recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo debat
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo debat

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Waoo debat
    Sendt: 19-December-2011 kl. 10:56
Tråd til generel debat om Waoo
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2011 kl. 11:01
I lyset af den seneste (ophedede) debat om Yousee og kvaliteten af deres signaler kunne det være interessant at høre fra Waoo om deres signalvej (Waoo TV).

Hvordan og i hvilken kvalitet modtager de signalerne?
Hvad gør de in-house med signalerne inden de sendes ud til brugerne?
Til top
dvidebaek Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dvidebaek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2011 kl. 12:22
godt initiativ Letten... Kunne også godt tænke mig at vide hvor og hvordan Waoo får deres signal fra og om de re-encoder det ligesom Yousee eller om de sender det transparent.
Til top
mhv_omjk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2010
Sted: Odsherred, DK
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhv_omjk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2011 kl. 12:29
- Jeg tillader mig også lige at kaste mit lille gylp ind her: Kan Waoo ikke tilbyde Leasing-aftaler af deres HD-bokse? - jeg synes at skulle bløde rund regnet 1k for at kunne bruge HD-funktionerne på Waoo er lidt meget.
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2011 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af mhv_omjk mhv_omjk skrev:

- Jeg tillader mig også lige at kaste mit lille gylp ind her: Kan Waoo ikke tilbyde Leasing-aftaler af deres HD-bokse? - jeg synes at skulle bløde rund regnet 1k for at kunne bruge HD-funktionerne på Waoo er lidt meget.


Det afhænger vel af det enkelte selskab om man skal købe eller om man kan leje sin tv boks.

Jeg kan se ved Tre-for hvor jeg er kunde, kan man leje tv bokse med hdd til 99,- kr.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2011 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Tråd til generel debat om Waoo
Godt initiativ   Clap    Clap    Clap
 
Parallellerne til dengang Telefonen kom, og Radioen og Tv'et plus alt det løse, mere for give et fingerpeg om Waoo's fremtid!


Redigeret af skyking - 19-December-2011 kl. 14:12
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
BotNak Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BotNak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2011 kl. 16:47
Generel debat må vel kunne dække det meste ;-)

Vi har Waoo fra Verdo i Randers.
Internet opkoblingen er OK, men deres TV afd. synes jeg efterhånden ligner amatører, da der efter "support" åbningstid ingen overvågning er på driften - hvorfor fejl ofte ikke rettes før næste hverdag (og derfor kan være fejlbehæftet hele weekenden)

Det skal siges jeg ikke mener at have brug for leje film via deres IP-TV eller at sætte en ekstra bpoks på hvert TV - ser derfor Waoo TV via DVB-T (undrer mig i øvrigt de ikke bruger DVB-C)

Waoo HAG boksen sender Analog og DVB-T ud på antennesignalet sammen med Radio.

Deres DVB-T er jævnligt nede (senest i nat siden kl 00:?? til lidt over kl. 8 i morges.

DVB-T EPG guide virker stadig ikke på Sony TV - vi har 3 modeller af Sony TV hvor vi modtager DVB-T. På ingen af dem er det muligt at se EPG guiden for andre kanaler end den man aktuelt er tunet ind på. Man skal altså bladre alle kanaler igennen for at kunne se EPG guiden for resten af dagen.
Da vi for nogle måneder siden modtog Free-To-Ait via alm. antenne var der ikke problemer med EPG.

Så - hvis det ikke var fordi jeg skulle købe ny(e) tunere til den Mac Mini som fungerer som harddisk optager - så var jeg skiftet til Boxer.

Uvist af hvilken årsag er det kun muligt i Randers C både at kunne få den lille og store TV pakke - uden for Randers C er der kun den store pakke.

Da vi bor udenfor Randers C betaler vi altså for en stor pakke med tegnefilm og sport vi ikke ser.

Måske det alligevel er bedre at købe et par Terratec H7 i stedet for Elgato Netstream og HD Homerun og så skifte til Boxer - deres store pakke er 120Kr. billigere end Waoo ?

Til top
BotNak Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BotNak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2011 kl. 16:50
Hov glemte lige - Waoo Ipad app. kræver man har IP boksen for at man kan få koden der skal indtastes.
Har man ikke IP boksen kan man ikke få TV på iPAD da support ikke vil/kan udlevere en kode.
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janbau Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2011 kl. 17:07
Ang DVB-C er  noget Waoo og de forskellige fiberselskaber SNART skal have styr på så man får muglighed for at få de samme mugligheder uanset hvor man bor . Hos Nrgi er det ikke muglig igennem Waoo men man kan få det igennem Canal digital ( Kabel Tv Analog / Digital spejl )
 
Men det har nok noget med retigheder at gøre og Teknik da det koster at have 2 systemmer af både DVB-C og IpTv hvor IpTv jo er Dvb-C Og DVB-T langt overlegen .  se bare de problemmer de lige Pt har hos Yosee .
 
Måske noget vores Waoo mand kan svare lidt på .
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2011 kl. 17:38
Havde regnet med at vi kunne holde os til IPTV i denne tråd, derfor det valgte forum "IP TV og WebTV"Embarrassed

Tror det bliver for mudret hvis vi skal rundt om DVB-T DVB-C oven i. Der er jo meget stor forskel mellem de forskellige elselskaber på det punkt. Hvorimod jeg fornemmer at IPTV og WebTV er mere standardiseret. 

Hvad siger i?


Til top
karstenmentz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-December-2011
Sted: Aabybro, Danmar
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karstenmentz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 11:46

Hej

Er totalt ny på WAOO men er meget forventnings fuld.

Har måtte leve med diverse parabol løsninger de sidste mange år da vi bor uden for by grænsen men har nu endelig fået fiber installeret - og internettet har nu kørt et par uger og fungerer perfekt 40/40.

Nu kommer så omstillingen fra TDC home trio til WAOO her i julen hvor jeg har nogle fri dage som skal bruges til at trække nye kabler og tilslutte diverse apperater.

Det vi uden diskussion kommer til at savne mest der den geniale funktion TDC har med optage - vi har 3 bokse og det virker uovertryffent.

Hvilken løsning kan bruges til optagelse? En harddiskoptager ved hvert tv er ikke en mulighed da det vil blive et mareridt. XBMC, Windows mediacenter eller? Nogle erfaringer??

Til top
BotNak Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BotNak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Havde regnet med at vi kunne holde os til IPTV i denne tråd, derfor det valgte forum "IP TV og WebTV"Embarrassed



Du har naturligvis ret i at der kan være forskel på selskaberne - men det tror jeg nu også gælder uanset om det er IPTV, WEB eller DVB-T.

Indledningen var bare formuleret så generelt at jeg opfattede det som at det også kunne omhandlede Waoo stabilitet generelt på TV.

Lægge en tråd i DVB-T omhandlende alene hvorledes Waoo fungerer på dette og en anden tråd om IPTV et andet sted, giver jo heller ikke en sammenhængende opfattelse af hvor stabil Waoo er i de enkelte områder af landet.

Jeg tror det er fatslået hvad stabiliteten af IP boksene er Angry ... lad os bare sige at det netop er argumentet for at jeg ikke gider have en ekstra IP boks for at se TV, når flere jeg kender i området her har pixeleringer og frysninger på IP boksene.

Min overordnede opfattelse af Waoo her i området (Randers/Verdo) er at de ikke har samme kvalitet som Stofa eller YouSee som bruger kraftigere IPTV bokse (er det ikke Samsung der laver dem) - og Waoo som bruge små billige bokse som giver  ustabil DVB-T og EPG, IPTV med pixeleringer og frysninger.
Selv på DVB-T siden når Waoo/Verdo ikke op på den kvalitet de to konkurrenter leverer - og det skyldes ikke kun om det er DVB-T eller DVB-C men driftstabilitet og funktionalitet (EPG)




Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu