|
Wall of Sound And Picture - Atmos bio |
Besvar | Side 123 41> |
Forfatter | ||
scantek
Guld medlem Branchemedlem Oprettet: 22-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 676 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-November-2011 kl. 21:33 |
|
Seneste billeder er på siden 40! Så fik vi overdraget nøglerne til vores nye hus, hvoraf noget af kældere er reserveret til den dedikerede bif.
Rummet er 6 x 4 meter, og der skal laves en del akustik, da det hårde flader overalt.
Min "gamle" tråd fra vores tidligere hus kan ses her : http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=62534&title=ny-tvstue-under-udarbejdelse-update-5
Jeg er stadig i planlægningfasen, og mangler stadig en del overvejelse før det endelige design er klar.
Dog er udstyret valgt og indkøbt (meget er "genbrug" fra mit gamle setup.)
Højttaler : MK 150 THX
Subwoofers : MK 250 og SB1250
Forstærker : Pioneer LX-71
Projektor : JVC X3
Lærred : 130" AT Beamax med CIW masking
Scaler : DVDO Edge
Remote : Harmony 900
Bassmanagement : Dspeaker
Streamer : Dune HD D1
Et par "før" billeder :
Redigeret af scantek - 26-November-2018 kl. 18:55 |
||
Sejrsen
Guld medlem Oprettet: 27-April-2005 Status: Offline Point: 813 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ideelt pånær de hårde overflader, men det er der jo råd for. Hvor højt til loftet?
|
||
Christian H
Guld medlem Oprettet: 04-Juni-2006 Sted: Sydjylland Status: Offline Point: 693 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Super spændende projekt!
Her har du lidt inspiration fra en anden som har samme tema
|
||
scantek
Guld medlem Branchemedlem Oprettet: 22-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 676 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Takker - ved ikke hvor meget af temaet jeg i virkeligheden fører ud i livet, men mørkt og huleagtigt bliver det
/michael
|
||
.FTH'
Guld medlem Oprettet: 23-Maj-2009 Sted: København Status: Offline Point: 819 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er da i virkelighed enhver mands våde drøm med sådan et kælderrum.
Du kan jo virkelig forme det som det passer dig, I ENVY YOU! Jeg glæder mig til at se noget fremgang i dit projekt, go' vind! Redigeret af .FTH' - 10-November-2011 kl. 13:00 |
||
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
|
||
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja en VÅD drøm kan det hurtigt blive , ej forhåbentlig er der ikke den risiko. Bliver spændende at se udviklingen . |
||
db89
Guld medlem Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
En rigtig kælder hjemmebio har mindst én dræn/dykpumpe stående i et hul i hjørnet af gulvet
|
||
.FTH'
Guld medlem Oprettet: 23-Maj-2009 Sted: København Status: Offline Point: 819 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Come on Guys, det var måske ikke det bedste ordvalg!?
|
||
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
|
||
Jonas Bojer
Guld medlem Oprettet: 10-April-2008 Sted: Århus C Status: Offline Point: 801 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Fliserne af + slib gulvet og lim spångulvplader på, herefter et gulvtæppe de virker godt og gulvvarmen kan komme op i gennem.
trolltex på loftet så burde du snart være der.
Hilsen Jonas Bojer
|
||
scantek
Funktioner
Tak(0)
|
|
Takker for de positive komentarer.
Ja det er super fedt endelig at komme igang med ønske bio'en, og jeg HAR allerede taget alle forholdsregler for at undgå vand i kælderen:
Der er nyt omfangsdræn om hele kælderen.
Grundvands brønd med dykpumpe, og sms alarm ved høj vandstand.
Seperat kloak og regnvands system.
Højvandslukke på kloakken.
Lyskassen er blevet gravet ud, og der er støbt nyt dæk med fald til en brønd med dykpumpe.
En 6k watt 3 faset diesel generator med automatisk start ved strømafbrydelse til alle pumper.
Ved godt man ikke kan sikre sig 100%, men synes jeg har prøvet
/michael
|
||
scantek
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ville gerne hive fliserne af, men det er måske meget praktisk de ligger der HVIS der nu skulle komme vand.
Der er ikke gulvvarme, men har overvejet at smide http://www.jemtex.dk/Underlag_til_gulve.php på gulvet, og derefter noget tykt gulvtæppe. Bagerste stolerække skal være hævet, så her kommer der nok noget rockwool under, og gulvtæppe.
På loftet og væggene kommer, som du også anbefaler, Troldtekt. Jeg er ikke så glad for udseenet, så overvejer at hænge noget stof, fek.s. molton udenpå.
I soundwallen kommer der godt med rockwool indvendigt, også betrukket med sort stof.
I et tidstødende rum kommer der til at stå et 60x100 rackskab med hylder til forstærker, scaler, medieplayer, yousee boks, server, NAS, router, switch, ups, patchpanel og bluray afspiller.
Opdateres løbende
/michael
|
||
SosFarum
Guld medlem Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 1022 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Spændende projekt - skal nok blive godt
Angående vand - det lyder som om du har garderet dig mest muligt. Husk dog at teste det hele igennem når det er sat op og hver 3. måned....har set mange generatorer der ikke starter op når der er brug for dem.....koster temmelig meget overarbejde ! |
||
Besvar | Side 123 41> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |