo S606 HC3 sæt

Popbox V8

D-link DNS-323 nas with funplug

D-link dir-655 XTREME N router

Ubuntu 9.10 64bit, Intel Core 2 Duo 2.2Ghz, 2GB DDR2 RAM, 6 TB
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af voegel voegel skrev:

Den skulle da helst et stykke under i pris af hvad en pana vt20 koster.

Ved godt at pio'en er bedre på et par områder, men ifølge flatpanels test er pana'en altså også bedre på nogle områder.
Og så er der jo usb recording, 3d osv.

http://www.ppradio.dk/panasonic/billed/plasma-2010/full-hd-1080p.html

TX-P65VT20E
max xxxWatt (standby 0,4W/33W med DVB-optagelse)
xxKg. (xxKg m/sokkel)
158x96,7x9 (BxHxD) (158x101,9x41,5 m/sokkel)
Fragt mål "kassen": 173x121x40 (BxHxD) i cm
Kommer igen 27/8.
Totalpris:

Kr.

39.995,-

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu