recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wall of Sound And Picture - Atmos bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Wall of Sound And Picture - Atmos bio

 Besvar Besvar Side  <1 38394041>
Forfatter
Besked
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2018 kl. 21:38
Hej

Har nu haft mine QSC SC-2150'ere et godt stykke tid. Må sige at jeg er blevet rigtig glad for dem. Punch, power, klarhed og detaljeret lyd er min umiddelbare beskrivelse.

Har efter meget flytten rundt, endt med en subwoofer placering som vist på billedet. Oven på hinanden, i den ene side. Det virker rigtigt godt i mit rum.

Har også fjernet alt dæmpe materiale bag lærredet, da det slog dynamikken ihjel.












Mvh.

Michael
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2018 kl. 22:52
Smukt! Skulle jeg starte forfra med bio, er de QSC-højttalere bestemt nogle jeg ville overveje.

Kunne være sjovt at se nogle målinger af Subs/LCR - har du dem?
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2018 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Smukt! Skulle jeg starte forfra med bio, er de QSC-højttalere bestemt nogle jeg ville overveje.

Kunne være sjovt at se nogle målinger af Subs/LCR - har du dem?


Desværre ikke som før / efter målinger. Efter kalibrering ligger den næsten helt perfekt, og pass'er Dolby certificerings krav.

/michael
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2018 kl. 13:32
Det er blevet en helt åndssvagt lækker bio!!! Thumbs UpClap

Har du egentlig overvejet en baffle wall?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2018 kl. 15:03
Det er sgu lækkert med den opsætning. Thumbs Up

Lidt nysgerrig,  hvor meget eq er der på de 4645, hvordan ser tallene ud ved f.eks.18hz.?
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2018 kl. 08:48
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Det er blevet en helt åndssvagt lækker bio!!! Thumbs UpClap

Har du egentlig overvejet en baffle wall?


Takker !

Ja har jeg helt sikkert. Tror egentligt bare jeg skal have taget mig sammen :) Er super tilfreds med lyden, så er meget i tvivl om det giver mig noget som helst.

/michael
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2018 kl. 18:47
En mindre opgradering!

Da mine surrounds, backs og atmos højttalere ikke brillierer i de dybere tonelejer, og der faktisk ligger rigtigt meget matreriale der i de fleste mix, har jeg routed alt under 100hz ud på et separat output på min DSP.

Den får en kanal på den ene Camco Tecton forstærker, og jeg har købt en:

https://www.qsc.com/cinema/products/loudspeakers/subwoofers/sb-1180/

Denne placeres bagerst i lokalet, næsten på samme måde som i en rigtig biograf, hvor de dog bliver loftmonteret.

Så er man sikker på at den smule retningsbestemmelse der trods alt er i sub lyd, kommer fra det rigtige sted, og ikke fra lærredet.

Billeder kommer når den er monteret Smile

/michael


Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 16:13
Så er det tid til en update i biffen Smile

Jeg har fået mulighed for at skifte mine 2x JBL 4645C ud med 2 x 4642A, samt min QSC SB-1180 atmos/bagsub  med ligeledes en JBL 4642A.


Jeg manglede ikke bund før, men nu er der bare mere af alt det gode Big smile - tilgængæld må der gerne gå lang tid inden jeg skal have godt 300kg sub ned af en kældertrappe igen !

Jeg har også skiftet min forreste stolerække ud med en https://sitnsleep.dk/selesta-3-pers-sofa-morkegra.html

Virkelig en lækker sofa, og nice med el recliner funktionen !

Før :




JBL 4546C fjernet:


Nye subs og bagsubben inden den bliver flyttet:


Bagsub:







Ny sofa:




Redigeret af scantek - 11-Maj-2020 kl. 18:29
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 16:27
Altså denne? https://jblpro.com/en/products/4642a
Synes ikke jeg kan finde 4642C.

Forresten fed sofa - er der recline i alle sæder?
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 16:54
Hej Jonas

Det er selvfølgelig helt korrekt Smile - 4642A og ikke C som jeg vist kom til at skrive.

Der er recliner i de to yderste siddepladser, men den er bred nok til vi alle fire kan sidde med dyner og puder uden problemer.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 18:05
Tillykke med de nye! :)  Jeg har jo én med samme kabinet men andre drivers. Man forstår først hvor store og tunge de er når de er blevet leveret.. et køleskab!

Hvordan kalibrerer du dem? Summerer du alle subs eller kører front for sig og bag for sig?
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 18:22
Tak Jonas

Ja 98kg stykket kan sq mærkes på vej ned af trappen :)

De to forreste er summeret, og bagsubben er kalibreret for sig. De spiller så fedt, og det er slet ikke overkill med 6 x 18" i et 28m2 rum LOL
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 38394041>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu