recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vurdering Pioneer TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVurdering Pioneer TV

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 00:05
Har selv tryg og jeg synes de er super fair. Jeg fik forleden stjålet mobiltelefonen og fik erstatning som var "ok". Da de gennemgik sagen igen (Uden min indblanding) fandt de ud af at jeg var berettiget fuld erstatning. 3 dage senere var der en check i postkassen.

Jeg er ikke ansat hos Tryg, men jeg synes altså det er et meget godt firma. Jeg har haft fat i dem flere gange og det har dem fra mit studie også. Der har ikke været noget problem. Jeg synes det er lidt forhastiget at man vil opsige sit forsikringsselskab fordi man finder én enkelt hændelse på en side som recordere. Jeg har som sagt kun gode erfaringer.

Når alt kommer til alt er alle forsikringsselskaber det samme. Jeg tror ikke andre forsikringsselskaber ville behandle din sag meget anderledes.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 08:54
anima: jeg er helt enig.. bortset fra at det ikke rokker ved at bruge en Panasonic entry model som grundlag for en erstatning for et mere eller mindre highend produkt vel ikke holder... og at de vel må acceptere at man skal op i V20 modellen førend man kan begynde at sammenligne modellerne især når det medtages features buildkvalitet osv. for her er panas billige modeller i en noget ringere kvalitet... og det kan de IKKE komme uden om. 

Mvh

René
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 20:45

nu beregner tryg heller ikke at pioneer er kendt for at have nogle gode skalere i, og det tror jeg næppe en c2 har, ja selv v20 har det nok heller ikke. så jeg ville først stille mig tilfreds med en v20.

Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

anima: jeg er helt enig.. bortset fra at det ikke rokker ved at bruge en Panasonic entry model som grundlag for en erstatning for et mere eller mindre highend produkt vel ikke holder... og at de vel må acceptere at man skal op i V20 modellen førend man kan begynde at sammenligne modellerne især når det medtages features buildkvalitet osv. for her er panas billige modeller i en noget ringere kvalitet... og det kan de IKKE komme uden om. 

Jeg er enig med dig i langt det meste, men jeg mener nu at det er fejlagtigt at tro man skal stilles bedre efter tyveri eller hændelige uheld. Man kunne passende spørge hvor meget TS kunne få for tv'et hvis det skulle i KSB-sektionen. Den ville nok ikke gå for noget nær de 6k som nogle brugere mener man skal op i for at få noget fra Panasonic som tilsvarer det. De nyere generationer af Pana-tv burde tørre gulvet med et 4 år gammelt Pioneer. Set i dét lys stilles TS jo ganske fint. 

Jeg er dog ret forstående overfor at 2600 ikke er meget for et godt tv, men jeg synes det er at gå lidt for langt at man vil sammenligne (ubrugelige) features mellem modeller for at trække vurderingen op. Sig sg da for fanden at tv'et er et entusiast-tv som er i en byggekvalitet som de andre producenter ikke kan matche og at dét er en vigtig parameter at tage med. Pioneer er lavet for at holde, mens de billige Pana er af en finish og standard som ikke kan matche et Pio.

Jeg holder stadigvæk på at andre forsikringsselskaber ikke vil kigge anderledes på sagen. De skal jo tjene penge og med det stopper jeg indlægget for ikke at virke mere som en som arbejder for Tryg.
Til top
wanting Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Esbjerg
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 21:31
Kan ikke lad vær med at grine af jer fagtosser.. Arbejder selv ved et forsikringsselskab og det tryg går ville ALLE selskaber gøre.. Da teknologien udvikles så hurtig så forstår jeg egentlig godt tryg og alle andre afskriver så meget og det der står i betingelserne At tryg kan erstatte genstanden med tilsvarede nye genstande dvs genstande som i al væsentlighed svare til beskadigede produkt.
I al væsentlighed er så i dag et tv til en ny værdi på 4000 kr.. Da forsikrings selskaber kun skal dække ud fra specifikationer og ikke hvor godt billed er for det er ikke noget målepunkt den almindelig befolkning skal kende til. Så der kigge kun på specifikationerne..

Og nej tryg og andre giver ikke prisen på elektronik ud fra hvad de koster på den blå avis. Kan de ikke skaffes hos deres leverandør så er det samme som varen ikke kan skaffes mere i forsikringsverden.

Så det er surt men den er prisen for at udviklingen går så stærk i dag..

Omvendt skal du jo også tænke på at det jo er værdiløs hvis det gik i stykke på alm vis efter garantien er udløbet..

Redigeret af wanting - 07-Oktober-2010 kl. 21:40
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af wanting wanting skrev:

Kan ikke lad vær med at grine af jer fagtosser.. Arbejder selv ved et forsikringsselskab og det tryg går ville ALLE selskaber gøre.. Da teknologien udvikles så hurtig så forstår jeg egentlig godt tryg og alle andre afskriver så meget og det der står i betingelserne At tryg kan erstatte genstanden med tilsvarede nye genstande dvs genstande som i al væsentlighed svare til beskadigede produkt.
I al væsentlighed er så i dag et tv til en ny værdi på 4000 kr.. Da forsikrings selskaber kun skal dække ud fra specifikationer og ikke hvor godt billed er for det er ikke noget målepunkt den almindelig befolkning skal kende til. Så der kigge kun på specifikationerne..

Og nej tryg og andre giver ikke prisen på elektronik ud fra hvad de koster på den blå avis. Kan de ikke skaffes hos deres leverandør så er det samme som varen ikke kan skaffes mere i forsikringsverden.

Omvendt skal du jo også tænke på at det jo er værdiløs hvis det gik i stykke på alm vis efter garantien er udløbet..
den går altså ikke, det kan godt være at det er hvad man forsøger sig med... men man er da nødt til at finde en tilsvarende vare fra samme producent.. og da det ikke længere er muligt så er man nødt til at finde et tilsvarende produkt fra en alternativ producent... også er det da muligt at forsikringsselskabet kunne have lyst til at vælge en prosonic i bilka med gode specs på papireret... men omvendt så kunne kunden vel også argumentere for et tilsvarende B&O tv... og monikke fornuften så rammer begge lejre og man så finder et rimeligt tv som modsvarer ikke alene specs men også udseende buildkvalitet features osv... man kommer vel heller ikke som forsikringsselskab og forsøger at erstatte en BMW 750, med en BMW 320 bare fordi det er samme mærke og har 4 døre og kan komme fra a til b.
Tingene skal jo også hænge sammen.. ellers så lægger branchen da en bombe under sig selv.. for så kan det da ikke betale sig at forsikre sig.

Jeg lægger typisk i omegnen af 150.000,- kr om året i forsikringspolicer og jeg har faktisk haft flere skader gennem årene og har vel pt fået udbetalt i omegnen af 26 mio kr i erstatninger som følge af skader (primært erhverv.. men også enkelte private skader.. dog i småtingsafdelingen)... og har aldrig oplevet andet end seriøs behandling fra forsikringsselskabernes side.. og kan slet ikke genkende hvad du siger... så tror nok der indenfor branchen er folk med bedre kundetække end det du lige udtrykker med dit indlæg Wink
Mvh

René
Til top
wanting Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Esbjerg
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

den går altså ikke, det kan godt være at det er hvad man forsøger sig med... men man er da nødt til at finde en tilsvarende vare fra samme producent.. og da det ikke længere er muligt så er man nødt til at finde et tilsvarende produkt fra en alternativ producent... også er det da muligt at forsikringsselskabet kunne have lyst til at vælge en prosonic i bilka med gode specs på papireret... men omvendt så kunne kunden vel også argumentere for et tilsvarende B&O tv... og monikke fornuften så rammer begge lejre og man så finder et rimeligt tv som modsvarer ikke alene specs men også udseende buildkvalitet features osv... man kommer vel heller ikke som forsikringsselskab og forsøger at erstatte en BMW 750, med en BMW 320 bare fordi det er samme mærke og har 4 døre og kan komme fra a til b.
Tingene skal jo også hænge sammen.. ellers så lægger branchen da en bombe under sig selv.. for så kan det da ikke betale sig at forsikre sig.

Jeg lægger typisk i omegnen af 150.000,- kr om året i forsikringspolicer og jeg har faktisk haft flere skader gennem årene og har vel pt fået udbetalt i omegnen af 26 mio kr i erstatninger som følge af skader (primært erhverv.. men også enkelte private skader.. dog i småtingsafdelingen)... og har aldrig oplevet andet end seriøs behandling fra forsikringsselskabernes side.. og kan slet ikke genkende hvad du siger... så tror nok der indenfor branchen er folk med bedre kundetække end det du lige udtrykker med dit indlæg Wink

Biler og elektronik opgøres ikke på samme måde.
Snakker også kun om hvordan man vurdere tingene når det kommer til elektronik og computer..
De eneste producenter man i forsikringsbranchen giver lidt særbehandling inden for tv er B&O og Lowe..
Til top
Benton Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 571
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 22:08
Nu modsiger du dig selv lidt Wanting. Hvorfor give B&O og Löwe særbehandling ? Troede da at det udelukkende var specs der blevet fokuseret på. Mon ikke design/byggekvalitet alligevel har lidt at sige ;-) 
Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 22:09

...At tryg kan erstatte genstanden med tilsvarede nye genstande dvs genstande som i al væsentlighed svare til beskadigede produkt.

Ja, og "i al væsentlighed" svarer til en Panasonic G20, som jeg også tidligere har nævnt! Den koster ca. 6.000,- Hertil afskrivning - 65% - hvilket giver et udbetalingsbeløb på kr. 3.900,-

Det kan godt være at du ironisk kalder os for "fagtosser", når det gælder forsikringer og forsikringsselskabers handlemåde. Men du skal nok fraholde dig selv fra, at "kloge" dig på, hvilket TV som svarer til pågældende Pioneer-TV, for det er åbenlyst at du ikke har tilstrækkelig viden, til at foretage en sådan vurdering...  Dead

M.v.h.
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 22:30

pioneer er highend som der bliver sagt, dvs et nyt produkt burde efterfølgende være et highend produkt uanset hvad der er sket de næste mange år. fordi highend produkter har nogle unikke ting som alm brands aldrig kommer, altså c20 ligner en gang lort. så se du hvis du havde købt et b&o tv til 50kg og forsikringsselskabet 4år senere siger jamen den panasonic til 4000kr jamen den har samme specs som dit tv. det kan man jo ikke forfanden

Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 09:01
har en kollega der har tj. tryg forsikring med elektronik forsikring som tillæg (ca. 400 kr årligt) hans gamle 42" alfaview ca 6 år gik istykker. han købte det for ca. 25,000 han fik 7000 kr han var tilfreds.
det er ca 6 mdr siden.
Ole Hansen
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

har en kollega der har tj. tryg forsikring med elektronik forsikring som tillæg (ca. 400 kr årligt) hans gamle 42" alfaview ca 6 år gik istykker. han købte det for ca. 25,000 han fik 7000 kr han var tilfreds.
det er ca 6 mdr siden.
Så må han have været heldig, for forsikringen dækker kun i 5 år eller ogspå har TV'et ikke været så gammel.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu