recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - W1070 Hushbox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

W1070 Hushbox

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 21:48
Det er simpelhent genialt det der
Til top
MDusen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2011
Sted: Lyngby, DK
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MDusen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2015 kl. 04:22
Super cool
Gid man havde samme færdigheder mht lego og temperatur/ventilatorstyring - kunne tænkes at min gamle far skal finde loddekolben frem
Min benq w1070 sidder allerede i loftet og min kære hustru synes den er grim. Har overvejer om det er muligt at bygge en "simpel" kasse for at skjule den men en hushbox ville også glæde mig i stille scener.....
Nogle bud på hvlke stumper der skal indkøbes til reguleringen?
Kan det evt. kan startes med 12v triggeren fra projektoren eller er spareskinnen det lettest?
Hvilket glas skal man købe fra edmund optics......kan ikke rigtig finde rundt på hjemmesiden
Og til sidst hvor brede er dine kanaler?
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2015 kl. 09:00
Ja, meget meget cool Clap

Angående glas har jeg læst andetsteds at det kan være en fordel at projektoren er vinklet i forhold til glasset så refleksionen fra bagsiden af glasset reflekteres væk fre projektor optikken. Hvor vigtigt det er ved jeg så ikke, men hvis man ikke bruger "optisk" glas kunne det måske være værd at overveje.

Redigeret af Trumle - 09-Oktober-2015 kl. 09:00
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cgmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2015 kl. 11:36
Flot arbejde !! Og lækkert du har fået tænkt selv de mindste ting igennem Clap

Jeg kigger meget på størrelsen, da min ikke kan være så stor, vil du tror du kunne have lavet den mindre med samme resultat ? Tænker dybden og bredden. Kan se der er en del plads foran projektoren, samt måske halvdelen af 'udstødningen' på hver side kunne spares væk.?
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
jjmikkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2009
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjmikkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2015 kl. 12:45
Jeg kan lige se at der var en fejl i min beskrivelse. Jeg har brugt en 230 mm fan til udsug. Ikke 200 mm...

MDusen: 
- Jeg fandt frem til at spareskinnen klart var det letteste. Jeg har ingen erfaring med elektronik og at bruge 12v triggeren. Men hvis man er ferm til det, er det selvfølgelig en elegant løsning. 
- Du spørger hvilke stumper man skal bruge til reguleringen. Mener du fan speed?
- Angående glas købte jeg dette: http://www.edmundoptics.com/optics/windows-diffusers/visible-windows/anti-reflection-ar-coated-high-efficiency-windows/46103/  De findes i forskellige størrelser - både større og mindre - og runde...
- Kanalerne er omkring 10 cm bredde og 20 cm høje. Æggebakkerne tager dog 2x2,5 cm.

Trumle:
Jeg har også vinklet glasset lidt nedad for at få reflektionerne væk fra optikken. Jeg må indrømme at jeg prøvede med almindeligt vinduesglas som jeg holdt op foran optikken, og jeg kunne sgu ikke rigtig se forskel. Det var som om der kom et lille grønligt skær, men jeg tror mest der var psykologisk. Men det optiske glas var jo ret billigt, så jeg endte med at købe det.

Cgmand:
Jeg tror det er svært at gøre den mindre i dybden. Måske hvis man sætter glasset og glashuset udenpå kassen istedet (jeg har sat den indvendigt), men der skal også være plads til udluftningen foran. Man kan måske vinde 5 cm... 
Du har ret i at man kunne spare halvdelen af udstødningen. Problemet kunne være at man ville kunne høre de fans du har installeret, da lyden ville have mere direkte adgang til omgivelserne. Men hvis man køber nogle store 230 mm fans der er støjsvage, og kører dem med lav hastighed, kan det være det ikke betyder så meget. Evt disse: http://www.coolerkit.dk/shop/bitfenix-spectre-pro-3109p.html?key=BI027&track=searchdbprodukter

Må den gerne være stor i højden? For et alternativt kunne være at lave lydpotten opad i stedet.

Det optimale setup ville være at have en kasse der kun er en smule større end projektoren, og så forbinde et indtag og udsug via rør til et lokale ved siden af (hvor fansne så også skulle være.)

Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2015 kl. 21:39
super fedt lavet.

Redigeret af Eeyore - 16-Oktober-2015 kl. 21:40
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2016 kl. 14:48
Respekt!!!
MORE BASS
Til top
mor4thi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Maj-2009
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mor4thi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2016 kl. 15:49
Ser mega fedt ud :-D skal selv til at lave en hushbox til min Optoma 141x men jeg ved bare ikke hvor mange grader varmt det max må blive i kassen, har du en ide om det? Eller hvad viser din temp måler når der er godt gang i den?
Til top
jjmikkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2009
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjmikkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2016 kl. 15:35
Temperaturføleren har jeg sat ved udluftning på projektoren, og den viser omkring 80 grader. Jeg har testet både med projektoren i fri luft og i kassen, og den er 80 grader begge steder. Jeg ved ikke hvor varmt det må være i kassen, men den har nu kørt 1000 timer uden bøvl, så går ud fra det er nok. Jeg har prøvet at løfte låget efter den havde kørt noget tid, og der føltes den næsten koldere end i fri luft. På et tidspunkt stoppede fansne uden jeg opdagede det (løs forbindelse) og der begyndte projektorens egen blæser at larme ret meget - og det kunne høres. Så når den normalt ikke siger noget må det være fordi der er køligt nok i boksen. Men hellere for mange blæsere end for få. Så kan de også køre med lavere hastighed så de ikke larmer så meget.
Til top
mor4thi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Maj-2009
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mor4thi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2016 kl. 17:12
Fedt tak skal du have :-D
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2016 kl. 19:15
Jeg har også arbejdet lidt på en hushbox til min w1070+. Den er ikke så gennemført som det tidligere eksempel, men den fungerer fint, hvilket jo er det vigtigste.

Min udfordring var at jeg skulle have bygget en mobil løsning, da jeg ikke havde muligheden for at have projektoren hængende i stuen. 

Min løsning var at købe en lille Bestå reol fra IKEA, som blev bygget lidt om, tilsat nogle lydisolerende plader og et par kølere. Der mangler lige at komme glas i vinduet, men ellers er den færdig og gør en kæmpe forskel i forhold til støj. Jeg kørte en måling af varmen ved projektorens udluftning og endte på ca. 65 grader efter ca 40 minutter. Den varme luft leder jeg gennem et flexrør som stikker ud nedenfor frontpladen. 

Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2016 kl. 21:11
Det er sgu en meget smart løsning, når den alligevel skal være mobil! Men er det ikke svært at placere den 100% korrekt hver gang?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu