recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo debat
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo debat

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 19:50
Jeg må sige at jeg ret godt tilfreds med vores Airties 7120 bokse. Havde håbet jeg kunne få en USB disk til at virke på dem, men indtil videre uden held.

Skal hilse og sige at Yousee's Samsungbokse heller ikke har været uden deres børnesygdomme. Tror ikke jeg kommer til at savne den.
Til top
Ole Pihl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Januar-2008
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole Pihl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 22:31
Jeg har nu været fiberkunde i 6 år hos Energimidt / Waoo , og syntes at kvaliteten har været rigtig god igennem alle 6 år .
Jeg har så købt en Motorola 1963 HD boks , for 6-8 måneder siden , som ikke er særlig stabil og ofte må genstartes ( tage strømmen ) hvilket ikke er tilfredsstillende .
Boksen har jo ikke været billig at anskaffe .
Jeg syntes at deres store tv pakke er blevet for dyr , når man ser nærmere på hvad man får for pengene .
Især når man aldrig ser sport (TV2 Sport - TV2 News - Canal 9 ) koster vel alene 100 kr af pakkens pris .
Jeg ville fortrække at de i stedet for smed alle HD kanalerne i pakken samt TV2 OD og Discovery OD , det burde være muligt til den pris .
Viasat kanalerne er jeg ligeglad med , en film på 90 minutter varer 150 minutter på TV3 og bliver afbrudt 5 gange .

Til top
styker Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér styker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 23:52

Fuldstændig enig. bortset fra at jeg syntes de er for dyre med det hele efterhånden.

Jeg har også været med siden profibertiden, og har stadig canal digital familymix løsningen og 15/15 med telefoni via nrgi.
Dette er prisen fornuftig på da man ikke betaler 2*399 i servicegebyr, men dette skal man fra det nye år hvor alle gamle kunder åbenbart skal have en waoo tv løsning iflg deres medarbejder i Horsens.
Også bliver det dyrt hvis jeg skal til at betale 109*12+2*399+309*12(familymix) så er det alene 5016/år for tv plus 260/md for internet og telefoni.
Også er det da helt galt at man ingen steder på waoo´s hjemmeside kan finde et prisblad med deres normalpriser, man kan kun finde deres kampagnepriser som jo kun gælder de første 6mdr.

Så løsningen bliver nok alene 15/15 internet ved nrgi  til 198/md og fri telefoni til 59/md incl vis nummer/div, dvs en opsigelse af TV delen.
Så må det enten blive boxer mini eller den lille pakke ved horsenssyd til 1500/år som fint dækker vores tv behov.
Til top
Jubas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Juni-2008
Sted: Aarhus, DK
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jubas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 18:21
Jeg tror der er nogle misforståelser ang Waoo TV og Internet.
Waoo tilbyder kun IPTV ikke DVB T/C, og har har ingen internet produkt under 30Mbit.
Så, har man ikke 30Mbit eller eller en IPTV boks, så er man ikke Waoo Internet/TV kunde.
De andre produkter er noget elselskaberne tilbyder. Slet ikke forvirrende ;)
Til top
styker Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér styker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 19:50
Det er jo netop det at fra 1 januar 2012 kan man ved nrgi ikke mere have deres tv-løsning, dvs at man bliver tvunget til at skulle have minimum waoo lille tv-pakke.
Og det bliver jo som jeg skriver rasende dyrt i kombination med family mix, og også selvom jeg skifter til stor tvpakke fra waoo som jeg nok havde gjort hvis den også havde DVB-C signal.

Dette pga jeg ikke vil betale leje for ekstra tvboks(klarer mig fint med den i stuen) og have bøvl med at trække netkabler i resten af huset.
Så fra at have et godt produkt til en god pris, tilbyder de nu hvor det overgår til waoo et rasende dyrt og ringere produkt ifht flere TV i huset 
Og det der vælter læsset er de famøse 2*399kr/år i serviceafgift også kan jeg simpelthen ikke finde ud af hvad deres normalpriser er på de forskellige produkter, og det er ikke for mig muligt at finde dem på deres hjemmeside.

Og nej jeg har ikke misforstået at waoo kun tilbyder IPTV, men jeg kan fortsat have fibernet 15/15 til 198kr og fri fastnet til 59kr pr måned ved NRGI.

Redigeret af styker - 21-December-2011 kl. 19:54
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 21:09
Har lige selv trukket netkabler i vores 70'er hus, så vi har gigabit netværk. Det er altså rart under alle omstændigheder. 

Det betød også at overgang fra Yousee DVB-C til Waoo ikke var noget problem - skulle bare lige sikre mig at kablet de to steder i huset hvor der sidder en waoo-boks på, gik direkte i Waoo router og ikke igennem vores switch. Det sidste kan også lade sig gøre men kræver en smartere switch end den vi har pt..

Fordelen ved Waoo TV er at børnene nu kan bruge deres computere til at se TV enten via netstik på værelset eller trådløst Smile
Til top
BotNak Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Juni-2006
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BotNak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af Jubas Jubas skrev:

Jeg tror der er nogle misforståelser ang Waoo TV og Internet.
Waoo tilbyder kun IPTV ikke DVB T/C, og har har ingen internet produkt under 30Mbit.
Så, har man ikke 30Mbit eller eller en IPTV boks, så er man ikke Waoo Internet/TV kunde.
De andre produkter er noget elselskaberne tilbyder. Slet ikke forvirrende ;)

Ja - det er da noget forvirrende - er du sikker på det er rigtigt ?
Waoo henviser jo netop til de enkelte selskaber mht. services, detaljer og bestilling.
F.eks. er der ikke "kort gebyr" i Verdo's pakker.
Jeg kan desværre ikke komme på www.waoo.dk i øjeblikket - deres side er nede, så jeh kan ikke give et link.

Ikke mindst når Verdo (Waoo) sælger forbindelser fra 10/10 og op.
Det er kun den "færdige" store pakke som er min. 30/30 (men der kan tilvælges højere hastighed).

Og så vidt jeg husker er det direktøren i Verdo der stod bag oprettelsen af Waoo samarbejdet.

Men - uanset Waoo samarbejdet. Er der nogen der ved om selskaberne benytter samme TV leverandør (Smile) alle sammen, eller om de benytter forskellige.
Det kunne måske forklare hvorfor nogle tilbyder DVB-T/C som en del af pakken, og andre kun IPTV.

Til top
timzor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér timzor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 22:39
Jeg er ret sikker på, at mine forældre har dvb-c signal fra WAOO (profiber). Jeg synes det er meget forvirrende det her, det er slet ikke ens, selvom navnet (WAOO) er ens. Meget mystisk
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 23:25
Tja, det kan man mene men det er nu ikke noget elselskaberne og Waoo er ene om.

Jeg havde Yousee gennem en antenneforening, men vores store pakke var ikke magen til Yousee's store pakke. Yousee tilbyder WebTV, men det kunne man ikke få igennem vores antenneforening fordi det ikke er Yousee der leverer bredbåndet, men dermimod et andet TDC datterselskab Dansk Kabel TV - forvirret?

Waoo er en fælles overbygning oven på elselskabernes egne ydelser. Nogle elselskaber f.eks. Profiber (der også er et samarbejde) valgte at tilbyde KabelTV løsninger ved siden af IPTV. IPTV er fremtiden men man har valgt at tilbyde KabelTV for at lette overgangen for kunderne.

Waoo IPTV er der hvor de alle får et fælles produktudbud og hvor de kan høste fordele af fælles markedsføring og sikkert også mere forhandlingstyngde omkring tvrettigheder.
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 10:37
Letten skrev
Waoo IPTV er der hvor de alle får et fælles produktudbud og hvor de kan høste fordele af fælles markedsføring og sikkert også mere forhandlingstyngde omkring tvrettigheder.

Forhandlingstyngde omkring tvrettigheder, med TDC, YouSee og alle andre Kabelanlæg blot se hvor langt samme tyngde har bragt OS?  LOL  Ordvalgene i forskellige Generalforsamlinger om netop betalingen herfor.
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 10:57
Confused forstår ikke hvad du mener.
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 12:03
Som jeg forstår det, så står Waoo (tidligere smile content) for at sende signalet. de enkelte elselskaber kan derved selv bestemme hvilke fiberbokse de vil opsætte, nogle steder sætte man en boks op med kun rj45 og andre steder sætter man en op der også har eksempelvis en catv udgang. Derved kan de enkelte selskaber selv bestemme hvilke services de kan tilbyde kunderne. I vores område tilbyder Seas-NVE, at man kan sætte en tv-boks op med rj45 kabel og få åbnet catv udgangen og derved "simulere" et dvb-c-signal som kan sende den pakke man har rettighed til rundt i husets eksisterende antenneanlæg.

Seas tilbyder også eksempelvis en Stor Danmarkspakke fra viasat, som intet har med Waoo at gøre.

Hvis det er misforstået, så ret mig gerne.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu