recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo debat
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo debat

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 708
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Susperia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 21:36
Hvad mener du med en smartere switch?
Jeg går selv over til Waoo her den 1 jan. og håbede på jeg kunne sætte det til på samme måde som jeg har nu med Jaynet/ComX.
 
Jeg har fra fiberboksen et kabel til at gå op på loftet i en switch, hvor jeg så fra den har ført kabel ned i de rum hvor jeg bruger ip boks. vil det sige jeg ikke kan det med Waoo?
 
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Har lige selv trukket netkabler i vores 70'er hus, så vi har gigabit netværk. Det er altså rart under alle omstændigheder. 

Det betød også at overgang fra Yousee DVB-C til Waoo ikke var noget problem - skulle bare lige sikre mig at kablet de to steder i huset hvor der sidder en waoo-boks på, gik direkte i Waoo router og ikke igennem vores switch. Det sidste kan også lade sig gøre men kræver en smartere switch end den vi har pt..

Fordelen ved Waoo TV er at børnene nu kan bruge deres computere til at se TV enten via netstik på værelset eller trådløst Smile
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 21:54
Det er vist noget med at switchen skal understøtte IGMP snooping, men det er der andre herinde der ved mere om end jeg - søg evt. lidt.

Men det er vist noget med multicast der ellers vil sendes ud til alle enheder på nettet, men en "smart" switch kan altså finde ud af at sende det til tv-boksene (kun).

Men det kan jo sagtens være at din switch allerede understøtter det.
Til top
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 708
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Susperia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 22:10
Tak for svaret.
Jeg tvivler på min understøtter det, da det bare er en billig en.
Men nu ved jeg da hvad der kan være galt hvis det ikke virker når jeg får det sat til.
 
Gider bare næsten ikke til at føre flere kabler, da min stue er i den helt anden ende af huset .
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 22:18
Mit netværk er kablet på en måde så jeg blot kunne patch'e udtagene (som TV-boksene sidder på) op på en af de fire udgange på routeren.

Hvis routeren ligger på loftet sammen med switchen er det nemt.

I mit tilfælde sidder routeren pænt langt fra switchen (på loftet), men jeg havde trukket fire kabler mellem loft og router. En til WAN (internet fra fiberboks) og tre retur fra router til loft hvoraf den ene går ind i switchen, de to andre til udtag i huset. Så det var egentlig bare et spørgsmål om at patche de to sidste op til de udtag der er ved TVboksene :-)
Til top
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 708
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Susperia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2011 kl. 15:52
Det lyder en smule indviklet, eller også er jeg bare ikke så frisk idag Smile
 
Men jeg må jo se på det den 1 Jan.
 
Min fiberboks er heller ikke i nærheden af min switch på loftet.
Så det nemmeste for mig må være at købe sådan en switch som du fortalte om, gider ikke flere kabler og flere huller i loftet.
 
Jeg vil holde øje med tråden, for at se om i finder ud af noget med harddisk til den 7120, det er nemlig den jeg også har fået.
 
 
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2011 kl. 17:17
Har du ingen router?

Jeg har:

fiberboks->router->switch

De fleste af vores udtag sidder på switchen, men der er altså to udtag som sidder på routeren (dem til TV).

Husk en router er typisk både router (sidder mellem to netværk), switch (forbinder et netværk typisk 4 porte) og accesspoint (trådløs adgang) på samme tid.
Til top
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 708
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Susperia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2011 kl. 17:30
Nu skriver jeg lige fra mobilen, så måske ser det lidt underligt ud.

Men jeg har den fiberboks hvor der er 8 el
ler 16 udtag, kan ikke lige huske det.
Der har jeg så et kabel til at gå op på loftet i den switch, og så et andet kabel fra fiberboks til min trådløse router dir 655 . Men det er bare mine bærbare enheder som køre over den.
Så jeg har ikke fået nogen router af selskabet hvis det var det du mente?
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2011 kl. 18:09
Det tyder på at din fiberboks har indbygget en router og switch.
/Peter
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2011 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af Susperia Susperia skrev:

Det lyder en smule indviklet, eller også er jeg bare ikke så frisk idag Smile
 
Men jeg må jo se på det den 1 Jan.
 
Min fiberboks er heller ikke i nærheden af min switch på loftet.
Så det nemmeste for mig må være at købe sådan en switch som du fortalte om, gider ikke flere kabler og flere huller i loftet.
 
Jeg vil holde øje med tråden, for at se om i finder ud af noget med harddisk til den 7120, det er nemlig den jeg også har fået.
 
 
 
Jeg fik det til at virke med en Acer harddisk. Men efter en opdatering af boksen er den mulighed røget igen. Jeg har dog ikke arbejdet intenst på at prøve at løse det, men første gang gik harddisken bare igang nærmest af sig selv.
Til top
IceBox Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2010
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IceBox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 17:26
Hvilken switch bruger I ?? Jeg skal nemlig ud og købe en meget snart.
 
Gerne smid et link så men kan kigge lidt på sagerne


Redigeret af IceBox - 28-December-2011 kl. 17:26
Til top
Mb120 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-September-2007
Sted: Middelfart
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mb120 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2011 kl. 12:47
Cisco SG200 virker fint, koster omkring 800 kr for en 8 port, kan helt sikkert findes billigere hos andre producenter, men denne ved jeg virker...
Til top
Mb120 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-September-2007
Sted: Middelfart
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mb120 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2011 kl. 12:49
Skulle der være en som har waoo via energifyn, som kunne fortælle lidt om kvaliteten / oppetid :-), da jeg pg.a TV2 overvejer at skifte udbyder.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu